Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Rugsteun

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rugsteun   Rugsteun Emptyza 19 sep 2009, 00:40

Hoi Jogo

Goed gezien, knap uitgevoerd, oogt mooi cyclops (kortom: "een kus van de juffriouw en een bank vooruit"). Houd ik zeker in het achterhoofd.
Bedankt voor de tip Very Happy .

Groetjes
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rugsteun   Rugsteun Emptyvr 11 sep 2009, 16:58

mooi afgewerkt hé, en handig
Georges
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
jogo94

jogo94


Aantal berichten : 13
Leeftijd : 74
Woonplaats : buchten
Registration date : 04-02-09

Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rugsteun   Rugsteun Emptyvr 11 sep 2009, 12:21

Ook ik heb mijn rugsteun aangepast en wel zo dat hij nu zo’n 12 cm hoger zit en mij net genoeg ondersteun geeft.

Rugsteun Dsc01739rsRugsteun Dsc01740q

Rugsteun Dsc01741krRugsteun Dsc01742j
-------------------------------Nieuwe steun.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Oude steun.

Ik heb twee stukken platijzer genomen een van 5mm x 50mm en310mm lang en een stuk van 5mm x 40mm en 95mm lang en deze zo gebogen dat de plaatsen waar de gaten zitten mooi vlag aanliggen.
De twee pijpjes zijn 16mm rond en 130mm lang en staan precies 160mm uit elkaar(hart op hart) en heb hier ook weer de gleuven in aangebracht om hem naar voren en of naar achteren te kunnen instellen. De achterkant is weer af te werken met een stukje skai. Al met al een uurtje werk als je het materiaal een maal in je bezit hebt en je een mogelijkheid hebt om een beetje te kunnen lasen.
Ik heb de Burgman nu drie maanden in mijn bezit en ben er zeer te vrede over mede dank zij het verhogen van de rugsteun en het plaatsen van een hoger scherm zodat de turbulentie rond de helm weg is.
Van te voren heb ik een Honda Pan 1100 gehad waar ik ook veel plezier aan beleeft heb maar door het hoger liggende zwaartepunt waardoor hij toch iets onhandelbaarder is bij stapvoets rijden en manoeuvreren ben ik toch naar iets anders gaan uitkijken en is het uiteindelijk de burgman 650 geworden.
We zijn nu net terug van 10 dagen Schotland en van die 10 dagen hebben we 8 dagen regen gehad.
Ik moet zeggen dat de burgman een goede bescherming geeft, van de bagage was niets nat geworden en achter het hoge scherm bleef ik redelijk droog als je tenminste niet stil gaat staan.
Het was ook een zeer mooie ervaring toen we bij aankomst in Hoek van Holland weer in de zon konden kijken. Schotland is ons zeer goed bevallen ondank al die regen alleen vraag ik voor de volgende keer toch een zongarantie al was het maar dat het niet regend.

Met vr. gr. jogo
Terug naar boven Ga naar beneden
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rugsteun   Rugsteun Emptydo 30 jul 2009, 21:10

Hoi Gijs,

Dit oogt uiteraard veel beter dan die andere steun. Ik had al op forum " http://www.burgmanusa.com/ " gezien dat men de originele rugsteun van de executive gebruikte als steun voor de bestuurder. Ik was alleen de mening toegedaan dat men die steun er opschroefde zonder speciale metalen steun, die jij als ik het goed begrepen heb wel hebt gemaakt. Nu is het zo dat ik geen executive heb en bijgevolg ook die rugsteun niet. Maar misschien dat ik bij een volgend scooterritje eens tot bij jou kan komen (t.t.z. als je dit tenminste niet erg vindt)om het prachtig werkje wat van naderbij te bestuderen, zie je veel meer dan op de foto en kan de ontwerper ook wat raad terzake geven. En wie weet schaf ik met dan toch zo'n rugsteun aan.

Groetjes
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
GIJS




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 76
Woonplaats : Veldhoven
Registration date : 21-12-08

Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Rugsteun   Rugsteun Emptyma 27 jul 2009, 22:20

--------------------------------------------------------------------------------

Even voorstellen.
Ik ben Gijs
Lees wel veel op het forum maar ben niet zo,n schrijver
Maar kon het nu niet laten toen het over de rugsteun ging.
Heb voorheen Honda Goldwing gereden en werdt te zwaar en is de keuze gevallen op de Burgman 650 Executive
Maar ik miste de luxe van het zitten vandaar ik ben gaan nadenken over de rugsteun.

Het probleem van Burgi Will is wel op te lossen
Ik heb een beugel gemaakt waar men de steun op gemonteerd kan worden die achter op de motor gemonteerd zit.
Die steun wordt niet meer gebruikt als men een topkoffer heeft .
De beugel is gemaakt van RVS .
Inde foto galerij zie je de steun zoals hij op de motor zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rugsteun Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rugsteun   Rugsteun Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rugsteun
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rugsteun
» rugsteun burgman 400

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: