Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Burgman 650 K5 model 2005

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Burgman 650 K5 model 2005 Empty
BerichtOnderwerp: Burgman 650 K5 model 2005   Burgman 650 K5 model 2005 Emptyma 08 dec 2008, 23:52

Burgman 650 K5 model 2005 Apr 3, '05 4:02 PM
by alain_osty for everyone

Hallo,
Ik heb mij een nieuwe Burgman 650 K5 model 2005 gekocht.
Normaal en hopelijk wordt hij binnen de twee weken geleverd.
Ik zit wel met een probleempje .....
Schijnbaar kan er geen topkoffer van GIVI geplaatst worden daar de originele rugsteun van de duozitter in de weg zou staan ??
Heeft er iemand ervaring om toch een topkoffer te installeren met de originele rugsteun ??
in ieder geval bedankt voor jullie kennis
door jullie forum te lezen heb ik verschillende dingen geleerd over mijn toekomstige scooter.
Bedank en groetjes Alain osty
Tags: forum: technisch
Prev: prijs 1000 beurt
Next: Burgman 650 K5

reply share



18 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-wizzepis wrote on Apr 3, '05
Hay,
Ik heb mijn 650 sinds 12 februari en daar wordt woensdag een topkoffer op gezet. Ik zal gegevens en foto's laten zien.
Groet, Thees.

replymsn-alain_osty wrote on Apr 3, '05
Hallo Wizzepis,

dat zou mij plezier doen als je enkele foto's kan opsturen, de rugsteun is toch niet verwijderd ??

Alain

replymsn-noenkel wrote on Apr 4, '05
Dag Mr Alain,
Verleden week heb ik op een duitse site nog een foto gezien van een Evolutive die een GIVI-koffer op had. Het kan dus, maar of het ook nuttig is, to gustu jest. In elk geval zal je er nog heel wat 'verslavend' plezier van hebben, as je het veilig houdt. Gisteren bij thuiskomst vd Ardennen deed er eentje aanmatigend, al was het maar om zijn liefke te overbluffen. Heb M wel effe "1 poepje" laten ruiken met zijn BMW-ke. Al ben ik dan zelf wel een BMW-ist. Zelfs met mijn 60 jartjes kon ik het mij niet laten. Al geef ik wel toe dat het kinderachig is van mij. En dat ook doet wel es deugd. Veel plezier met uw Bijoeke.

replymsn-b.rijderinspe wrote on Apr 13, '05
Hoi Alain,

Ik heb zelf nog geen Burgman 650 Executive, maar ik heb wel een andere scooter; een veel lichtere, maar zeker gezien mijn huidige situatie geen 'slechte' motor-
scooter; de Honda Foresight 250.
Ik heb ervaring met Givi-koffersystemen.Op de Givi-site kun je zien dat ze speciaal
voor een aantal maxiscooters een speciale serie van topkoffers hebben ontwikkeld.
Ook als je op Suzuki.nl kijkt bij de accessoires zie je dat ze een topkoffer kunnen
leveren; alleen dan belachelijk duur, maar ja dat is de Burgman eigenlijk ook een
beetje.
Bij Givi kun je vaak ook dezelfde carosseriekleur bestellen.

Ik denk in dit geval dat de standaard rugsteun op de Burgman plaats moet maken
voor de bevestiging van de topkoffer en de topkoffer zelf, maar dan is het volgens mij wel mogelijk om voorop de koffer een rugsteuntje te plaatsen voor de passagier.
Dan heb je wel als nadeel dat als je met passagier wil rijden, maar zonder koffer,dat
de passagier dan geen rugsteuntje heeft.

Ik hoop dat dat laatste niet het geval is, voor jou maar ook voor mij ( later ).

Groeten van B.RijderInSpe

replymsn-b.rijderinspe wrote on Apr 13, '05
Hoi Alain,

probeer eens deze link van de givi-site;
http://www.givi.it/home/frame.asp

ook kun je kijken bij 'products' en dan in het keuzemenu 'cases and boxes' en ook

'maxiscooters', maar hier staan geen typenummers bij van de verschillende accessoires.

Let op dat voor motorscooters de Monolock-koffers het meest geschikt zijn.

Als je bij een bepaalde koffer bij 'specific colors'op search drukt kun je de kleur

van jouw type en model motor(scooter) vinden

Succes.

Groetjes van B.RijderInSpe


replymsn-b.rijderinspe wrote on Apr 13, '05
Hoi Alain,

De link brengt niet wat ik dacht. Druk op 'my motorcycle' en de rest wijst van zelf.
Groetjes.

B.RijderInSpe

replymsn-alain_osty wrote on May 19, '05
Hi,

Vriendelijk bedankt voor jullie reactie.
Heb de knoop doorgehakt, mijn originele rugsteun heeft moeten plaats maken voor de topkoffer, op deze heb ik wel een rugsteuntje gemonteerd.
voila, we kunnen er weer tegen en nogmaals bedankt voor jullie reactie

Alain

replymsn-scootnextnow wrote on Jun 22, '05
Hallo Alain.

Als je eerst een originele kofferbasisplaat van Suzuki op de Burgman monteerd, en dan DAAROP de Givi grondplaat, dan kan je dus je GIVIkoffer eropzetten!!!
De GIVI grondplaat is geheel vlak, dus een paar boutjes, en hoppa!

Groet, Richard/ Scootnext.

replymsn-maarten wrote on Jun 23, '05
Samen gaat niet, helaas. Tenzij je zelf een plaat maakt waar topkofferop kan achter de steun.
Handige jongen als je dat kan.

replymsn-scootnextnow wrote on Jun 23, '05
LS./Maarten,

Volgens mij zijn de de nokken van een basisplaat los te monteren/te verwijderen (afslijpen) dus haal je die er af, hou je een vlakke basisplaat over, en dan moet je met enige boutjes en misschien wat aanpassen die GIVI erop kunnen zetten..Toch??

groet, Richard.

replymsn-scootnextnow wrote on Nov 22, '05
Hallo Burgmannern...!

ik heb een extra plaat gemaakt die weer op de grondplaat van de GIVI plaat vastgezet wordt gebruik makend van dezelfde nokken alswaar de koffer mee vaststaat, en waarop de origineele Burgman rug steun dan weer gemonteerd staat.
zo heb ik dus de keuze om voor de rit te kiezen voor de rugsteun of topkoffer !! Alls er interesse is? stuur me een Emailtje ik stuur je wat fotootjes van de steun retour.
Hartelijke motorgroet, Richard/ScootNow!

replymsn-scootnextnow wrote on Nov 23, '05
Nieuw bericht op Suzuki Burgman



Burgman 650 K5 model 2005

Reageren
Afzender beantwoorden Aanbevelen Bericht 12 in discussie

replymsn-burgmanforever wrote on Nov 23, '05


Nou kan ik me vergissen , maar ik gebruik de topkoffer OOK als ruggesteun .
Is dat niet handiger ??
Of mis ik even de link ??

************************************

Vriendelijke groeten van Martin

-----------------------------------------

***********************************


replymsn-wizzepis wrote on Nov 23, '05
Volkomen mee eens, mijn rugsteun ligt op zolder en zet de koffer er op voor mijn duo.
Thees.

replymsn-wizzepis wrote on Nov 23, '05
Nieuw bericht op Suzuki Burgman



replymsn-scootnextnow wrote on Dec 20, '05

LS,

Nou, de link die je naar mijn mening mist is, dat je in mijn geval nu kan KIEZEN of je de hele topkoffer meeneemt (als rugsteun waar niks mis mee is hoor..) 처f dat je kiest voor wat minder windvang en bagage, en dus kiest voor de sierlijke rugsteun ALLEEN..!!
je hebt dus een optie meer, Toch...??
Ik meende toch echt op dit forum te lezen dat er rijders MISSCHIEN wel geinteresserd zijn in de steun all챕챕n, ipv. van de topkoffer??
Nou, voor die geinteresseerden heb ik steunstukje effe gemeld..

hartelijke motorgroet, Richard/Scootnow.

replymsn-timmy wrote on Dec 25, '05
beste; de rugsteun vervangen is heel simpel, rugsteun en givi koffer maken gebruik van 3 dezelfde originele gaten. ik heb het ook gedaan. groetjes guido (timmy)

replymsn-scootnextnow wrote on Jan 27, '06
hallo Timmy,

Zou je de rugsteun eens moeten opzetten op "mijn manier (BINNEN 1minuut, met 1boutje) en dan door het vervangen van de originele bouten..ongeveer 15 minuten ben je dan echt wel zoet , denk ik.....!
DAT is het verschil met mijn "opzetplaat", waar de originele rugsteub al vast opgemonteerd zit!

Hartelijke Burgmanmotogroet, Richard.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
Burgman 650 K5 model 2005
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Burgman 650 Executive 2005
» Burgman AN 400 K5 2005 te koop
» retour Burgman 650 excl 2005
» remschoenen Burgman 650 (model 2003)
» burgman AN 400

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: