Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 afslaan van motor bij AN 400

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

afslaan van motor bij AN 400 Empty
BerichtOnderwerp: afslaan van motor bij AN 400   afslaan van motor bij AN 400 Emptyvr 05 dec 2008, 22:53

afslaan van motor bij AN 400 Nov 4, '07 9:25 PM
by fububoy1 for everyone

Beste mensen,

Alleer eerst even zeggen dat ik deze club echt geweldig vind kan er zo veel info vinden over de Burgman en hoe ik dingen moet op lossen.

Nu heb ik alleen toch een probleem.
Ik heb sinds een aantal maanden een Burgman AN 400 uit 2000 gekocht.
Nu rijdt hij verder goed alleen slaat hij soms af als ik aan het remmen ben en als ik dan bijna stil sta slaat de motor af. De verlichting enzo blijft wel branden.
Als ik een stuk op de snelweg heb gereden doet hij het niet meer maar als ik lang door 30 of 50KM gebieden rij doet hij dat en dan ook niet altijd hoor maar zo af en toe es.
Wat is er aan de hand? Moet ik iets vervangen of staat er iets niet goed afgesteld? Dat hij dit doet met lage snelheden en niet bij hoge?

Alvast dank voor jullie hulp!

groet,
Nico uit Den Haag
Tags: forum: technisch
Prev: Automatish of niet met de AN 650 ?????
Next: rugleuning burgman 400

reply share



18 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-fistyscoot wrote on Nov 4, '07
als ex- rijder van een 400 en nu een 650, het volgende, zou het kunnen dat uw zijstandard misschien niet echt vast sluit tijdens rijden, zodat eventueel het contact onderbreekt, dit is maar een suggestie ,geen juiste diagnose, maar toch het checken waard,

Fisty

replymsn-louise wrote on Nov 5, '07
Ga eens langs een goede Suzuki dealer die bekend is met de Burgman. Of neem
contact op met Suzuki NL

Met die eerste 400's is er een modificatie geweest , een terugroepactie voor
de bedrading gelijk met de remblokken, het had iets met de onsteking te
maken.
De mijne sloeg ook regelmatig af, op de meest stomme momenten, ook wel eens
op een autoweg bij een verkeerslicht. (lekker)

Na de modificatie is de scooter nooit meer afgeslagen.

Het betrof een modificatie van de remblokken: bij rijden (na rijden) in
pekelweer konden ze ineens blokkeren.
En er is iets met de bedrading van de ontsteking en een carberateurplug (een
soort verwarmdingetje).

Als je gaat zoeken bij de oudere berichten opde club vind je vast nog wel
meer info.

vr groeten,

Louise



replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 5, '07
H챕 Fubu,
Jawadde,waar moeten we hier beginnen.

Kijken of de bougiekop nog degelijk vast zit op de bougie.
Indien wel bougie vernieuwen en degelijk afstellen.
Alle draden en verbindingen die verband houden met de ontsteking kontroleren.
Alle draden rond het contactslot nazien op bevestiging.
Idd. schakelaar/bedrading. en bevestiging zijpikkel/contact nazien.
De carburator demonteren en alle sproeiers reinigen met compressor,vooral aandacht voor de stationaire sproeier.Eventueel vlotter nazien op lekken en werking.
Kijken of het choke systeem soms niet blijft hangen,maar dan zou je ook een redelijk meerverbruik hebben.Ook zou je bougie in dit geval zwart zien!Moet grijs/beige zijn!
Mogelijk zit er een onderbreking in het contactslot zelf.Daar waren in het verleden redelijk wat problemen mee.
Maar tot hiertoe heb je enkel een kost voor 1 nieuwe bougie.
Bon......zeg nu 3 weesgegroetjes en doe een proefrit.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

replymsn-fububoy1 wrote on Nov 5, '07
Kijk hier wordt ik nu blij van mensen die met mij mee denken! Mag ik de mensen die tot nu toe met ideeen en tips kwamen vast bedanken.
Dat van die standaard kan ik even na kijken maar ik denk dat hij toch even naar de dealer terug moet waar ik hem 2e hands heb gekocht.
Ik vroeg toen nog hoe het zat met die herstel aktie van Suzuki alleen dat wist die man toen verder niet maar dat kan die nog wel even na kijken of laten kijken.
Verder rijdt hij gelukkig op de snelweg goed hoor is meer als je door rustig gebied rijdt.

Maar goed nogmaals dank voor jullie hulp! Is fijn dat we elkaar zo kunnen helpen en ik moet zeggen ik ben sinds een week geslaagd voor mijn motor rijbewijs en na het lessen op een Honda CB 600 is zo'n Burgman echt heerlijk om op te rijden lekker relax en een goede zit houding.

Groetjes uit het Haagse,
Nico


replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 5, '07
H챕 de Fubu,
Wa hoor ik ,naar de dealer?
Nie flauw doen h챕 vriend,neem je gereedschap en haal uit elkaar die handel.
Vergeet niet,wat je zelf doet doe je meestal beter........of ben ik mis.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

replymsn-fububoy1 wrote on Nov 5, '07
Hey Ruuuuuuuuudy,

Haha nou het uit elkaar halen dat lukt me nog wel misschien ;-) Maar ja daarna weer inelkaar zetten wordt toch een stuk minder hihi
Nou goed ik ga gewoon even langs de dealer waar ik hem gekocht heb die moet immers zorgen dat hij het wel goed doet natuurlijk.

Groet,
Nico


replymsn-keez wrote on Nov 5, '07
Beste Fububoy1,
Bekend probleem (zoal Louise al schreef). Zie discussie: "carbs bevriezen AN400" uit 2005. Mvg Keez


replymsn-fububoy1 wrote on Nov 6, '07
dankje Keez ik zal dat eens door gaan lezen!
bedankt voor de tip...

groet,
Nico

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 7, '07
H챕 de Fubu,

**Als je het uit elkaar kan halen ben je reeds halfweg.

Daarna;
1 Koop de service manual.(zeeeeeeeeeeeer belangrijk)
2 Neem een foto van iedere groep die je demonteert.
3 Reinig ieder onderdeel direct in b.v.b. benzine of petrol.
4 Leg alle onderdelen in de volgorde van demontage.
5 Vervang kapotte of versleten onderdelen,dat zie je of kan je nameten volgens de gegevens in je service manual.

Daarna gewoon item ** in omgekeerde volgorde herhalen.
Voila,je bent klaar.
En vergeet niet....nie gaan bestaat niet ,moeilijk wel.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.


replymsn-fububoy1 wrote on Nov 25, '07
beste mensen hier even een terug kopelling van wat het nu was...
Ik ben naar de dealer geweest en die heeft nu een nieuwe zwarte aard kabel er bij gelegd en hem aangepast naar aanleiding van de terug roep aktie en nu rijdt hij weer als een zonnentje......

Alvast allemaal dank voor de mensen die mij ook advies hebben gegeven!

groetjes,
Nico uit Den Haag

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 25, '07
Fufu,
Het zou misschien interessant zijn om te vermelden waar juist de dealer die nieuwe verbinding (kabel)heeft geplaatst.
Bij dezelfde problemen kunnen andere "Burgers"dan meteen ook zelf deze (niet aard !!!) maar zwarte "massa" kabel vervangen/plaatsen.Of tenminste toch die optie even uittesten.Daarbij de dure dealer/herstelling kosten vermijdende.Want zeg nu zelf,wat kost zo'n kabeltje en 2 klemmetjes.........2 a 4 Euro?
Ruuuuuuuuuuudy.


replymsn-fububoy1 wrote on Nov 25, '07
hoi mensen,

sorry hoor maar ik was het bedrijf vergeten die het heeft gedaan de motoport in wateringen ben ik geweest. Dit geheel van kabel vervangen kosten me zo'n 120euro maar goed ik moet zeggen hij rijdt nu wel lekkerder en valt niet meer uit.

tja ikb en echt niet handig dus zelf vervangen voor 3euro dat lukt mij echt niet.

groetjes,
Nico
Den Haag

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 25, '07
Misverstand Fubu,
Bedoelde wel op welke plaats op uw machine en niet in welk bedrijf.Indien je praat over een (aard) massakabeltje dus, spreken we over een zeer eenvoudig en goedkoop werkje.
Indien we weten waartussen dat is geplaats zullen velen onder ons,bij hetzelfde probleem, dus minstens 115 Euro kunnen sparen.
Zou het kunnen dat de massa (- dus) tussen kader (batt.)en motor soms onderbrak door slecht contact?
Of hebben ze je er bij de dealer niks over gezegt?

replymsn-burg400nl wrote on Nov 29, '07
Nico,

Je woont in Den Haag? Ik lees dat je naar Wateringen bent geweest. Persoonlijk ben ik zeer te spreken over Suzuki-dealer Hans van Wijk Motoren in Zoetermeer. Dit ter info.

Tot zwaais!

Marten.

replymsn-hejoja wrote on Feb 15
als ex 400 rijder kan ik je melden dat dit fenomeen vaak voorkomt, en dit van doen heeft met een te lange massa draad.
Bij de dealer een extra massa draad laten aanlegen, en je probleem is opgelost.

Hejoja

replymsn-ernest280 wrote on Feb 17
Hoi,

Zeg eens, om welke massakabel gaat het nu ?
Was wel benieuwd !

Gr,
Ernst

replymsn-ragske_1989 wrote on Apr 13
Ik ben het wel met iedereen eens hoor graag meer info over welke kabel en waar hij zit. Dat is toch de bedoeling van dit forum elkaar helpen als je er iets van weet?

Groetjes Wennie

replymsn-josebi0 wrote on Apr 16


Ik heb ook een AN400 van 2000 die af en toe
afslaat. Zou ook h챕챕l graag weten hoe ik dat kan
verhelpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
afslaan van motor bij AN 400
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Afslaan van de motor tijdens het rijden.
» afslaan piepende remmen
» tikkende motor
» CVT defect - motor afgeschreven
» Communiseren op de motor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: