Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Leeftijd Burgman rijders??

Ga naar beneden 
+3
BikeParts
Joske
Burgman650Gold2008
7 plaatsers
AuteurBericht
hilbrand




Aantal berichten : 2
Leeftijd : 67
Woonplaats : dordrecht
Registration date : 07-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptyma 19 dec 2016, 01:18

Ben 60 jaar en al 18 jaar in bezit van de 1e burgman 400 die op 21-01-1999 in Nederland op kenteken werd gezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emmanuel

Emmanuel


Aantal berichten : 2
Leeftijd : 69
Woonplaats : Averbode
Registration date : 04-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptyvr 05 dec 2008, 20:38

Hoy riders,

Ben (bijna) 54 jaar (18 Dec) bounce en woon in België. Rij sinds juni van dit jaar met Burgman A650 Executive.
Daarvoor heb ik twee jaar rondegereden met een AN400.

Gtz

Merry Christmas & Happy 2009 santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptydo 04 dec 2008, 22:48

Andrezo schreef:
Hallo,

Ik ben 45 jaar en heb sinds 16 september 2008 een burgman AN400Z, voordien honda super magna.
Had dit jaren eerder moeten doen.
Gebruik hem voor hobby en woon/werkverkeer (Almelo-Deventer 97 Km per dag).
Sinds 16 september 4600 Km op de klok.

lol! affraid cheers
Hoi Andrezo,
Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over de Burgman. de meesten van ons gebruiken hem voor woon/werk verkeer, maar ook voor recreatie.
In beide gevallen blijf ik het een ideaal vervoermiddel vinden.
Maar dat is mijn mening.
Groetjes en nog veel veilige kilometers toegewenst.
Hans. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Andrezo

Andrezo


Aantal berichten : 2
Leeftijd : 61
Woonplaats : Almelo
Registration date : 04-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptydo 04 dec 2008, 21:10

Hallo,

Ik ben 45 jaar en heb sinds 16 september 2008 een burgman AN400Z, voordien honda super magna.
Had dit jaren eerder moeten doen.
Gebruik hem voor hobby en woon/werkverkeer (Almelo-Deventer 97 Km per dag).
Sinds 16 september 4600 Km op de klok.

lol! affraid cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Burggie 400

Burggie 400


Aantal berichten : 3
Leeftijd : 55
Woonplaats : Chastre - B
Registration date : 04-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptydo 04 dec 2008, 11:20

Hallo,

Zoals vermeld in men profiel, ben 40 jaar JONG en sinds een jaar in het bezit van een Burgman 400. Voor woon-werk en hobby. santa
Terug naar boven Ga naar beneden
BikeParts




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 69
Woonplaats : Krimpen a/d IJssel
Registration date : 04-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Het moet geen Goldwing worden hoor Die heb iok net ingeruild voor de Burgman 650 en nog geen dag spijt van gehad.javascript:emoticonp(':lol:')   Leeftijd Burgman rijders?? Emptydo 04 dec 2008, 00:41

Burgman650Gold2008 schreef:
delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 30, '07
H챕 de mannen,

Zit zelf ook vol ongeduld te wachten op een zwaardere versie,dit ondanks de zeer goede prestaties van de AN 650.Doch vroeger steeds met zware machines gereden.
Volgens mij zou een kruising Gold Wing met AN Burg de perfectie zijn.Honda zou volgens niet officiele info bezig zijn met het ontwerpen van en scoot met de motor van de Dauville ,maar dan een 750 uitvoering.Ik benadruk dat dit slechts een gerucht is,doch komt van een persoon die ernstig met de scooter sector bezig (was).
Misschien weet iemand meer........graag reactie.
Op onze laatste reis ben ik de A.N. 650 weest wegen op een officiele weegbrug.Mijn echtgenote en ik zijn normaal gebouwd,eerder zelfs naar de min kant.Met 32 kg. bagage kwamen we aan...................490 kg. grondgewicht.
Hou mijn hart vast wat een kruising Gold/Burg aan totaal gewicht zou meebrengen.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.


delete replymsn-dotternetta wrote on Sep 2, '07
Hallo allemaal,

Ik ben ook 31. Het is nog even wachten op de Burgman 1000! Er gaan al jaren verhalen op internet rond maar ik moet het nog zien of ie komt.


groeten uit Friesland

Marten
zwarte An650 K4

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Sep 3, '07
H챕 de Marten,

Een Burg 1.000....................da zou de max wezen.Hier in Gent Belgie nog niks van gehoord.Moest ie uitkomen.....mijn Euro's liggen alvast klaar.Ben dan ook bijna 60...nie zoveel tijd meer.Maar nu wel veel vrije tijd.
Greets ,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-pieter310757 wrote on Sep 20, '07






Collega Burgmanrijders,









Vanmiddag heb ik een aanrijding met mijn
Burgman gehad. Eigen schuld, ik stak een weg over waarop nog een auto stond die
vanwege een file niet verder kon rijden. IN eerste instantie reed die weg maar
plotseling trapte die op zijn rem. Ik klapte toen bijna op de zijkant van die
auto maar wist hem net te ontwijken. Alleen klapte ik toen nog tegen zijn
trekhaak. De kap en de linker zijkant zwaar beschadigd, en mijn enkel en voet
doet flink pijn/is inmiddels blauw.









Ik heb de verzekering gebeld, maar die
verwachten dat ik zelf fout ben en niets ga beuren. Dit gaat denk ik een hoop
geld kosten. Hebben jullie tips waar ik het best heen kan gaan voor reparatie
van de schade?









Gr. Pieter
Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BikePartsAndThings.EU
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 22:52

Ja ik zal het mijne maar bijvoegen nl. in 2009 word ik 52 en reeds van mijn 16 op de motors.
Beste

Georges jocolor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:31

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 30, '07
H챕 de mannen,

Zit zelf ook vol ongeduld te wachten op een zwaardere versie,dit ondanks de zeer goede prestaties van de AN 650.Doch vroeger steeds met zware machines gereden.
Volgens mij zou een kruising Gold Wing met AN Burg de perfectie zijn.Honda zou volgens niet officiele info bezig zijn met het ontwerpen van en scoot met de motor van de Dauville ,maar dan een 750 uitvoering.Ik benadruk dat dit slechts een gerucht is,doch komt van een persoon die ernstig met de scooter sector bezig (was).
Misschien weet iemand meer........graag reactie.
Op onze laatste reis ben ik de A.N. 650 weest wegen op een officiele weegbrug.Mijn echtgenote en ik zijn normaal gebouwd,eerder zelfs naar de min kant.Met 32 kg. bagage kwamen we aan...................490 kg. grondgewicht.
Hou mijn hart vast wat een kruising Gold/Burg aan totaal gewicht zou meebrengen.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.


delete replymsn-dotternetta wrote on Sep 2, '07
Hallo allemaal,

Ik ben ook 31. Het is nog even wachten op de Burgman 1000! Er gaan al jaren verhalen op internet rond maar ik moet het nog zien of ie komt.


groeten uit Friesland

Marten
zwarte An650 K4

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Sep 3, '07
H챕 de Marten,

Een Burg 1.000....................da zou de max wezen.Hier in Gent Belgie nog niks van gehoord.Moest ie uitkomen.....mijn Euro's liggen alvast klaar.Ben dan ook bijna 60...nie zoveel tijd meer.Maar nu wel veel vrije tijd.
Greets ,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-pieter310757 wrote on Sep 20, '07






Collega Burgmanrijders,









Vanmiddag heb ik een aanrijding met mijn
Burgman gehad. Eigen schuld, ik stak een weg over waarop nog een auto stond die
vanwege een file niet verder kon rijden. IN eerste instantie reed die weg maar
plotseling trapte die op zijn rem. Ik klapte toen bijna op de zijkant van die
auto maar wist hem net te ontwijken. Alleen klapte ik toen nog tegen zijn
trekhaak. De kap en de linker zijkant zwaar beschadigd, en mijn enkel en voet
doet flink pijn/is inmiddels blauw.









Ik heb de verzekering gebeld, maar die
verwachten dat ik zelf fout ben en niets ga beuren. Dit gaat denk ik een hoop
geld kosten. Hebben jullie tips waar ik het best heen kan gaan voor reparatie
van de schade?









Gr. Pieter
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:31

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 28, '07
H챕 de Keez,

Heb net even gekeken op de Honda site.Een S.W.400 kost 6.500 Euro,een S.W. 600 met A.B.S. kost 9.400.
Volgens mij is Burg 400 6.500 Euro en S.W. 400 6.500 Euro evenveel.Waar jij het bedrag van 10.800 gevonden hebt ?????????
Of misschien ligt het aan mijn internet verbinding.....heb daar al eerder last mee gehad..........t'is een graptje weye Pol.
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 28, '07
H챕 de Keez,
Teneinde geen onwaarheden te vertellen heb ik ook de prijs van de Burg 400 nog even nagekeken.
A.N. 400 Burgman 2.007....6.530 Euro.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-keez wrote on Aug 28, '07
Rudy,

Volgens Suzuki.nl kost een Burg 400 E 6490.
Honda.nl kent geen SW400.
Op Honda.nl kost de SW 600 met ABS E 10840.

Op welke sites kijk jij?

Keez

delete replymsn-noenkel wrote on Aug 28, '07
Ahoy Heer RUUUUUUUUUUUUUUUUDIE-IE-IE,

Zelf benne-k-ik-er 62 sinds 2 oogst en die van ons wordt er 62 overmorgen. Met de R1100RS wordt zo af ende toe nog wel es gebold, maar de 2 AN's zijn toch zooo decadent zalig om mee te bollen. 't Is een totaal verschillende manier van genieten, maar steeds hardstikkie leuk. U weet wel, verandering van spijs, hé. Groetjes aan alle Genietertjes.

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 28, '07
H챕 Keez,

www.honda.be Inderdaad Keez, in Nederland zijn de prijzen iets hoger.We gaan regelmatig richting Cochem,naar een motor hotel.Daar zijn 90% Nederlanders,we bespreken met hun dan ook regelmatig de prijsverschillen.....vandaar.
Allemaal toffe gasten tenandere.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-keez wrote on Aug 29, '07
In Nederland is de SW 400 niet te koop denk ik.
Hij staat niet op de Honda-site (NL versie).
Jammer.

Keez

delete replymsn-hendrik baarssen wrote on Aug 29, '07
Ja ik ben 31, zo te zien jong voor deze scooterrijders.
Mijn vorige scooter was een honda silverwing 600.

Ik zit eigenlijk te wachten op een scooter met 750 cc

delete replymsn-keez wrote on Aug 29, '07
Hendrik,

750 cc?

mag het ietsje meer zijn?
http://motoblogster.com/2007/01/08/gilera-800-gp-lo-nunca-visto/

Keez

delete replymsn-noenkel wrote on Aug 29, '07
HoLaBa d챔 WareHendrik,

Daar zit wel wat in, zo'n Zeiven-Faftig. Alhoewel we zeker niet te klagen hebben over de prestaties van het biske in de AN650, zou een scoot genre Goldwing of zelfs Rocket toch leuk zijn. Stel u voor zeg, zulk een kanjer van een motor, maar dan in Full-AutoMatic, !WAW!
PS (géén PartiScandal) Drumen es gepermitteerd, Menier.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:30

delete replymsn-noenkel wrote on Nov 9, '06
Ahoy Ruiter-bergaf,



Zo'n som, 560€, da hemmekik nooit ni moeten afdokken ni. Bij de 24.000km was dat, met achterband, welgeteld 370€. Normaliter ga ik voor de banden bij Van Nooten te Herselt. Die is veruit het goedkoopst en levert puik werk, wanneer je maar wilt. Het best is natuurlich eerst eens een foontje. Dan zegt ie "KomMaarAf", want alle maten scooterbanden is niet altijd voorhanden.



Zelf bolle'k met een AN650 en mijn echt-ende bedde-genote, da's dezelfde, tuft fier als ne gieter met heure AN400. Na ons 'de vliegen' hé, die voor ons plakken tegen de pare-brise. Groetjes uit Leefdaal-am-Voer en de wind al't achteren.












--------------------------------------------------------------------------------
Ben je niet zo levendig als je hond? Live.be wel!

delete replymsn-bert wrote on Nov 9, '06
hello, blijkbaar is mijn 57 jaar niet abnormaal in het scooterwereldje.
groetjes
bert uit Gent

delete replymsn-claesburgman wrote on Nov 14, '06
Hallo,
56 net geworden 400 rijder
groetjes

delete replymsn-grey wrote on Apr 10, '07
Ik ben 46 en heb ook al alle soorten motos gehad van 125 tot 1500cc. Heb lang nagedacht over een scooter voor woon/werk verkeer en heb een paar maand geleden dan toch maar een 400 gekocht tweedehands om eens te proberen. Wel .. het bevalt mij eigenlijk zeer goed. Die vario doet een mens zich afvragen waarom men eigenlijk niet alle motos automatisch maakt. Puur genieten, om te toeren me 2 denk ik dat een 650 wel beter is, met de 400 rij je duo veilig tegen zo'n115km/h op de snelweg, met voldoende reserve. Kiezen voor een maxiscooter is een vorm van volwassen worden en toegeven dat je meer geniet en ontspannen kunt toeren.

delete replymsn-dotternetta wrote on Jun 5, '07
Nee hoor. Ik ben 31 : b

delete replymsn-scoot wrote on Jul 6, '07
Helemaal eens met Grey !!
Ben sinds kort Burgman 400 rijder.
Het is gewoon een heerlijke relax machine, vooral tegenwoordig met al die verkeersdrempels waarbij je
met een schakelbak, blijft schakelen. Hij is snel zat. Hoop bergruimte, zeer praktisch !

Groeten
Scoot


delete replymsn-kcirtap0472 wrote on Aug 27, '07
Binnenkort 55 en midlife crisis zou dus normaal gepasseerd moeten zijn. Rij binnenkort met Burgman 400. Vorige ervaring is van 35 jaar geleden het zal dus even wennen worden. Als het geen midlife crisis is zal het wel het oud zot zijn zeker.
Groeten
Patrick

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Aug 27, '07
He de Patrick,

Zelf bijna 60 en dit sezoen overgestapt van AN 400 naar AN 650.Dit na een gans leven van zware motoren.Geef je 챕챕n goede raad Pat..........koop een Suzuki AN650.
Ik sta zelf met een machtig Amerikaans koekenblik in de garage,heb er dit sezoen 1.000 km.mee gereden.......en meer dan 12.000 met de AN 650.
Wil je dan toch een 400,voor dezelfde prijs heb je een Honda Silverwing.Volgens mij technisch een klasje hoger (betrouwbaarder) eeeeeeeeeeeen een tweecilinder!!
De Suzuki 400 biedt je een beetje meer scooter,is echter een mono cilinder.Op de Honda krijg je meer een 125cc. indruk,doch met een zeer soepele en krachtige motor.In ieder geval succes maat en hou ons op de hoogte.

Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-keez wrote on Aug 28, '07
Rudy,

Je zegt:

"Wil je dan toch een 400,voor dezelfde prijs heb je een Honda Silverwing.Volgens mij technisch een klasje hoger (betrouwbaarder) eeeeeeeeeeeen een tweecilinder!! "

Dat begrijp ik niet:
Een Burgman 400 kost E 6.500.
Een Honda Silverwing E 10.800

Uiteraard is de Honda beter! Hij kost ruim 50% meer!!

Keez
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:29

delete replymsn-burgman1953 wrote on Oct 11, '06
Ik mag mij dan ook tot de oudere garde rekenen.Ik ben inmiddels bijna 54,en rij vanaf 1971 motorscooter.Ben begonnen met een Vespa150.Die heb ik iets van 13 jaar gehad,deze ingeruild(kreeg er bijna niets meer voor) tegen een Vespa PX200E.Daar heb ik 14 jaar mee gereden.Toen een Honda Foresight 250,was een pracht dingetje.Alleen 챕챕n nadeel,niet echt geschikt voor 2 personen op de snelweg.
Komt een stukkie te kort.Het vreemde was dat mijn vrouw nooit mee wou op de Vespa's.Gelukkig eigenlijk,want ze waren niet vooruit te branden.4 versnellingen,hoop lawaai,en maar pakweg met wind mee 100 an 110 km/h.
De Honda na 3 jaar weer weggedaan voor de SoesBurgman400.Die kan wel op de motorway met 2 personen.Heeft nog wat over.
Is nu 5 jaar oud,maar kan nog wel een poosje mee.Ik wil er nog 챕챕n,en dat wordt een,naar ik hoop,een 650 of de opvolger daarvan.Misschien is het dan wel een 800 of zoiets.Motorscooterrijder in hart en nieren.Ja helemaal.Mijn motto is,waarom schakelen,als het ook automatisch kan.
Nog steeds met plezier,zomer en winter.All weather rijder.

Groet,
Wiebren

delete replymsn-dice wrote on Oct 12, '06
Ik heb met mijn scooterkes 2 vespa's 270.000km gedaan daarna overgestapt op een burgman 400, tussendoor op een piagio hexagon 180, daarna weer burgman 400 en daarna een burgman 650 gekocht. Als ik eerlijk kan zijn dan is de favoriet van allemaal mijn vespatjes. Suzuki hoeft niet meer voor mij, slechte electronica en andere prutsen. Daar komt nog de factuur van onderhoud bij, ongeloofelijk duur mijn laatste onderhoud van mijn 650 koste meer dan 500€, ok wel met een band bij maar zonder kom ik ook aan 350€. De service was een ramp bij Suzuki, de dealer had altiijd gelijk ondanks mijn bewijzen.
Nu rij ik heel tevreden met een VESPA GTS 250 i.e. ABS, de max van een scooter.
Dus ik blijf bij piagio.
Groeten JOHAN

delete replymsn-schimanski wrote on Oct 20, '06
Dan ben ik met mijn 33 en mijn 650 (sinds 6 okt) dus zo ongeveer de jongste scooteraar.

delete replymsn-fistyscoot wrote on Nov 8, '06
ik zou zeggen; voor ieder wat wils, en als je veel wilt rondtoeren zonder je teveel om versnellingen te bekommeren, (alsmaar schakelen met die vluchtheuvels)maar toch goed vooruitgaat, dan is die Burgman 650 ideaal, echt voor rustige ritjes en rustige mensen, wij zijn een 50+ koppel

delete replymsn-cavaliers-lokeren wrote on Nov 8, '06
44 jaar (1962). Sinds 2000 scooterraar vroeger nooit op twee wielen met motor gereden. Meer als 95 % van de km worden voor woon werkverkeer gerenden enkel bij gladheid wordt er niet gereden.
Na een burg 250 (13.000 km) , een burg 400 (24.000 km) nu een 650 sinds begin 2004 en 32.000 km op de teller dit hoofdzakelijk voor woon werkverkeer.
En helaas voor mij de minst geschikte, heb nog steeds heimwee naar mijn 400.
De 650 vind ik persoonlijk te log, breed zwaar.
Duur in onderhoud zeker t.o.v. de burg 400 om niet te zeggen zeer duur. Kostprijs banden het dubbele een groot onderhoud 24.000 km 560 € (geen banden, remblokken of iets speciaal).
Je hebt inderdaad zeer veel rijkomfort en ABS doch je betaald er een mooie prijs voor.
Het zal ook voor mij de eerste en de laatste zijn. De aankoop van een nieuwe wordt stellig overwogen en we kijken al uit naar het sallon van januari 2007. Of het nog een Burg wordt valt af te wachten.

delete replymsn-rolando wrote on Nov 8, '06

ik vind de 400 snel genoeg,ben 62 jaar en heb altijd met zware motoren gereden,maar de burgman is leuker,je kan er met normale kleding rijden,geen zware lederen pakken meer;











--------------------------------------------------------------------------------
Alex was vandaag een uur vroeger thuis... Het zou ook jou kunnen overkomen !

delete replymsn-noenkel wrote on Nov 9, '06
Ahoy SCISTYFOOT,



Aangenaam, zou-k-ik azo zeggen. Wijlen zijn allebei 61j en bollen ook allebei, zo mooglijk elke zondag. Maar da's feitelijkeigenlijk afhankelijk vd muziek. Met mijn 6 fanfares + nog een hulpje her ende der valt dat nogal mee. Trouwens, als ik moet gaan blazen trekt "die-van-ons" er toch zowiezo op uit met de kliek. Misschien komen we malkander eens ergens ieverans tegen, want er zijn er meer-en-meer die de scooter (her)ontdekken. Décadent zaaalig, newaar ? Groetjes vanuit Leefdaal-la-Pucelle.












--------------------------------------------------------------------------------
Neem wraak op je beste vriend(in) omwille van die onlangs geplaatste foto van jou!

delete replymsn-noenkel wrote on Nov 9, '06








Ahoy SCISTYFOOT,



Aangenaam, zou-k-ik azo zeggen. Wijlen zijn allebei 61j en bollen ook allebei, zo mooglijk elke zondag. Maar da's feitelijkeigenlijk afhankelijk vd muziek. Met mijn 6 fanfares + nog een hulpje her ende der valt dat nogal mee. Trouwens, als ik moet gaan blazen trekt "die-van-ons" er toch zowiezo op uit met de kliek. Misschien komen we malkander eens ergens ieverans tegen, want er zijn er meer-en-meer die de scooter (her)ontdekken. Décadent zaaalig, newaar ? Groetjes vanuit Leefdaal-la-Pucelle.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:29

delete replymsn-scooterduo wrote on Jan 5, '05
Frank,
Helemaal mee eens. Nu kan het en hoe lang nog. Dus genieten!! De twee staan in de schuur te trappelen van ongeduld. De dagen worden al weer langer!!!
Vriendelijke groet
Rob
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: djoeffel [mailto:fleliard@skynet.be]
Verzonden: maandag 3 januari 2005 16:26
Aan: Suzuki Burgman
Onderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??


Nieuw bericht op Suzuki Burgman



Leeftijd Burgman rijders??

Reageren
Afzender beantwoorden Aanbevelen Bericht 19 in discussie

Van: djoeffel


Ik vrees dat één van de redenen dat er meerr 40 to 50tigers met een 650 rijden , ook wat heeft te maken met de leeftijd( beetje bezadigder, en de prijs , een jonge haas gooit niet graag zoveel geld op tafel voor een "scooter" dus geld en imago,
Frank


Andere groepen in deze categorie bekijken.



delete replymsn-adjepatatje wrote on Jan 5, '05
Hier nog iemand van 50. Na twee Honda's, een BMW K100 en een BMWK75 nu sinds 3 maanden een 400. Ik rijd dagelijks 15 km heen en weer 15 km terug naar mijn werk. Het weer maakt me niet zo veel uit, maar ik heb hier in het westen van Nederland dit jaar nog geen sneeuw of ijzel kunnen uitproberen. In ieder geval kun je op de Burgman wel stevig met beide voeten op de grond komen. Afwachten maar hoe dat gaat. Oh ja voor het hele mooie weer staat er in de garage nog een BMW R60/5 uit 1971, maar die mag echt niet nat worden!

Groetjes van Ad uit Grootebroek in Noord-Holland

delete replymsn-noenkel wrote on Jan 26, '05
Halo JongMens,
Tegen ons zeiden ze dat ook toen ze ons voor 't eerst zagen aankomen aan 't vertrek van onze jaarlijkse uitstap vd brommers-club.
Awel, g'et ne nuve gekocht? En aven BMW? Afin, me zele ni te rap raa. 'k Zeg, zie maar dagge kunt volgen. En zemme inderdaad ogen getrokken. Gedurende onze tripjes ter plekke wouden z'allemaal is proberen en allen hadden ze dezelfde commentaar; Fantastischke, wat een komfort en handelbaarheid en welke accelleratie. Vooral de vrouwtjes waren " laaiend geestdriftig "; En zeg nou zelf, ook de topsnelheid is niet mis. Van bruikbaar vermogen gesproken, aan 160 met zijn 2-en en bagage + F-Franske Pekinees en dan heb je nog overschot aan kracht om door te gaan tot 180. Gelukkig maar dat ze niet harder gereden hebben. Normaal rijden we, op auto strade, aan 110. En de gewone banen, ad libitum. 't Is maar dat ze toen es wouden ZIEN.. Sinds hebben er al 2 overgeschakeld om nimeer te moeten schakelen. Voor hunne rug te sparen, weet je wel ! Denk maar dat er nog anderen zullen volgen. Hun vrouwtje had vlug 't verschil in komfoor geproefd. DAT is't. Verder wensen mijn Clin&ik U nog veel moto- en andere geneugden vanuit LEIDEL-op-KOP. Doeikes !

delete replymsn-albin-nemec wrote on Jun 3, '05
Ik rijd met een 400 en ben 53.
Heb voorheen nooit met een motor gereden .
Vanwege de verkeersellende in en rond Antwerpen moest ik wel een alternatief zoeken. Met de auto gecombineerd met tram kost het traject mij normaal 1u15 en s'avonds nog eens en dit voor 12 km! Leve het onbestaande openbaar vervoer in Belgi챘.
Het enige zinvolle alternatief was dus een scooter. Ik geef gerust toe dat het rijden met versnellingen mij een beetje bang maakte, vandaar dat ik koos voor de Burgman 400. Eigenlijk vond ik de 650 leuker, maar als beginneling wilde ik de zaak eerst even bekijken met een lichter machientje.
Intussen lukt mij het scooteren vrij aardig (21.000 km op 2 jaar tijd). 1 keer gevallen op een zebrapad bij regen terwijl ik bijna stil stond. Geen al te grote schade en 1 blauwe plek.
Ik zou nu eigenlijk willen overstappen naar de 650 ex. Alleen vrees ik dat het met de 650 iets moeilijker is om in de stad even tussen de auto's door te glippen vanwege de grotere afmetingen.
Wordt vervolgd (hoop ik).


delete replymsn-noenkel wrote on Jun 4, '05
Ahoy A-N,
U bent dus op goeie weg naar een AN650 toe. Nu uw eigen "rodage" als scooteraar voorbij is, zou 'k zeggen, NIET twijfelen. Zelf rijd ik met een AN640 en mijn echt- ende beddegenote heeft de AN400. Laat ons het zo stellen dat de 650 wat meer volwassen is, maar het is puur afhankelijk van uw gestalte. qua rijgemak zijn ZE beiden onklopbaar op gebied van comfoor en gebruiksgemak. Ondertussen............... geniet er mateloos van. Tot................ Groeten vanuit Leefdaal-linker-Oever.

delete replymsn-burg400nl wrote on Jun 4, '05
Hallo!

Ik ben inmiddels alweer 52 en rijd, met een onderbreking van zo'n 25 jaar (!), al vanaf mijn 18e op twee wielen ;-)
De onderbreking heeft te maken met het krijgen van kinderen, een hond en dus een hoop bagage.
Via m'n jongste telg kwam ik twee jaar terug weer eens bij een motorzaak binnen en daar stonden Honda Dylan's in de aanbieding; ze kosten zowat niks. En dus met m'n ega overlegd en al gauw zat ik weer op twee wielen. 't Oude gevoel kwam weer helemaal terug!
Maar dan ga je met z'n tweeen toch weer meer rijden en de Dylan was daarvoor toch te licht. Dus eens omzien naar wat zwaarders en passend bij de portemonnee...! Uiteindelijk werd 't een Burgman 400 en die is inmiddels net voor de 12000 beurt geweest; niet gek voor een jaartje rijden.
Ik geniet nog dagelijks, gebruik 'm voor woon-werk en verder voor alles en nog wat en zolang ik er op kan blijven zitten ben ik bang dat ik nog wel blijf rijden!

Blijf gezond, rij veilig en een zwaai!

Marten.

delete replymsn-blokje1947 wrote on Jun 5, '05
This message has been deleted by the author.

delete replymsn-blokje1947 wrote on Jun 5, '05
Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld in dit forum. Echter ik kan niet terugkomen in oude discussies op dit forum. Ik ben inmiddels 58 en rijd sinds m'n 18, ook met een korte onderbreking van ca 4 jaar.verschillende BMWs en 'n Harley duo glide. Nu sinds 1.8.2004 'n AN400. Bevalt mij uitstekend vooral 't comfor van niet meer schakelen en snel weg bij de verkeerslichten. Vooral vroeger veel getoerd met 3 broers allen met BMW's. Een broer rijd nog motor met o.a. 2 Saroleya's, 1 Indian Scout, 3 Kreidlers en een oude liefde, een HondaGoldWing uit '73. Sinds kort rijd ik samen met m'n zoon, 18, CB500. 't Is een virus dat je niet meer kwijtraakt.

delete replymsn-jefkepaneuro wrote on Jun 8, '05
luc,
ben 43 en rij alle dagen woon /werk blankenberge brugge met een honda Silver wing. En toeren zit nu zeker in de lift ook met de club ( gentse scooter club) zo als rivaldo al zei bijna alle leden boven de 40 jaar de oudste rond de 70 jaar.
je ben jong en je wil wat.
grt jefke

delete replymsn-burg650man wrote on Apr 26, '06
Op mijn 22e begonnen op een Honda CB 250, daarna een Honda Nigthawk, vervolgens een Honda PC800 welke werd opgevolgd door een BMW R1100RT. Nu ben ik inmiddels 40 en heb een Burgman 650.

delete replymsn-chengeve wrote on Apr 28, '06
Ik ben 46, rij van af mijn 18 motor: honda dream, Suzuki T500, Honda 550 2x , Suzuki GT750, 2x Suzuki GSX 750, Suzuki Bandit 600/1200. Yamaha diversion, ST-1100 2x, BMW R1100 RT 2x, 1 x R1150 RT., 1x K1200RS, Honda VFR-VTEC...en dan nu een scooter..een Burgman 650 2006 blauw van kleur

Groet,

Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:28

delete replymsn-rode scooter wrote on Dec 29, '04


Onze leeftijden: B챠jna 37 en net
50 (maar nog jong van geest hoor)


Ruim 18 en 28 jaar
motorervaring.....


Een leven zonder
motorfiets/scooter kan ik me n챠et voorstellen.


Zonder onze gezamenlijke hobby
hadden we elkaar nooit ontmoet.....


Louise




delete replymsn-wizzepis wrote on Dec 29, '04
En nu ben ik nieuwsgierig naar de gemiddelde leeftijd van de noorderlingen en de zuiderlingen. Onze leeftijden zijn 53 en 57 (in januari en februari 2005) en "jonge" rijders, pas 8 resp 15 jaar. Maar ik voel me 20 als ik op dat ding zit!!
Thees

delete replymsn-blokje1947 wrote on Dec 29, '04
Hallo Lucky, ik ben 57 en rijd sinds augustus Burgman AN400, gekocht in Brielle. Daarvoor 15 jaar met een BMW R80/7 rondgereden. Vanaf m'n 18e motor gereden samen met 4 broers allen meestal op BMW. Ook de Harley Duo Glide maakte een tijdlang deel uit van ons motorpark. Maar van het comfort van de Burgman geniet ik nu volop. Overigens heb ik vandaag geprobeerd hoe de Burgman zich zou gedragen op de besneewde wegen in twente (nl). Nou niet dus. Geen houden aan. Het was wel een smal bol weggetje maar toch. Ik moest even denken aan de eerste jaren van motorrijden. We gingen dan juist even op pad als het gesneeuwd had. Er werd toen nog niet zo snel met zout gestrooid. Met je schenen tegen de aanzuigbuizen van de carburator, (BMW) voeten op de grond en met een voorzichtig gangetje de weg op voor de kick. Nou met de Burgman zijn de krachten aan het achterwiel onvoldoende te doceren waardoor hij voortdurend probeert weg te schuiven. Jammer maar dan met sneeuw maar in de auto. Groeten Jos

delete replymsn-lucky luke wrote on Dec 29, '04
De Burgman is inderdaad een tof ding! Soms kan ik 's avonds doelloos een toerke maken, zomaar achter mijn neus rijden.
Blijkbaar vinden we geen tieners of jonge twintigers met een Burgman. Nu, hoeft ook niet. Een exclusieve moto, niet voor de jeugd!
Luc

delete replymsn-simoen-dirk_alias_simdi wrote on Dec 29, '04
Bijna 43, 5 jaar op pad met de scooter na een 250, 400 nu met 650.
Als men van gladheid spreek rij ik niet, anders altijd, meestal voor woon werkverkeer. nu 13.800 km sinds februari.
De koude handen is opgelost door handvatverwarming, een luxe.


delete replymsn-bertvl wrote on Dec 29, '04
Ik ben 45 en heb mijn motorrijbewijs sinds oktober 2000. Sindsdien reed ik alleen motorscooters.
Yamaha Majesty 125. Deze reed ik samen met mijn vrouw die al een motorrijbewijs had tot 125 cc. Omdat zij niet enthousiast kon worden, kocht ik in 2001 een
Suzuki Burgman AN400. Eerst alleen voor het plezier, later vooral gebruikt voor woon-werk verkeer. Na ruim twee jaar werd het tijd voor inruil en kocht ik in 2004 mijn huidige
Suzuki Burgman AN650 voornamelijk voor woon-werk verkeer.
Met verbazing lees ik telkens weer dat mensen die voorheen BMW, Honda Pacific Coast of zelfs Pan European reden de AN650 het best vinden.

BErtvL


delete replymsn-kamionchauffeurke wrote on Jan 2, '05
Hallo iedereen ik ben geboren en getogen Vl. Brabander wordt de 29 januari 42 jaar.
Ben de trotse eigenaar van een zwarte an650 waar ik iedere dag op en neer mijn werk mee rijd in alle weer en wind daar ik mijn autoplaat aan de haak heb gehangen.
Heb 18 jaar een 125 suz gehad en vondt dat het tijd was voor een nieuwe en direct verloren voor de an650.
Dat er weinig jonge met dit machientje rijden is normaal,tegen mij zegden der een paar (wa voor eene vrouwenbrommer heb je nu gekocht) tot we eens aan eens tochtje tesamen waren .Pittig machientje en die vooroordelen zullen wel stilaan verdwijnen, versnellingen zijn o zo stoer ,automaat zo zalig.
Groeten Marc

delete replymsn-lucky luke wrote on Jan 3, '05
Oops Marc,
Nog een zwarte Burgman rijder zoals ik.
Leuk om die te wassen h챕! Ik heb vooraan wel een chroom neusje gezet, anders is het allemaal zwart.
Groetjes,
Luc


delete replymsn-djoeffel wrote on Jan 3, '05
Ik vrees dat één van de redenen dat er meerr 40 to 50tigers met een 650 rijden , ook wat heeft te maken met de leeftijd( beetje bezadigder, en de prijs , een jonge haas gooit niet graag zoveel geld op tafel voor een "scooter" dus geld en imago,
Frank

delete replymsn-md1502 wrote on Jan 3, '05
Ik ben er 35, woon in Wichelen en net als Stoeny elke dag naar Brussel. (woon-werk) Gewoonweg zalig !!!

delete replymsn-bikerwally wrote on Jan 4, '05
Dag Luc,

Ben 47 jr, heb 2 Honda's, een BMW en de AN650 waar ik het liefst mee rijd.
Zit momenteel mijn boterham te verdienen in Bahrain.
Als de zonnige motordagen eraan komen, moeten we eens samen toeren.

Wally uit Zeebrugge

delete replymsn-dewacon1 wrote on Jan 4, '05
hallo,
aha...van Wichelen, zo een beetje een streekgenoot...ik zelf woon in Mere,en gebruik de 650AN ook dagelijks ,om naar Brussel te rijden.
groetjes...walter

delete replymsn-rivanho wrote on Jan 4, '05
Bij ons in de Gentse Scooterclub www.gentsescooterclub.info zijn de meeste rijders de 40 voorbij, ongeacht of ze met een Burgman, een Silverwing, of een andere scooter rijden. Iedereen geniet van zijn machine, de zotte jaren zijn er uit en het plezier zit hem in het rustig toeren langs secundaire wegen, rustige streken, nu en dan een koffietje en soms eens op reis voor een week. De iets oudere leeftijd zorgt ook voor meer kapitaalkracht want geef toe, de doorsnee scooter is niet goedkoop, je hebt er al een mooie motorfiets voor. Qua comfort kunnen de motorfietsen niet bijbenen, zelfs de toermachines niet. Bewijs daarvan is dat zelfs BMW rijders overstappen naar een grote scooter vanwege minder rugproblemen op de scooter. Neen, na 4 motorfietsen blijf ik ook bij mijn scooter, een Silverwing in mijn geval..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:27

delete replymsn-ridan wrote on Dec 26, '04
Volgens mijn paspoort ben ik 40,rijd met een blauwe burg an650,maar als ik meer zin in schakelen had zou ik misschien met iets anders hebben gereden.
Daarom,LEEFTIJD EN BURGMAN RIJDEN,ik weet niet of dat ergens mee te rijmen valt.Ik vind dat de burg een handige machine is.
Pittig,veel opbergruimte,mooi(maar dat is natuurlijk smaak) en handig.


delete replymsn-rikriek wrote on Dec 27, '04
Hallo Burgman rijders
IK denk dat de Burgman geschikt is voor alle leeftijden.
IK ben nu 60 jaar jong en ga volgend jaar met de FUT en hoop nog heel veel jaren met de Burgman AN 650 rond te rijden.
Ik heb nog geen motor gehad, waar ik meer plezier mee heb gehad.
Een super machine is het !!!!!!!
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Groeten Rik

delete replymsn-robinopstapper wrote on Dec 27, '04
Hallo mede Burgmanners,

Mijn leeftijd is 47.
Na ongeveer 24 jaar ben ik weer gemotoriseerde tweewieler geworden.
Ik rijd een zilvergrijze Burgman 650.
Na wat gewenning ben ik spinnend tevreden over mijn bewuste keuze voor de
Burgman.
Grtx.
Robin

delete replymsn-pistier1 wrote on Dec 27, '04
Hoi, ik ben er 51 en heb maar van een ding spijt: dat ik mijn machien niet veel eerder gekocht heb.Burgman 650 K3, geweldig beest.

delete replymsn-stoeny wrote on Dec 27, '04
Hallo iedereen,

Ik ben 36, geboren te Kortrijk, en nu woonachtig te Erpe-Mere (Oost
vlaanderen, Belgi챘).
Ik heb een AN400 van 2000
Waarom een Burgmann? Ik deed er woon-werk verkeer mee op de autosnel weg
(tussen het 2de en 3de rijvak)
Vandaar wou ik weinig schakelen, wat gesloten zitten voor weer en wind, en
een ruime koffer hebben voor mijn laptop.

Behalve het carburator probleem is dit een prima moto voor mijn!

Nu staat hij stil (ander werk), maar in een jaar tijd heeft hij er 14000km
op zitten.


Pascal




delete replymsn-geofoxske wrote on Dec 27, '04
Hey Luc,

Ik ben er 46 , heb vroeger rondgetoerd met diverse motoren , mijn laaste was een BMW , ik geef grif toe dat ik toch het meeste plezier en gemak beleef aan mijn zilverkleurige 650.
Ik woon te Oostende en ben ook lid van de Gentse scooterclub net als nog vele andere west-vlamingen , neem gerust een kijkje op onze website ..

Foxske

delete replymsn-burg400nl wrote on Dec 27, '04
Luc,

Ik ben 51 en rijd, als er geen gladheid wordt voorspeld, het hele jaar door op m'n 400 K4. Ik geniet er geweldig van! Vroeger, toen ik nog klein was ;-), heb ik jarenlang allerlei motoren gereden: van een Jawa 250 t/m Guzzi California met zijspan. Toen er kinderen kwamen (helaas) gestopt, maar sinds een tweetal jaren toch weer een tik van het virus gekregen. M'n jongste zoon gaat inmiddels achter een A-rijbewijs aan, dus dat wordt wel samen rijden...
M'n vrouw vindt 't nog steeds geweldig achterop en ook de kinderen gaan graag mee, dus ik zit aan alle kanten goed!
En, er komen steeds meer maxi-scoots op de Nederlandse wegen, dus de werled wordt weer een stukje mooier...

Goede jaarwisseling en een veilig en gezond 2005!

Zwaai,

Marten.

delete replymsn-djoeffel wrote on Dec 27, '04
Ik ben 50 jaar na 2, 400cc de burgman 650 en ik kan je zeggen dat de spiegels die inklappen een heel nuttige tool zijn in het stads verkeer....

Allemaal nog prettige feestdagen en een veilig 2005

delete replymsn-noenkel wrote on Dec 27, '04
Ahoy LOEKske,
Na een dozijn jappen en daarna 4 BMW's te hebben versleten rijden wij nu met de AN650 en het is veruit de beste, en aangenaamste, machine tot nog toe.
Met die japs ben ik van grote mizerie moeten stoppen, de BMW''s daarentegen waren probleemloos. Nu ik, na zovele jaren, weer een japanner heb aangeschaft, ben ik tot de vaststelling gekomen dat dezen nu wel op punt staan Wat "plaisir-de-coduire" betreft is het, zoals iemand hier ooit gezegd heeft, een orgasme gelijk en dit van de 1e tot de laatste meter. Aja, wij zijn nu 59j maar of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet. De SUZ is ongetwijfeld DE idéale machine om van al dat moois onderweg te genieten. En dit bij alle weer. Bhalve ijzel, arthuurlijk GeileGroeten vanuit LEEFDAAL a/d VOER..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Emptywo 03 dec 2008, 19:23

Hoi,
Ik vraag me af hoe oud of jong de gemiddelde Burgman rijder is. Ik word er 38 en rij met een zwarte Burgman 650 in de zeer wijde omgeving van Brugge.
Groetjes,
Luc uit Brugge
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Leeftijd Burgman rijders?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd Burgman rijders??   Leeftijd Burgman rijders?? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leeftijd Burgman rijders??
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lokale rijders
» Observatie : BMW rijders + Enquete: Groet jij wel of niet.
» burgman 400 K4/K7
» Burgman 200 of 400
» burgman 200 ????

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: