Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Burg,man in de bergen?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
keesdevisser




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 63
Woonplaats : dordrecht
Registration date : 04-12-09

Burg,man in de bergen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Burg,man in de bergen?   Burg,man in de bergen? Emptyma 20 sep 2010, 21:55

hallo ik heb een burgman 650 an ik ben 2maal naar duitsland geweest en in de bergen gebruik ik de power knop dan kan je hard naar beneden en boven dan remt hij goed op de motor,het eenige probleem was het wegdek bij teveel hobbels vond ik de achter vering te slap voor de rest deed hij het heel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Burg,man in de bergen? Empty
BerichtOnderwerp: Oude klacht   Burg,man in de bergen? Emptyza 27 feb 2010, 20:33

[quote]Servaas schreef:
klachten, klachten?
Ik heb een Burgman 650. Nu bijna 6000 km op 6 maand. Geen enkele klacht. Gewoon een fantastische machine. Gebruik de 650 voornamelijk voor woon/werk. Voelt niet als naar het werk rijden, is gewoon pure ontspanning. Heb er winterbanden op gemonteerd, dus ook bij regenweer fantastische wegligging
.[/quote]

Citaat :
Nooit begrepen dat men toestaat van jethelmen te gebruiken op (zware) scooters en moto's. Koop een echte helm met eventueel een opklapbaar kinstuk, zoals de de schuberth C3 of Rhyno van Caberg. Fantastische helmen en een stuk veiliger, EN geluidsvriendelijker
?

Burgman in de bergen
Apr 13, '05 3:23 AM
by b.rijderinspe for everyone


Hé Servaaske,

Zoals je ziet waren dat problemen aangehaald 5 jaar terug.En nu rijden we allen met een "Shuberth 3" of een "Rhyno" hoor Rolling Eyes Laughing
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Servaas




Aantal berichten : 4
Leeftijd : 57
Woonplaats : Antwerpen helaas
Registration date : 16-11-09

Burg,man in de bergen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Burg,man in de bergen?   Burg,man in de bergen? Emptyza 27 feb 2010, 18:33

klachten, klachten?
Ik heb een Burgman 650. Nu bijna 6000 km op 6 maand. Geen enkele klacht. Gewoon een fantastische machine. Gebruik de 650 voornamelijk voor woon/werk. Voelt niet als naar het werk rijden, is gewoon pure ontspanning. Heb er winterbanden op gemonteerd, dus ook bij regenweer fantastische wegligging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Burg,man in de bergen? Empty
BerichtOnderwerp: Burg,man in de bergen?   Burg,man in de bergen? Emptyma 08 dec 2008, 23:49

Burg,man in de bergen? Apr 13, '05 3:23 AM
by b.rijderinspe for everyone

Hallo geachte motorrollers,

Ik heb de gedachte dat alleen de Burgman 650 (Executive) geschikt is om mee in de bergen te rijden, omdat het de enige motorscooter is met een manuele versnellingsbak-functie. (afgezien een schakelmotor natuurlijk)
Het zit volgens mij zo, dat bergop geen probleem zal zijn, maar bergaf met een 'gewone' motorscooter zal de remschijven zodanig belasten dat ze ermee kappen.
Want een CVT-transmissie gaat als je harder gaat, dus bergaf, automatisch ook
naar een hoger verzet. Hierdoor kun je niet remmen op de motor en moet je bij-
remmen, met als gevolg een grote kans op het falen van de remmen.Natuurlijk
afhankelijk van het te remmen gewicht en de situatie en het weer,etc.

Stel je zit met z'n tweeen met belading op bijv.een Burgman 400 en je wil in hartje
zomer naar Oostenrijk via de Alpen.De zon schijnt volop en je gaat een berg af en
de remmen worden zwaar belast. Zou je dan niet graag van te voren willen weten
of je motor(remmen) ook voor dit soort (extreme?) situaties geschikt zijn?
Ik wel! Omdat ik een keer zo'n tocht wil maken. En ik kan er bijna geen (goede)
informatie over vinden.

In Canada hebben ze langs hun highways opwaartse hellingen om vrachtwagens met
oververhitte en defecte remmen een overlevingskans te bieden, door ze de mogelijkheid te bieden hun wagen er tegen op te sturen en te stoppen.
Dit geeft aan dat je zonder je remmen reddeloos bent als de omstandigheden tegen
je zijn.
Ik denk erover dat als opwaardering van mijn huidige motorscooter alleen een Burgman 650 in aanmerking komt; ook gezien mijn vakantieplannen.

Trouwens ik ben toch wel enigszins blij dat ik beschik over een Honda Foresight 250
zonder bijna enige klacht, afgezien van het beperkte vermogen, omdat er zoveel
klachten zijn over de Burgman op dit forum.
Het lijkt wel als Honda zo'n motor als de Burgman had ontworpen, dat er dan
misschien veel minder klachten zouden zijn.Maar ja,dan zou die nog duurder zijn
geweest.

Groeten en hopelijk veel feedback.

B.RijderInSpe

Tags: forum: technisch
Prev: Motorfestival op 7 en 8 mei in Gent
Next: omruilactie kryptonite sloten....

reply share



6 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-dice wrote on Apr 13, '05
Een zekere aanrader, ik heb de Mont Ventous gedaan met 2 derop en geen
problemen.

Bel gerust als je echt nog meer wil weten.

Johan Tel:0477601489




replymsn-scooterduo wrote on Apr 13, '05
Hallo B.RijderInSpe,
Dit onderwerp hebben we vorig jaar ook op de groep gebracht en daar kregen we leuke reacties op. Hierbij zaten ook Burgman 400 rijders bij die de Alpen met 50 kg bagage en duorijder hadden bedwongen. Mede door deze berichten gaan we deze zomer met onze 2 burgmannen 400 naar de Cote 'a Zure en dat via de Franse Alpen waar we ook een weekje blijven om een paar "cols" te pakken. Uiteraard delen we je zorg van het warm lopen van de remmen en zullen we het dalen rustig aan doen. Inderdaad spannend maar het moet kunnen denken wij. We kijken er erg naar uit en zijn al veel route's aan het plannen. Dat heet voorpret geloof ik.
Vriendelijke groet,
Scooterduo

replymsn-bert wrote on Apr 14, '05
hello, vorige zomer met mijn 250 met duo, volle bepakking en extra drinkwaterfles, tweemaal door de alpen zonder problemen,. Alleen het vertrekken, bergop, was soms eens puffen, voor de rest liet ik iedereen achter, uitgezonderd de moto's.
Doen!
albert

replymsn-noenkel wrote on Apr 17, '05
Ahoy JongMens,
Ooit gehoord van de POWERKNOP op onze BurgMan? Da's dus net een vd redenen van zijn bestaan. 't Amuzement.

replymsn-rivanho wrote on Apr 18, '05
Hallo, falen van de remmen heeft minder met het voertuig te maken dan met de rijstijl. Momenteel rijd ik met een Honda Silverwing en die remt meer dan voldoende bergaf om veilig beneden te geraken, alleen beneden 30km/u moet je opletten want dan ontkoppelt de variomatic.
Ik ben jarenlang vrachtwagenchauffeeur geweest en ook al remt een vrachtwagen wel op de motor, nog moet je een aangepaste rijstijl hebben. Belangrijkste is dat je niet mag toelaten dat het voertuig vanzelf te veel vernelt.
Op de stukken rechtdoor heb je de neiging de zaak wat sneller te laten afdalen, mag je niet doen. Als de hellingsgraad overal dezelfde is moeten de rechte stukken zowat aan dezelfde snelheid genomen worden als de bochten. Als je toch sneller wil, dan moet je op ruime afstand voor de boch al beginnen vertragen (gas lossen) en de motor van je scooter zal al een heel deel afremmen zonder dat je moet remmen. Dat remmen doe je dan om net voor de bocht de snelheid nog zo'n 10km:u te doen dalen.
Het lukt inderdaad niet om op 20 meter voor de bocht in een afdaling de scooter van 80km/u naar 30km/u te krijgen alleen met de remmen. Zo ben jij wel verkeerd bezig en mag je de schuld niet op de scooter steken. Itali챘 bijvoorbeeld heeft veel bergen. Al eens gezien hoeveel scooters daar rondrijden? En dat was lang voor er van de Burgman 650 sprake was. Wees gerust, als je een beetje verstandig oefent (in de Ardennen) dan kom je met eender welke scooter de bergen door. Jij moet je voertuig kunnen bedwingen. Ik ben lang genoeg vrachtwagenchauffeur geweest om te weten dat alle zware ongevallen in afdalingen en achteraan de files door fouten van de chauffeur gebeuren en heel zelden door technisch falen. De techniek is betrouwbaar, wij zijn dat niet.
Groeten van Rik

replymsn-scooterduo wrote on Apr 19, '05
Hoi Rik,
Je boodschap is helder. Rij rustig en met verstand. We gaan met vertrouwen
de bergen in (en af). We kunnen haast niet wachten. De route's zijn al
gepland.
Vriendelijke groet,
Rob
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Burg,man in de bergen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Burg,man in de bergen?   Burg,man in de bergen? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Burg,man in de bergen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» koppeling 650 slipt
» Voorremschijf Burg AN400 - '99
» Te koop gevraagd: Grotere ruit voor Burg 650 exec 2004

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: