Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 terugslag van lucht

Ga naar beneden 
+2
Bompie
reddevel
6 plaatsers
AuteurBericht
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptyvr 12 maa 2010, 10:51

Citaat :
Heb eigenlijk alleen nog last van koude voeten op de scoot

hier heb ik helemaal geen last van

Citaat :
dit is een grapsje Pol

dit is ook een grapsje Pol

maar denk er toch maar eens over na

over welk grapje moet ik hier nadenken? Laughing

Citaat :
www.motorgoedkoop.nl heeft alles op het gebied van 12 Volt verwarmde kleding,
groet Chris

dit ga ik dan weer eens bekijken

Thanks
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 23:01

Max T schreef:
Heb eigenlijk alleen nog last van koude voeten op de scoot

een warm water voetbadje is geen optie zeker?

Evil or Very Mad Rolling Eyes Evil or Very Mad Rolling Eyes Evil or Very Mad Rolling Eyes Evil or Very Mad Rolling Eyes

fistyscoot schreef:
ben een paar keer gaan toeren met die koude temperaturen, valt mee als je:
a: je moet er u goed voor aan kleden
b: als je dan nog kou hebt, nog meer aan doen
c: als je blijft kou hebben , neem de auto

dit is een grapsje Pol
Is wel een graptjen....maar in sommige gevallen kan te veel ook schaden.
Je hebt soms een warmer gevoel met een normale T-shirt (thermo) onder je jas ,
dan met een normale T-shirt + pull of andere kledingstukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 22:44

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 15:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 22:10

nu ,die terugslag van lucht op de burg, kan je mooi controleren, als je een paar slingers op de rand van je scherm kleeft , en een ritje maakt, dan zie je perfect de stroming,
met een laminarlip kan je die stroming veranderen maar de terugslag op je rug wegwerken is niet zo eenvoudig, dat vergt veel paswerk , men zou eigenlijk een scherm van een exetutieve moeten hebben maar daar zijn de handbeschermingen niet zo breed

zo is het altijd iets

groetjes Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 22:02

ben een paar keer gaan toeren met die koude temperaturen, valt mee als je:
a: je moet er u goed voor aan kleden
b: als je dan nog kou hebt, nog meer aan doen
c: als je blijft kou hebben , neem de auto

dit is een grapsje Pol

die kledij met verwarming, maakt je zo onbestand tegen de koude, dat als je in panne komt te staan, je vrijwel onmiddellijk in paniek slaat

dit is ook een grapsje Pol

maar denk er toch maar eens over na
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 20:00

Hi RED,
www.motorgoedkoop.nl heeft alles op het gebied van 12 Volt verwarmde kleding,
groet Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 19:58

thanks Ruuuuudy voor de tip ga het inderdaad eens overwegen en zeker tegen volgende winter maar ondertussen zijn andere tips en ervaringen nog altijd welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 19:40

reddevel schreef:
Ik heb hier een hoog scherm van GIVI opgezet om dat ik last had in de winter periode van een koude rug met het oreginele scherm van de AN 650 maar is niets gebetert en in mijn geval ligt het dus niet aan de kleding want zoals voordien al beschreven reed ik met de zelfde jas voordien met een AN 400 en ondervond hier geen last van die koude rug en nek.

Onderstaande artikelen worden ook met een accu verwarmd. De verwarming van deze artikelen vergt echter teveel stroom om op de lichtgewicht accu aan te kunnen sluiten. U kunt deze kleding o.a. gebruiken op uw motor, scooter, electrische rolstoel, scootmobiel, maar ook als u een gewone (motor)accu kunt meenemen (bijv. menners, vissers etc.).
Voor de aansluiting op uw accu krijgt u een apart snoertje bijgeleverd, dat zeer eenvoudig kan worden bevestigd aan uw accu.
Product: Prijs: Bijzonderheden:
Binnenjas € 192,=
Binnenbroek € 192,=
Jas € 355,=
Broek € 304,=

Hé Red,
Volgende prijzen voor electrisch verwarmde kledij vond ik op het net.Vergeleken met niet verwarmde merkkledij op andere v.b. Rad site vind ik die prijzen nog best meevallen hoor.Je moet er wel nog enkele opties zoals aansluiting,kabel,regelbare thermostaat bijrekenen.Volgens mij overwegen waard voor een lekker warm gevoel..... Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy.
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Ermax windscherm   terugslag van lucht Emptydo 11 maa 2010, 10:42

Zo gauw ik gereden heb zal ik jullie laten weten of er "een hinderlijke"verandering is ontstaan. Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptywo 10 maa 2010, 23:32

Chris heeft zojuist een Ermax scherm gekocht en Rudy heeft al zo een scherm,wat zijn hun ervaringen hiermee,posten jongens
is dit misschien typisch voor de hoge Givi schermen?als ze gemonteerd worden op de an650

Ik heb met de Ermax i.d.d. ook wat last van terugslag wind.Voordeel is dat je frontaal volledig beschermt bent,ook bij regen.
Grts. Ruuuuuudy.


P.s. Moest ik verplicht zijn om dagelijks woon/werk verkeer te doen met de scoot dan kocht ik me een onderjasje met electrische verwarming.
Terug naar boven Ga naar beneden
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptywo 10 maa 2010, 19:17

Ik heb hier een hoog scherm van GIVI opgezet om dat ik last had in de winter periode van een koude rug met het oreginele scherm van de AN 650 maar is niets gebetert en in mijn geval ligt het dus niet aan de kleding want zoals voordien al beschreven reed ik met de zelfde jas voordien met een AN 400 en ondervond hier geen last van die koude rug en nek.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydi 09 maa 2010, 20:56

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 15:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydi 09 maa 2010, 20:34

bedankt bompie voor de reactie en zou inderdaad aan de jas kunnen liggen maar zoals ik voordien al heb beschreven dat ik de jas ook de AN 400 droeg en ik daar geen last ondervond van de koude rug en nek. Zouden er echt geen ander 650 rijders zijn die ook last hebben van dit probleem???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydi 09 maa 2010, 18:04

Blijkbaar zijn we toch niet echt alleen.....
vooral de comment onder het artikel lezen :
http://www.vroom.be/nl/motornieuws/7700,equipement-richa-fluo.html
Terug naar boven Ga naar beneden
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptywo 27 jan 2010, 00:49

volgens mij licht het aan de geleiding van de luchtstroom door het windscherm daar ik dezelfde jas ook droeg op de AN 400 en hier geen problemen had wat de benen betreft heb ik geen last van de kou.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydi 26 jan 2010, 23:27

Had ik ook veel last van in de winterperiode op mijn voormalige Silverwing.
Heb vorige maand een winterbroek aangekocht bij Richa in Michelbeke
en dit probleem ook voorgelegd.
De verkoper vroeg me of ik mijn broek ook aanritste ,waarbij ik ontkennend
antwoorde ...waarop hij zij dat daar het probleem kon liggen,wat ik toch wel betwijfel.
Mijn jas is ook een Richa met uitneembare binnenvoering ,zal eens moeten zien welk type het is.
Voorlopig kan ik niet zeggen of dit met aanritsen verbeterd is,daar ik sinds mijn ongeval nog niet gereden heb.
Mn helm is een C2 van Schuberth en hierbij draag ik ook een Buff.
Terug naar boven Ga naar beneden
reddevel




Aantal berichten : 8
Leeftijd : 66
Woonplaats : Lommel
Registration date : 03-12-08

terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: terugslag van lucht   terugslag van lucht Emptydi 26 jan 2010, 17:54

sinds ik met de 650 rijdt (2 jaar) heb ik vooral in de winter veel last van koude wind die terugslaat op mijn rug en in mijn nek, ik heb al een hoog scherm geplaatst maar geen verbetering wat mijn nek betreft is het zelfs zo erg dat ik als ik moet werken ,want ik gebruik hem namelijk ook als woon- werkverkeer, mijn nekspieren de hele week pijn doen ook de rug voelt vrij koud aan bij arriveren thuis of op het werk de afstand is ongeveer 25 á 30 Km. Heb mij al voorzien van een windstopper (helmmuts met aan de binnenkant flees) en wat de jas betreft is een Richa met uitneembare binnenvoering die ik ook droeg voordien op de AN 400 en hier geen last van had, ik zelf ben 1,87 meter groot. Nog mensen die hier last van hebben of weten hoe dit probleem op te lossen want is niet goed voor de gezondheid op langere termijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://freedomisntfree.dommel.be/
Gesponsorde inhoud





terugslag van lucht Empty
BerichtOnderwerp: Re: terugslag van lucht   terugslag van lucht Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
terugslag van lucht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: