Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM   Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Emptywo 28 okt 2009, 11:21

Arrow http://www.rad.eu/nl/c/p/21747-givi-verhoogde-vervangingsruit-xd316s.htm
Levert gratis in B-NL-L-F

Spijtig genoeg niet naar Australie Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
mazza




Aantal berichten : 1
Leeftijd : 67
Woonplaats : perth
Registration date : 24-10-09

Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM   Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Emptywo 28 okt 2009, 05:32

Hallo fisty kan je mij helpen ik heb namelijk ook n dno1 en zoek de hele wereld aaf naar een groter windscherm d316s maar niemand wil het verkopen aan particulieren.
marceltromp@yahoo.com
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Empty
BerichtOnderwerp: Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM   Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Emptydo 12 feb 2009, 23:16

Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM
by zilvermuisje for everyone

Beste mensen,

Ik heb mijn trouwe Burgman 400 ingeruild voor een Honda DN-01.
Ruim 3 jaar lang heeft mijn Burgman400 mij zonder haperen altijd veilig overal gebracht. Met de Burgman heb ik voor het eerst door de Pyrene챘n, de Alpen en door Groot Brittanni챘 gereden. Ik zal hem best missen en niet all챕챕n vanwege de enorme hoeveelheid bergruimte!
Toch wilde ik eens iets anders en dan vooral iets met m챕챕r power en dat is de Honda DN-01 geworden. Ik hoop dat hij net zo betrouwbaar zal zijn als de Burgman!
Ik wens jullie allemaal nog veel en veilig rijplezier met jullie Burgmannetjes!
============================
19 Comments
ChronologicalReverseThreaded
delete replymsn-fistyscoot wrote on Aug 11, '08
hou ons op de hoogte over het rijplezier

en succes gewenst

Fisty

delete replymsn-fistyscoot wrote on Nov 2, '08
zilvermuisje,

hoe valt de Honda mee??

Fisty

delete replymsn-hendriksuper wrote on Nov 3, '08
ik zou toch graag als je er wat ervaring mee hebt opgedaan een bericht over je ervaring willen hebben.

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 4, '08
Hallo Fisty,

Wat leuk dat je echt wil weten hoe de Honda mij is bevallen! Ik vind het een fantastische motor, hij is pittig, vooral in de sport stand. Als ik schakel is hij nog feller en de versnellingsbak schakelt boterzacht en soepel. Gelukkig is de zithoogte laag want het gewicht is met 270 kg erg hoog. Achteruit duwen lukt mij allé️é️n als ik op een volledig vlakke ondergrond sta. Ik heb er nog geen 180 mee gereden. Wel 140 en dat voelde lekker! Bij die snelheid is het zaak het stuur goed vast te houden omdat ik anders (wegens gebrek aan een goed windscherm!) van de motor dreig af te waaien! Eveneens wegens het veel te kleine windscherm, vang ik nu alle vliegen, torren, wespen e.d. op en moet vaak rijden met gesloten vizier. Het gebrek aan bergruimte heb ik opgelost door een rugzak te kopen voor de kleine tochten en voor de vakanties wil ik nog zadeltassen kopen. Tegen mijn verwachting in stuurt de DN-01 erg soepel en heb ik in haarspeltbochten (nog) geen last gehad van de lange wielbasis. Ik ben eigenlijk hé️é️l tevreden en dat is maar goed ook voor de prijs die ze er voor durven vragen!
Mijn oude Burgman is trouwens erg snel verkocht. Dat deed me genoegen want het is en blijft toch ook een heel fijne motor.
groeten en nog veel veilige kilometers gewenst,
Conny

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 4, '08
Hallo Hendrik(super!),

Zie mijn antwoord aan Fisty. Ik ben gelukkig hé️é️l blij met de DN. Hij rijdt heerlijk, is voldoende pittig (ik rij nooit met duopassagier) en voelt vooral met hoge snelheden zeer stabiel aan. Op de snelweg had ik met de Burgman 400 nooit het gevoel dat hij erg stabiel was, zeker niet boven de 120 km. Ik hoop er nog heel lang van te mogen genieten.
groeten en veilig rijplezier gewenst,

Conny



delete replymsn-fistyscoot wrote on Nov 4, '08
Conny,

veel veilige kilometers toegewenst en bedankt voor de reactie,
is er geen hoger scherm voor te krijgen? of gaat er geen hoger op?

groetjes Fisty

delete replymsn-fistyscoot wrote on Nov 4, '08
ik denk er net aan, op de 650 heb ik een laminar-lip, is een soort spoilerke op het scherm geplaatst en dat help de windstroom te verleggen, zodat de wind over uw helm gaat,

groetjes Fisty

Attachment: laminarlip.JPG

delete replymsn-previ wrote on Nov 4, '08

Inderdaad die laminar-lip werkt echt ik ben zelf 1 m 98 en heb dit spoilerke op mijn scherm gezet van mijn bugman 650 en geloof mij dit scheelt een heel pak.

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 4, '08
H챕 fist & co,

Da ruitse van jullie 650 is wel een stuk hoger dan dat van Conny h챕.
Zal een serieuze lip moeten zijn om da meiske uit de wind te zetten
Mogelijks heeft Givi of Ermax reeds een alternatief,of zijn er mee bezig.
Greets greets Ruuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-fistyscoot wrote on Nov 5, '08
Rudy,
dat laminarlipje staat op ruiten die iets te laag zijn ,en de windstroming veranderd enorm door de hoek die je kiest,
hang maar eens stukjes lint op de ruit terwijl je rijdt, dan zie je de stroming perfekt, de wespen zullen verschieten, weten niet waar ze naar toe vliegen

mijn stond oorspronkelijk op een sportmoto van suzuki,waar je geen verhoogde ruit op kon plaatsen, wat ik bij de DN-O1 ook niet zo direkt zie zitten?, en die mens kon niet rijden zonder dat,
bij aanschaf nieuwe motor heeft hij onmiddellijk voor een verhoogde ruit gegaan



delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 5, '08
H챕 Fist,

Ik ken je brommer en je spoiler zeer goed.Heb deze ochtend nog eens de foto's van dat hybride DN-01 ding bekeken en da ruitje biedt z챕챕r weinig mogelijkheden.
Zie trouwens totaal het nuttige niet in van da voertuig,behalve dat het automatisch en zeer sportief zal rijden.Heeft een perfecte betrouwbere doch te lichte motor voor zijn doelgroep.(60 pk.nipt)En uiteraard de bewezen Honda kwaliteit dito prijskaartje.Boite ziet er ook kwalitatief en perfect uit. (gezien op internet)
Maar scooter.......??????.... geen bergruimte,totaal geen bescherming tegen weersinvloeden,voor duo zeker 60% minder comfort tegenover de AN650.
Duo zit volgens mij teveel op achterwiel...gewichtsverdeling....??????
Verder zal Conny er wel veel rijplezier aan hebben en waarschijnlijk ook veel bekijks onderweg...blijft iets speciaals.Op reis zal ze het echter met een paar kousen en 3 reserve strings moeten stellen,meer gaat daar nie in.Vergeleken dat ik met duo nog 32 kg. bagage meesleur en reizen aankan van + 4.000 km. en tot 21 dagen.
Conclusie,leuk duur speeltje om alleen en op beperkte afstanden mee te stoeien.
Wens Conny toch veel en veilig rijplezier.En Conny,zet eens een foto van jou met dat ding op ons forum als het kan.
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 5, '08
Hoi Fisty,

Zo'n spoilertje op het windscherm is wel te krijgen, ik heb op het DN-01 forum al foto's ervan gezien. Ik twijfel nog of ik het wel wil. Het windscherm van de DN is donker en dan zo'n doorzichtig spoilertje erop.......ik weet niet of het mooi is. Ik rijdt weinig snelweg en vroeger had ik een motor die helemaal geen windscherm had dus wellicht went het wel weer.

groetjes,
Conny

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 5, '08
Hallo Rudy,

Dat hybride DN-01 ding is een motor met een kwalitatief fantastische automatische versnellingsbak. Veel motoren hebben g챕챕n windscherm of een klein windscherm en geen of h챕챕l weinig opbergruimte zoals een scooter dat wel heeft. Daarom zijn er ook motor-zadeltassen te koop.
Ik ben gewoon van plan om net als vroeger op de Burgman, met de Honda DN-01 op vakantie te gaan. Waarschijnlijk wordt het de Noordkaap in 2009 of wellicht weer de Pyreneeen en Spanje. Er gaat toch niets boven een motorvakantie?
Mijn man heeft een Kawasaki 1400 GTR (en heeft ooit zé️é️r tevreden Burgman 650 gereden!) dus een duo-passagier hebben wij nooit. Het vermogen van 680 cc is voor mij ruim voldoende. Ik denk dat de DN vaak getest is door zware, grote kerels die zo'n automatische versnellingsbak ook helemaal niet macho vonden. Dezelfde kerels die ook scooterrijders niet groeten....?
Ik zal mijn man eens vragen mij te helpen een foto van mij en mijn motor op het forum te zetten want computers.............die hebben mijn passie niet!

groetjes en veilige kilometers,
Conny

delete replymsn-keez wrote on Nov 5, '08
Muisje (Conny),
Waarom een Honda DN-01 en niet de veel goedkopere Aprilia Mana?
Ga je nu weg uit ons Burgman-forum?
Kees

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 6, '08
H챕 Conny,

Ik zei dus o.a. dat de boite (versnellingsbak in het Belgisch) er kwalitatief en perfect uitzag.
Verder denk ik dat velen mijn mening delen.Reed deze zomer een 20.000 km. over enkele landen.Heb op die tochten duizenden motoren gekruist en gezien.Spijtig genoeg geen enkele DN-01.
Technisch spreekt de machine me zeker aan....het blijft echter noch mossel noch vis.
Maar zal jou wel bekoren,laag zadel en perfect handelbaar schijnbaar,ondanks het hoge gewicht.De AN 650 daarentegen zou ik niet aanraden voor een vrouw.Zadel te hoog en nogal moeilijk te manipuleren,o.a.achteruit te rijden.
Zoals ik ook aanhaalde,de DN-01 ,een "motor" om hoofdzakelijk alleen mee te toeren/reizen.
Wat betreft de motor.....heeft in de Deauville zijn kwaliteiten bewezen en is onverwoestbaar.
En zoals jij Conny,denk ik dat zo een doorschijnend lipje zal misstaan en het toch mooie uitzicht zal schaden.
Greets Ruuuuuuuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 7, '08
Hoi Kees,

Ik heb gekozen voor de Honda DN-01 omdat ik een cardan prettiger vind dan een ketting, ik ook ABS wilde, het merk Honda betrouwbaarder vind en op de Mana niet met mijn voeten aan de grond kwam!! De Mana is voor mij 10 cm. te hoog en kon volgens de Aprilia dealer slechts 3 cm. verlaagd worden i.v.m. de speciale vering. Als ik het zadel ook nog zou verlagen dan kon er nog eens 2 cm. af maar dit alles is niet genoeg. Ik vond het wel jammer want de Aprilia oogt sportiever en de treeplanken op de Honda vind ik gewoon lelijk. Ik ben het met je eens dat de Honda erg duur is. Je betaald in feite de ontwikkelingskosten van die speciale HFT-versnellingsbak.
Ik zal waarschijnlijk uiteindelijk wel weggaan uit het Burgman-forum denk ik. Toch kijk ik er nu nog regelmatig op en het interesseert mij ook nog steeds. Ik heb ook 3,5 jaar verschrikkelijk veel plezier gehad van mijn Burgman, dat vergeet je niet zo gauw.
groet,
Conny

delete replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 7, '08
H챕 Conny,

Ik volg jullie avonturen reeds langere tijd en met veel interesse op het Burgman forum.Spijtig dat de DN-01 ons zal scheiden....moet dat echt?????
Greets "Burgman" Ruuuuuuuuuuuudy.

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 8, '08
Hoi Rudy,

Ik heb (behalve mijn eigen motor) ook nog nooit een andere Honda DN-01 gezien. Dat is ook niet zo vreemd. Ze zijn in Europa pas verkocht sinds half juni in Zwitserland, in Nederland en Engeland pas sinds augustus. Omdat het zo'n aparte motor is zullen er ook nooit veel van verkocht worden. Ik heb ook alleen maar voor de Honda gekozen vanwege mijn reuma en artrose, vooral in de linkerhand (vandaar het automaat rijden). Natuurlijk ook vanwege de lage zithoogte want ik ben maar 1.60 m. Ik moet de motor wel zelf achteruit kunnen duwen als ik er op zit.
Givi Italie maakt trouwens een hoger scherm speciaal voor de DN-01. Dat ziet er best goed uit maar voorlopig laat ik de motor zoals hij is.
groetjes,
Conny

delete replymsn-zilvermuisje wrote on Nov 9, '08
Hoi Rudy,

Vergat ik nog te vragen wat je bedoelt met dat je onze avonturen volgt op het Burgman forum. Bedoel je de eigen site van mijn man en mij met onze motorreisverhalen?
Ik zal nog steeds met interesse het Burgman forum blijven lezen hoor! Wij zijn tenslotte allemaal mensen die genieten van het rijden op 2 wielen!
groet,
Conny
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM   Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Honda DN-01 gekocht Aug 11, '08 1:17 AM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: