Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Emptydo 30 jul 2009, 21:24

Hoi Freddy,

bedankt voor het antwoord. Gijs heeft i.v.m. de rugsteun ook een berichtje op het forum geplaatst. Dit oogt beter maar uiteraard stelt zich dan de vraag: is het ook beter? Kan ik eens bij jou langs komen? Als Gijs het goed vindt dan rijd ik bij hem langs. Jou adres ligt zo goed als op de route (2 vliegen in 1 klap nietwaar), dan kan ik ook jou rugsteun eens van naderbij komen bekijken. En dan later zeggen: ik kwam, ik zag en ik besliste.

Groetjes
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
benikmaar

benikmaar


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 66
Woonplaats : houthalen-helchteren
Registration date : 27-05-09

Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Emptyma 27 jul 2009, 15:58

voor burg-wil;
is niet in de hoogte regelbaar (hoogte is vast maar zit voor mij (1m80) goed en steunt de juiste rugdelen.) by the way is ook nuttig voor duozitter die dus niet de handgrepen achteraan maar ook eens het ruggesteuntje vooraan kan vastnemen
het steuntje kan wel nog zoals de normale standaardsteun naar voren.
de afwerking achteraan moet je zelf een beetje bijwerken (ik heb de orginele bekleding met siliconen opnieuw vastgemaakt (dit omdat ik geen kleine nietjes had en die grote prikken wel wat in de rug)

groetjes

Freddy
Terug naar boven Ga naar beneden
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Emptyma 27 jul 2009, 13:41

Hoi jongens,

ben zeer geïnteresseerd in deze rugsteunverhoger.
Maar nog enkele vraagjes:
1) is deze rugsteun ook in de hoogte regelbaar?
2) Ik heb begrepen dat de originele ruggesteun naar boven wordt gebracht. Hoe zit het dan met de afwerking achteraan?

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
benikmaar

benikmaar


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 66
Woonplaats : houthalen-helchteren
Registration date : 27-05-09

Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Emptywo 22 jul 2009, 15:23

Heb intussen ook al een paar dagen het verhoogde ruggesteuntje van bij de gekende verdeler in ons buurland. Ben er zeer tevreden over (1m80) en mijn duozitster heeft er geen last van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Emptydo 11 dec 2008, 16:41

ruggesteun voor bestuurder May 28, '08 9:23 AM
by reddevel for everyone

graag had ik geweten of er ook een ruggesteun bestaat voor de bestuurder voor een scooter AN 650, zoja waar kan ik daar meer over vinden want bij de accessoires van Suzuki staan ze niet bij???

27 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-bikepartsandthings wrote on May 28
Hallo,
Ik verwacht met 2 weken ook de verhoogde rugsteun voor de 650 (rijder steun of driver backrest) te kunnen leveren. Het bijgeleverde kussentje ziet er iets anders (beter) uit dan op de foto.
Zelf rij ik nu een aantal maanden met de verhoogde rugsteun op mijn 650 en het bevalt prima. Het geeft meer comfort en bij kou wordt je onderrug ook minder snel koud. Dat merk je vooral bij wat hogere snelheden.
groeten, Hans (BikeParts)

replymsn-reddevel wrote on May 28
Hallo Hans,
Is dit een oreginele ruggesteun of is hier de momenteel aanwezige verplaatsbare rug gewoon naar boven gebracht???

replymsn-bikepartsandthings wrote on Jun 1
De standaard rugsteun wordt naar boven verplaatst.
Volgens mij is er geen originele verhoogde rugsteun. Afgelopen vrijdag heb ik een demo exemplaar op een 400 gemonteerd ( zie foto). Ziet er goed uit en de "tester" en is er zeer tevreden over ( zit positie en de "looks").
groeten Hans (BikeParts)

replymsn-reddevel wrote on Jun 1
dat was dus inderdaad mijn vraag, het is de oreginel ruggesteun die naar boven wordt gebracht, ziet er trouwens niet slecht uit. Maar kan wel oregineel als je wil van het merk Corbin; zie foto

maar in ieder geval hoop ik dat jou ontwerp opvolging krijgt en we hier ook te horen krijgen wanneer het op zijn punt staat met foto's, prijs enz...
groetjes

replymsn-bikepartsandthings wrote on Jun 2
FF voor de duidelijkheid Corbin is NIET origineel Het is een gewone after market producent. Prima kwaliteit maar dat mag ook wel voor die prijs van € 750 voor een zadel plus ruim € 300 voor de rugsteun ( totaal ruim € 1000 ) ten opzichte van € 49,00
groeten, Hans

replymsn-reddevel wrote on Jun 8
is inderdaad niet officiëel en zekers een heel goed zadel, en voor zover ik ben geinformeerd is het heel gemakkelijk vervangbaar en wat de prijs betreft heb ik een mailtje gestuurd naar de verdeler in nederland en deze hebben mij bevestigd dat het zadel afgebeeld zoals op de foto hierboven €699 zou kosten dus in mijn ogen niet te veel voor zulks een zadel. Dat neemt niet weg dat jou verhogen ook mooi uitgewerkt is en de prijs moet ik toegeven heel aantrekkelijk en ik het toch ook wel eens zou willen bekijken als het allemaal inorde is, dus zou zeggen hou me op de hoogte als het produkt er is.
groetjes

replymsn-reddevel wrote on Jun 21
heel hartelijk bedankt Johan voor je reactie heb het eens bekeken en ziet er allemaal heel mooi uit maar zie helaas dat de verkoop vanmorgen stilgelegd is, echt spijtig.
groetjes

replymsn-reddevel wrote on Jun 21
thanks voor de tip, ga het in de gaten houden en overwegen om het te bestellen. Heb nog een vraagje over het bestellen, kan jij me vertellen hoeveel hier de kosten zijn voor de verzenden en komen er nog andere kosten bij???

replyburgman650gold2008 wrote on Jun 22
Beste forumleden,

Als jullie bij de linken kijken, dan zie je dat ik er een heb geplaatst vorig jaar van Bike Parts & Things.
Deze zeer aardige man uit Krimpen a/d IJssel verkoopt ook alles voor onze 400 en 650.
Volgende link is naar zijn website:
http://www.bikespareparts.nl/mww/N_frame.html?http://www.bikespareparts.nl/mww/N_home.html
Dan ben je voor € 49,= klaar, kan je er misschien zelf naar toe rijden, helpt Hans je denk ik ook nog wel met de montage.

Groetjes,
Hans.

replymsn-bikepartsandthings wrote on Jun 22
Wij hebben op dit moment de rijders rugsteun verhogers voor de Burgman 400 op voorraad. Voor de 650 verwachten we binnen 1 tot 2 weken een model te hebben. De prijs is € 49,00 per set. Anders dan bij het model dat via eBay wordt aangeboden is het door ons geleverde model gemaakt van metaal. Het is daarmee (hout)rot vrij en kan indien gewenst worden aangepast aan de wens van de bestuurder. Afhalen kan op afspraak. Verzenden binnen NL is 6,75 en naar Belgie € 12,00 ( priority verzekerd)
groeten, Hans (Bike Parts)

replymsn-reddevel wrote on Jun 24
hou mij op de hoogte van zodra de ruggesteunen van de 650 binnen zijn en als het mogelijk is even een foto te plaatsen. Alvast bedankt
groetjes

replymsn-bikepartsandthings wrote on Jun 25
De Burgman 650 rugsteunen zijn beschikbaar. Ze worden kompleet geleverd met beugel, kussentje en (rvs) schroeven met moeren. Bijgaand 2 foto's Prijs is € 49,00 Verzenden is extra. Afhalen kan op afspraak. Anders sta je mogelijk voor een gesloten deur en dat willen we niet.
groeten Hans (BP&T)

replymsn-smurf20200 wrote on Jun 30
Ik heb hem dus besteld en zal hem vrijdagvoormiddag ophalen bij Hans.

replymsn-_henz_the_men wrote on Jul 7
Hallo Smurf.....
Heb je hem inmiddels? Bevalt 'tie?
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Groeten,

Hans

replymsn-smurf20200 wrote on Jul 8
Ja hoor, ik heb hem vrijdagvoormiddag gaan ophalen bij Bike Parts & Things.
Aangezien ik een zeer druk weekend doorgebracht heb.
Kon ik pas gisterennamiddag de rugsteun monteren.
De installatie ging zonder enig probleem op ongeveer een halfuurtje tijd.
Het zit lekker, maar ervaring heb ik nog niet,
aangezien er gisteren hevige regenbuien waren.
Bij deze weersomstandigheden blijft de AN 650 wel in de garage staan.

Greetz, Smurf


Smurf,
Wat valt me dat nou tegen. Alleen met mooi weer rijden. Nou ja, ik geef toe met dat weer van nu is het ook geen lolletje.
Regen en windvlagen.
Nou ik moet zeggen ik heb het ook net tussen de buien door gehaald.
Heel andere vraag.
Ik zag dat men voor de 400 serie van 2007 onderstaande handkappen heeft.
Eigenlijk wil ik ook dergelijke kappen op mijn 650 executieve van 2007, alleen Suzuki geeft niet aan dat ze te koop zijn voor de 650.
Alleen ik heb geen trek die dingen aan te schaffen om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze niet passen.
Het zou fijn zijn want omdat ik nogal groot ben staat mijn scherm meestal hoog en suist de wind net tegen de voorzijde van mijn handen.
's winters wat minder plezierig.
Is er iemand met ervaring. Of is er een mogelijkheid om bij Suzuki info te krijgen?
Groeten, Brummicop.

replymsn-_henz_the_men wrote on Jul 19
Voor het geval iemand nog die E-bay versie wilt kopen moet je onderstaande link maar eens lezen.

Groeten,

Hans

http://burgmanusa.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=32356


replymsn-fistyscoot wrote on Jul 19
brummicop,

voor die handbeschermers op de 650 zou ik toch opletten dat die niet te veel zicht wegnemen van uw spiegels,
ik heb zelf nog niemand gezien met dergelijke
ik persoonlijk vind dat de spiegels al voor een beetje bescherming zorgt
groetjes Fisty

replymsn--_--johan--_- wrote on Jul 20
Hans,
ik heb die negatieve reactie op 3brothers ook op burgmanusa gelezen, erg hé️, (er zijn trouwens ook positieve hoor...) , maar ik heb daardoor mijn vorige berichten met links wel verwijderd, ik maak er dus zeker geen reclame voor, en wou gewoon op het forum mijn info doorgeven, wel moet ik zeggen dat ik geen enkel probleem ondervond, noch bij aankoop, noch bij instructies, noch bij de zeer eenvoudige installatie (30 minuten), noch bij gebruik, het is bij alle accessoires zo: subjectief en individueel, wat is mooi, wat is nuttig, wat is functioneel, wat is "comfort", .....
(de wijze van afhandelen van 3brothers keur ik trouwens echt af... maar ik heb dit niet ondervonden); en persoonlijk heb ik é️cht voor mijn heel specifieke rugproblemen zo'n gesloten tussenruimte tussen laagste en hoogste gedeelte van een rugsteun nodig vandaar mijn keuze, en dit is momenteel niet zo bij de rugsteun van Hans (BP&T), anders was ik uiteraard daarheen gegaan... misschien gaf ik de foutieve indruk dat het zou gaan om de prijs of zo, sorry hoor
groetjes, johan

replymsn-_henz_the_men wrote on Jul 20
Hi Johan,

Was geen kritiek hoor. Ik wilde de mensen op de hoogte brengen van deze discussie. Product schijnt erg goed te zijn. Alleen deze meneer heeft een beetje pech gehad.
Dus product is goed, als je er problemen mee hebt effe bellen of mailen met de producent.
Groeten,

Hans

replymsn--_--johan--_- wrote on Jul 20
merci hoor, ik nam het niet persoonlijk op
groetjes
johan

replymsn-smurf20200 wrote on Jul 21
Gisteren heb ik een 150-tal kilometers gereden met duo.

Mijn passagier heeft nog steeds even veel plaats en is niet gehinderd door de verhoogde rugsteun.
Als driver is het aangenaam rijden en heb een goede zitpositie.

Deze namiddag vertrek ik alleen voor een 500-tal kilometers richting Duitsland.
Tijdens deze lange verplaatsingen zal deze rugsteun goed van pas komen.
Meer info in nabije toekomst...

replymsn-smurf20200 wrote on Jul 21
Deze rugsteun wil ik niet meer missen.
Deze namiddag ben ik omstreeks 15.00 hr vertrokken te Moerkerke.
Heb de brandstoftank nog eens vol gedaan bij het Shell-station te Barchon.
Daarna verder door het regenweer en veel wind tot in Kottweiler (Duitsland)
Om 19.25 hr had ik dus 445 kilometers afgelegd.
De zithouding is ideaal op de AN 650, ben wel maar 166 cm hoog,
dus zit beschermd achter het scherm... enkel de handen hadden het extra fris.

replymsn-brummicop wrote on Jul 24
Hoi Smurf,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik ben dan wel 1.93 en heb een verhoogd scherm. Maar zo'n rugsteun lijkt me ook ideaal.
Ik denk dat ik binnenkort eens naar Krimpen a/d IJssel moet gaan.
Veel plezier onderweg en mooi weer.
Groetjes uit Nieuwegein.
Wim.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM   Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Krasjes in Windscherm Jun 1, '08 12:04 PM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Krasjes in Windscherm
» Opzetstukje voor windscherm 650 2009
» windscherm
» windscherm burgman 400 k4
» Verhoogd windscherm 400 Jul 16, '07 6:08 PM

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: