Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Helmentest

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Helmentest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Helmentest   Helmentest Emptydi 12 jan 2010, 23:44

Dit is misschien al een ouder topic maar ik lees dat sommigen last hebben
met waterinsijpeling bij de Schubert C2 systeemhelm.

Zelf heb ik ook een C2 en nog nooit last gehad van water binnenin.
Maar er valt me net iets te binnen :

De C2 heeft 3 ventilatiemogelijkheden :

1) aan de kin
2)bovenaan
3)jaaaaa.... idd het vizier kan je een 2a3mm naar voor schuiven Cool
voor extra frisse lucht of bij het aanslaan zonder ingebouwde pin-lock.
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Helmentest Empty
BerichtOnderwerp: Helmentest   Helmentest Emptydo 11 dec 2008, 21:13

Helmentest Mar 19, '06 6:43 AM
by rob hoekstra for everyone

Hallo allen,

Als doorgewinterde rijder wil ik op korte termijn een nieuwe helm.
Omdat een nieuwe helm altijd beter moet zijn dan je huidige bereid je je
natuurlijk goed voor.
Persoonlijk leek mij de Shuberth C2 of Concept me wel wat, maar na enig speurwerk bleek hij bij hevige regenval door te lekken en dat voor €400,-!
Alternatief zou zijn de Caberg Justissimo; een erg complete helm en volgens velen een geduchte concurent voor de Shuberth.
Echter ook hier lopen de meningen uiteen.
Zijn er onder jullie nog mensen en ervaringen met helmen?
Een keuze heb ik al gemaakt, het wordt een systeemhelm!
Tot horens,

Rob
Tags: forum: algemeen
Prev: Handvatverwarming
Next: snelheidsmeter burgman AN400

reply share



8 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-b.rijderinspe wrote on Mar 19, '06
Hoi Rob,

Wat dacht je van Nolan.De politie rijdt er ook mee.

Groet,

B.RijderInSpe

replymsn-burgerman400 wrote on Mar 19, '06
Hallo Rob,

Ik heb een Airoh SV55 systeemhelm met zonnevizier.
Deze helm is verkrijgbaar bij Motozoom.
Zie recensies van deze helm aldaar.
Deze helm bevalt goed.
De geluidsdemping van de Schuberth helm
is echter veel beter.


replymsn-ren챕 wrote on Mar 21, '06
Hallo Rob,
Zelf heb ik een aantal jaren de Schuberth Concept gehad. In december heb ik de C2 gekocht. Deze bevalt prima. Is een stuk stiller en heeft minder condensvorming op het visier.
Ren챕

replymsn-burgman1953 wrote on Mar 23, '06
Ik heb nu zo'n jaar of 4 een Schubert Concept.Daarvoor had ik een Caberg.Dat was 2 keer niks.De Schubert bevalt me stukken beter.
De volgende wordt weer een Schubert,maar dan met microfoon en luidsprekertje erin en BT communicatie voor telefoon etc.Ik vind het geen dure helm.Hij kost alleen wat meer dan een andere.Wat niet goed is,is altijd te duur.Wat goed is,mag wat meer kosten.

replymsn-thees wrote on Mar 23, '06
Hallo,
Vanmiddag mijn veel te oude HJC helm ingeruild voor een Schubert C2. En nu moet ik bekennen dat de geluiddemping van de HJC niet onderdoet voor die van de Schubert. De pasform is ook perfect en het zit dan ook heerlijk.De Airoh SV55 zit voor mij lang niet zo prettig. De C2 en de SV55 hebben die zonneklep, maar van de C2 vind ik prettiger.
Ik hoop dat ik geen last ga krijgen van die waterdichtheid van de C2, maar dat zien we wel.
Nu moet ik alleen mijn headset zien in te bouwen. Heb wel instructies gekregen, maar de garage mag hetniet meer zelf don ivm aansprakelijkheid.
Groetjes, Thees.

replymsn-bertvl wrote on Mar 24, '06
Lekken van Schuberth Concept helmen

Rob schreef dat zijn Schuberth C2 lekte bij regen. Ik heb ooit voor mijn Schuberth Concept een nieuw vizier gekocht. Er bleef echter een spleet tussen vizier en rubber pakking. Bij regen stroomde het water langs de binnenkant van het vizier.
Sindsdien rijd ik met mijn oude vizier.
Van het zomer was ik in een winkel en bekeek een C2 helm. Die had dus ook een spleet tussen het vizier en de rubber pakking.

Dus motorvrienden, check bij de aankoop van een Schuberth Concept of C2 dat het vizier goed aansluit.

Tot slot nog een tip: ga helmen passen in een motorzaak en kijk op internet of de gekozen helm daar goedkoper is. Ik doe altijd zaken met http://www.louis.de

BertvL

replymsn-thees wrote on Apr 26, '06
Beste mensen, nog even over helmen.
De zojuist aangeschafte C2 beviel me qua kleur toch niet en ik kon hem zonder problemen terugbrengen. Uiteindelijk met een Schubert J1 naar huis gereden, kreeg nog 10 euro terug, en dat is het echt voor mij. De pasvorm is perfect, de geluiddemping volgens mij nog beter dan de C2 en in de regen, want dat deed het vanmiddag ook nog, sloeg het water keurig naar beneden zodat het zicht perfect bleef. Weer het gevoel van mijn oude jethelm, maar nu eventueel met de kinbescherming van de beugel.
Ben er zeer blij mee.
Bij Kalsbeek in Zwolle is het trouwens heerlijk kleding en helmen aanschaffen, je kan er altijd terugkomen en de service is perfect.

Groetjes, Thees.

replymsn-burg650man wrote on Apr 26, '06
Hallo,
Ik heb al 4/5 jaar een Concept. Qua geluid vind ik hem prima. Ik heb ook last van water wat aan de binnezijde langs mijn visier loopt. Je moet hem echt dicht houden tijdens regen. Beslaan doet hij dan ook gewoon. Supper vind ik het zonnescherm wat in de helm is weggewerkt. Deze veiligheid zouden ze verplicht moeten maken bij elke helm. Ik ben laatst weer wezen kijken bij de helmenboer en zag dat er veel mooiere bij waren gekomen. De helm van Nolan, met zonnevizier, leek mij ook wel wat. De onderkin sluit ook veel mooier dan een Shuberth als hij open staat. De Shuberth oogt nogal kolosaal als de kin omhoog staat. Tevens wordt het dan een echte windvanger. Er zijn helmen welke veel mooier en beter afsluiten als ze omhoog staan.
Ga eens een proefrit maken met een nieuwe helm op. Volgens mij moet dat wel lukken in de winkel. En dan even lekker gas geven met je windscherm van Burgie naar beneden.

Succes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
Helmentest
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: