Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Van motor naar scooter Jun 27, '07 11:51 PM

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Van motor naar scooter                       Jun 27, '07 11:51 PM Empty
BerichtOnderwerp: Van motor naar scooter Jun 27, '07 11:51 PM   Van motor naar scooter                       Jun 27, '07 11:51 PM Emptyvr 13 feb 2009, 00:00

Van motor naar scooter Jun 27, '07 11:51 PM
by beejee for everyone

Hallo allemaal,

Ik heb nu een Burgman 400, maar heb altijd motor gereden.
Ik ben geen racer.
Inmiddels heb ik een paar honderd km gereden, maar waar ik ontzettend mee zit te stuntelen is het nemen van de bochten. Op de motor stuur je veelal met je benen, maar met de scooter is dat lastiger.

Herkend iemand dit en kan iemand mij hierin adviseren?

Vast bedankt voor degenen die mij willen ondersteunen!!

BJ
Tags: general
Prev: Scooterbag
Next: wat een weer

deletereply share

========================================

7 Comments
ChronologicalReverseThreaded
delete replymsn-louise wrote on Jun 28, '07
Zet je je voeten naar voren tegen de treeplank? dan heb je alvast meer
controle dan als je er op gaat zitten als voor de grote boodschap. (dan heb
je een echte plee-racer) hihi
En sturen doe je, ook op een gewone motor, eigenlijk meer vanuit je heupen.
En dan is het goed te doen. Zelfs kleine bochtjes (achtjes) kan je met de
burgman stapvoets rijden, maar dan moet je wel errug ver met je kont
buitenboord gaan hangen.
Het kan allemaal ermee.

Louise



delete replymsn-scootpilot wrote on Jul 7, '07
Hallo BJ,

Ik heb ook jaren met een gewone motor gebold en sinds een dik jaar met een Burgman 400. Eerst een tweedehands en nu sinds een paar maanden met de nieuwe K7. Het zwaartepunt ligt met een motorscoot dichter bij de grond en de zithouding is ook enigzins anders omdat je met de voeten naar voren zit en je geen benzinetank hebt om je knie챘n tegen vast te klemmen.

Voeten plat is voor brommerscoots en zeker niet aan te raden op een maxiscooter, dat rijdt ongemakkelijk en zit helemaal niet comfortabel. Voor het nemen van 'snelle' bochten duw je je gewicht vanuit je middel (heupen) in de andere richting. Dus als je gezwind naar links draait duw je met je heupen naar rechts of omgekeerd. Op een gewone motorfiets kun je meer 'hangen' om je gewicht te verplaatsen en op een scooter moet je meer 'zitten'.

Ik geef je de raad het allemaal niet te forceren en eerst wat maneuvers te oefenen aan lage snelheid op een parking of zo, want het komt vanzelf en voor je het weet gooi je je scoot gezwind over en weer. Maar even plat de bocht doorgaan als met een gewone motorfiets ,dat gaat niet, dat is nu eenmaal eigen aan de scooter als type van motorfiets.

Nog veel scootfun!

Scootfan


Nog veel veilige kilometers

delete replymsn-thees wrote on Jul 7, '07
Over dat plat door de bocht ben ik niet helemaal met je eens scootpilot. Heb net met de 650 en Conny met de 400 door de bergen gereden en het enige is dat je wat eerder met de standaard over de grond gaat wat regelmatig gebeurde. Ik stuur hoofdzakelijk door voor een bocht naar rechts mijn rechterhand naar voren te duwen en naar beneden, je gooit hem dan wel degelijk lekker de bocht in. 't is iets anders sturen, maar het went snel. Ik kon die motorboys in de haarspelden best bijhouden.

Groetjes, Thees.

delete replymsn-scootpilot wrote on Jul 11, '07
Hallo Thees,

't Is dat wat ik bedoel hoor. Je hebt nog een bepaalde mogelijkheid om de scoot soepel over en weer te gooien maar als je wat te hevig bezig bent vliegen de gensters er toch elke keer flink van onder hoor, en dat geluid van schurend metaal op steen is toch ook niet zo leuk?

Dat vind ik toch wel een specifieke beperking van het rijgedrag t.o.v. de gewone motorfiets. Als je dat vuurwerk wil vermijden en je machine niet wil beschadigen kun je dus beter niet t챕 plat door de bocht gaan.

Maar ik treur daar niet echt om, de voordelen en het plezier dat een motorscooter op ander vlak biedt vind ik v챕챕l belangrijker! Laat ze maar op- en afschakelen op hun motoren met versnellingsbak. Da' s toch pure luxe en ontspanning, onze automaat?

Groeten, Scootpilot



delete replymsn-janbg2 wrote on Jul 15, '07
Hallo BJ,

Ik heb eerder ook zitten 'zoeken' naar een goede houding om op mijn AN400 de bochten wat vlot te kunnen nemen.
Het bevalt mij goed om zoveel mogelijk naar achteren te gaan zitten, tegen de rugsteun aan, met de armen gestrekt en met de benen en voeten wat omhoog op de verticale treeplank.
Dat vind ik overigens altijd wel een lekker ontspannen 'zit'.
Ga maar voorzichtig uitproberen.

Groeten,
Jan

delete replymsn-grey wrote on Jul 16, '07
Toen ik van motor naar scooter overstapte was het vooral vertrouwen winnen. Na een paar weken zal de Burgman voldoende vertrouwen hebben ingeboezemd en ga je vanzelf dieper de bochten in. Voor het betere bochtenwerk kan de Burgman door zijn laag zwaartepunt best mee met alle andere motos, en zelf beter dan bvb custom bikes. En dankzij de automaat kan je altijd alles perfect doseren en onder controle houden, zelfs in de bocht. Ik had eerst de 400 gekocht om eens een scooter te proberen, deze beviel mij enorm en heb nu een 650 gekocht. Ze zijn niet te vergelijken, beide hebben hun eigen manier van rijden, maar bochten nemen doen ze alle twee als de beste.

delete replymsn-noenkel wrote on Jul 17, '07
Ahoy Lieve Mensen Allemaal,

Zo zit men meestal op een scoot, voetjes recht vooruit tegen de hellende voetsteun.
Alhoewel het zadel vd BurgMannen heel goed zit, vooral dat vd AN400, had ik toch van in den beginne de indruk dat ik te veel op het puntje zat. Ik heb meteen die, overigens doeltreffende, ruggesteun verwijderd, wat dan weer minder steun gaf in de onderrug. Men kan zeggen " volmaaktheid is niet van deze wereld", maar sinds verleden zaterdag heb ik een CORBIN d'er op. Man, da's de hemel op aarde. Volledig kompleet met steun in de rug, want na een paar uurtjes bollen gaat men een ronde rug zetten wegens de vermoeidheid. Gisteren zijn we naar LetzeBurg geweest, 427 km afgemaaid, ZAAALIG is dat.

PS Als men van een motor overstapt op een scoot is dat wel even wennen, maar alras gaat men de talrijke voordelen naar waarde schatten. Het is ende blijft een evenwichtsoefening en na een poosje gaat dat ook als vanzelf. Vooral met de zit werken en duwen op het stuur naar de kant waar men naartoe wil. Het zwaartepunt van deze machientjes ligt erg laag en da's tenslotte belangrijker dan het totaalgewicht.
Groetjes vanuit Leefdaal-les-Patattes.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
Van motor naar scooter Jun 27, '07 11:51 PM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eerste motor scooter
» Wat is een scooter ?? Jan 28, '08 11:31 PM
» It's a maxi-scooter thing
» scooter treffen in duitsland
» scooter Suzuki Burgman 650 et Piaggio X9 500

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: