Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 verzekering. hoeveel?

Ga naar beneden 
+2
Joske
le sage
6 plaatsers
AuteurBericht
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptydi 09 maa 2010, 18:18

Net terug van de verzekering (Ethias) voor de Burgie 650:
Basis BA = 148,22 € (zonder belasting en wettelijke bijdragen)
Rechtsbijstand Plus = 35,97 € (zonder belasting en wettelijke bijdragen)
Verzekering bestuurder = 52,89 € (zonder belasting en wettelijke bijdragen)
Verzekering voertuig + rechtsbijstand :240€ (inclusief belasting en wettelijke bijdragen)
Verzekering voertuig + rechtsbijstand + verzekering bestuurder : 300€ (inclusief belasting en wettelijke bijdragen)
Heb er ook mijn wagen lopen....
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyma 12 jan 2009, 20:31

Ernie schreef:
Burgman 2000 w.a verzekerd 19 euro per jaar !
Yamaha Wildstar 1999 w.a. verzekerd 29 euro per jaar !

Heb max. no claim en geen eigen risico. ( bij Univé)

Koopje dacht ik zo !

Dat zij idd vette bedragen die jullie daar betalen, dat is hier ook zo in randstad gebieden je ziet het aan de verz.gebouwen.
Moet er wel bij vertellen dat ik al m'n verzekereingen bij Univé heb dat scheelt natuurlijk ook weer, plus dat ik in een gebied woon waar "weinig" verkeer is.
Wel betalen wij dan weer ca 60 euro wegenbelasting per jaar.

Gr Ernie
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyzo 11 jan 2009, 18:37

[quote="Ernie"]Burgman 2000 w.a verzekerd 19 euro per jaar !


Hé Ernie,

Man...man...man...dat zijn pas prijzen om U tegen te zeggen.En te weten dat mijn maatschappij beweerde zelfs aan 200 Euro nog verlies te lijden op motoren.Dit wegens de vele ongelukken met zwaar lichamelijk letsel en dure revalidaties.Bij ons in Belgie kost een brommertje reeds rond de 100 Euro,behalve uitzonderingen zoals een "pakket" e.d.Mijn maatschappij wil zelfs geen brommers verzekeren,Touring geen motoren onder de 500 cc.
Zo zie je maar,ons forum heeft vele nuttige kanten hé.
Greets Ruuuudy
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyvr 09 jan 2009, 12:27

Burgman 2000 w.a verzekerd 19 euro per jaar !
Yamaha Wildstar 1999 w.a. verzekerd 29 euro per jaar !

Heb max. no claim en geen eigen risico. ( bij Univé)

Koopje dacht ik zo !
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: verzekering premies   verzekering. hoeveel? Emptydi 06 jan 2009, 21:22

Hé Hans,

Vergeet niet dat mijn maatschappij me 5 jaar terug ongeveer 300 Euro vroeg voor mijn 400,enkel Ba + rechtsbijstand en samen met de auto verzekerd.Mijn 1.100 Shadow kostte b.a. + rechtsbijstand,afzonderlijk verzekerd......28.000 Bfr. of 700 Euro/jaar.Enkel na protest van mijnentwege en na voorlegging offerte van andere maatschappij stonden ze een verlaging toe tot 200 Euro.voor de A.N. 400.Nadien hebben ze de motoren verdeeld in 2 categorieèn.De gevaarlijke en risicovolle zware scheurijzers en de bompa brommers,waar wij toe behoren.Er wordt schijnbaar geen rekening meer gehouden met de k.w. of p.k. ,enkel met de risico factor.Zodoende zijn voor onze categorie drastische prijsverlagingen doorgevoerd.Maar allrisk blijft bij ons zéér duur hoor,zeker incl. diefstal verzekering.
Dus goedkoper in Begie.....niet steeds hoor. Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Wij presenteren u: SCOOT   verzekering. hoeveel? Emptydi 06 jan 2009, 17:13

Hoi Rudy,

Ik denk dat de verzekeringspremies in België een stuk lager liggen dan in Nederland. Voor Goldie met een waarde van zo'n € 9100,= met een allrisk dekking betaal ik aan jaarpremie ( scheelt de maandelijkse ophoging ) € 291,33. Incl. 26 jaar schadevrij.
Voor ons Fiatje met een nieuwwaarde van € 17000,=, nu 4 jaar oud, maar ik houd alles altijd in een allrisk dekking, betalen we zonder opslag per maand € 28,=, dus zo'n € 336,= op jaarbasis, ook weer met 26 jaar schadevrij.
Voor onze Tweety ( Yamaha Neo snorfiets ), winkelwaarde € 1800,= betalen we per jaar voor een allrisk dekking € 221,=. Met 5 jaar schadevrij.
En last but not least voor Scoot, onze gloednieuwe TriCycle betalen we per jaar??.....moet de polis nog opgestuurd krijgen....heb net gisteren de keuring bij de RDW achter de rug ( alleen maar checken of het chassisnummer klopt....kosten € 108,= !!!!) incl. op kenteken zetten van Scoot, en de douane wist nog eens € 136,= af te tikken aan BPM ( belasting op ingevoerde motorvoertuigen in Nederland). Vanaf volgende week kan Ingrid dan de weg op, snel, droog en uit de wind, met een gangetje van max. 75 km/u door de bebouwde kom van Nieuwegein naar Utrecht ( 7,5 km ). Scoot kun je tenminste overal kwijt ipv met een auto 20 minuten lang naar een parkeerplek zoeken. Hoeft ze niet meer op de snorfiets, want Scoot mag bereden worden met een B-rijbewijs, ofwel auto!!!
Motorrijtuigenbelasting € 53,= per jaar, net zoals Goldie, en een verbruik van 1:30 km. Dat wordt dus lachen met de huidige brandstofprijzen.

Groetjes, Hans
.[img]verzekering. hoeveel? 05012011[/img]

Foto met GSM gemaakt bij de RDW gisteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptydi 06 jan 2009, 13:16

Burgman650Gold2008 schreef:
Ruuuuudy schreef:
Joske schreef:
Oei oei das veel geld ik betaal voor mijn Burgman 650 maar 195,00 euro alles inbegrepen.
Bij DVV.
Georges

Hé...hé...hé,Na 36 jaar ongevalvrij,een "pakket" verzekeringen en hevig protest van mijnentwege over de te hoge prijzen en dreiging om over te stappen naar Touring.........

Betaal ik nu (samen met wagen) voor mijn AN 650...BA + Rechtsbijstand.............119,16 Euro lasten en taksen inclusief en nu jullie.............
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuudy.

Zeker alleen een zogenaamde WA ( wettelijk Aansprakelijk ) zonder casco-dekking ( dus schade door eigen schuld niet gedekt)?!
Vind het anders voor een 650 + een Chrysler was het geloof ik, erg laag.

Hé Hans,
I.d.d. Hans ik schreef enkel voor B.A ,burgerlijke aansprakelijkheid (W.A. in Holland) en rechtsbijstand.Heb nu een Dodge Avenger,deze is wel in Ful Omnium (vol casco eigen schade) en daarvoor betaal ik 610.88 Euro per jaar...met kilometer beperking van 10.000 km.
Vroeger betaalde ik ook veel te veel via makelaars b.v.b. .Daarbij bepaalde de makelaar de maatschappij.Wanneer hij je bij een dure maatschappij verzekerde stak hij uiteraard ook duurdere commissies in eigen zak hé.
Nu kan je rechtstreeks met verschillende maatschappijen onderhandelen.Indien je daarbij al je polissen bij hun neemt v.b. 2 wagens,caravan,motor,hospitalisatie,familiale,woning omnium,e.d.
bekom je interessante tarieven.Indien je daarbij kan terugvallen op meer dan 30 jaar zonder schade en daarbij dreigt op te stappen doen ze echt wel hun best hoor.Uiteraard,indien je alleen een risicovolle 650 bezit en daarbij nog maar 2 jaar bestuurder bent.....of reeds een aantal schade gevallen met schuld op je palmares................Een gunstig tarief moet je echt verdienen hoor.
Greets Ruuuuuuuuuuuudy.
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptydi 06 jan 2009, 01:10

Ruuuuudy schreef:
Joske schreef:
Oei oei das veel geld ik betaal voor mijn Burgman 650 maar 195,00 euro alles inbegrepen.
Bij DVV.
Georges

Hé...hé...hé,Na 36 jaar ongevalvrij,een "pakket" verzekeringen en hevig protest van mijnentwege over de te hoge prijzen en dreiging om over te stappen naar Touring.........

Betaal ik nu (samen met wagen) voor mijn AN 650...BA + Rechtsbijstand.............119,16 Euro lasten en taksen inclusief en nu jullie.............
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuudy.

Zeker alleen een zogenaamde WA ( wettelijk Aansprakelijk ) zonder casco-dekking ( dus schade door eigen schuld niet gedekt)?!
Vind het anders voor een 650 + een Chrysler was het geloof ik, erg laag.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyma 05 jan 2009, 20:27

Joske schreef:
Oei oei das veel geld ik betaal voor mijn Burgman 650 maar 195,00 euro alles inbegrepen.
Bij DVV.
Georges

Hé...hé...hé,Na 36 jaar ongevalvrij,een "pakket" verzekeringen en hevig protest van mijnentwege over de te hoge prijzen en dreiging om over te stappen naar Touring.........

Betaal ik nu (samen met wagen) voor mijn AN 650...BA + Rechtsbijstand.............119,16 Euro lasten en taksen inclusief en nu jullie.............
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuudy.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyma 05 jan 2009, 18:50

Oei oei das veel geld ik betaal voor mijn Burgman 650 maar 195,00 euro alles inbegrepen.
Bij DVV.
Georges
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
le sage

le sage


Aantal berichten : 64
Leeftijd : 62
Woonplaats : maasmechelen(belgë limburg)
Registration date : 17-12-08

verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Emptyma 05 jan 2009, 18:15

burgman 400 k8.
voor het jaar 2009

verzekering van een suzuki burgman bij Ethias Belgïe
ik ben wel 47 j en heb verzekeringen bij Ethias .

burgelijke aansprakelijkheid***173.54€***
rechtbijstand ' plus' ***42.00€***
Bestuurdersverzekering ***64.96€***

totaal 277.50€

omdat ik betaal om de 6 maanden , premieverhoging van 2%,
zijnde een totaal van 283.06€


le sage
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





verzekering. hoeveel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: verzekering. hoeveel?   verzekering. hoeveel? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
verzekering. hoeveel?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: