Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
benikmaar

benikmaar


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 66
Woonplaats : houthalen-helchteren
Registration date : 27-05-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 23:10

Ruuuuudy en Ed in mijn album heb ik fotokes van die adaptoren geplaatst alsmede van die fameuze bout (kijken in galerij edg...)

Freddy

(moet eens werk maken van dat bijvoegen aan mijn teksten van fotokes edg een beeld zegt meer dan 1000woorden)
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: adaptoren   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 22:00

Hé Freddy,

Ik volgde met interesse jou technische uitleg i.v.m. die adaptoren (tandwieltjes) Jou uitleg geeft me de indruk dat je technisch goed op de hoogte bent, waarvoor mijn respect.Ik heb echter mijn twijfels over "versleten" tandwielen.Ik kocht mijn Burg met 6.000km. op de teller en het dieselgeluidje op rallenti viel me direct op... Exclamation ..versleten op 6.000 km?????
Uit een gesprek met de hoofdtechnieker en de coordinator werkhuis (dealer Caset) kon ik het volgende opmaken.Ze vernieuwden reeds dat tandwieltje onder garantie bij een andere machine.Na vervanging net hetzelfde geluidje. Question Zelf een mensenleven regelmatig in de mechaniek gezeten zou ik het typerend geluidje eerder aan een laterale/axiale speling wijten,of een construktie/ontwerpfout in de productie van de (tand)wielen onderling.Navraag bracht aan het licht dat er i.d.d. tientallen mensen en sommigen tot 80.000 km. rondreden met dat "dieseltje" zonder erg.Dit geluidje was trouwens slechts op rallenti (vrijloop ) te horen en dan nog zonder helm.Ik heb nu 46.000 km. en moet eerlijk zeggen dat ik het zelfs niet meer hoor, m.a.w. dat het er niet meer is.Begrijpe wie het kan........ Rolling Eyes
Greets,Ruuuuudy. Wink
P.s. Zijn er specifieke motor/Suzuki mechaniekers die het fenomeen meer technisch kunnen verklaren??
Terug naar boven Ga naar beneden
Ed Pronk




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 66
Woonplaats : omgeving graft de rijp
Registration date : 27-12-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 13:16

Freddy bedankt, nu is het me duidelijk

mvg

Ed
Terug naar boven Ga naar beneden
benikmaar

benikmaar


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 66
Woonplaats : houthalen-helchteren
Registration date : 27-05-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 12:47

adaptoren = tandwielen de kleinste zit op de as die van uw cvt komt en in de grotere pakt die overgaat naar uw final gearbox (eindoverbrenging) de kleine adapter verslijt snel maar kan vervangen worden mits speciaal gereedschap voor de grotere dient er wel wat meer te gebeuren. Deze verslijt ook op de plek waar die kleine adapter inpast. beide adaptoren kunnen bij de oudere (K3-K4) modellen ook vervangen worden door de adaptoren van de K5 versie die verbeterd werden.

Freddy
Terug naar boven Ga naar beneden
Ed Pronk




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 66
Woonplaats : omgeving graft de rijp
Registration date : 27-12-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 12:30

met adatoren bedoel je daar mee de injectoren?

mvg

Ed
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 10:33

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 15:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
benikmaar

benikmaar


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 66
Woonplaats : houthalen-helchteren
Registration date : 27-05-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptywo 03 maa 2010, 01:55

Bij k3 en k4 modellen slijten de adapters snel (je krijgt dan een dieselgeluid bij stilstand en draaiende motor (deze adapters kunnen echter wel door het k5 model worden vervangen maar kost wel wat (reken met werkuren edg zo'n 1000 €). De wiellagers als ze orgineel van suzuki zijn verslijten ook redelijk snel (vervangen door SKF modellen ) voel je door speling aan de wielen.
Voor de rest als de prijs te mooi om waar te zijn is klopt er iets niet.

Freddy

die vorig jaar een k3 kocht er een goede 12000 km mee reed en dan het dieselgeluid toch beu werd en de adapters heeft laten vervangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ed Pronk




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 66
Woonplaats : omgeving graft de rijp
Registration date : 27-12-09

waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Emptydi 02 maa 2010, 20:51

Hallo;

Ik ben van plan een gebruikte burgman aan te schaffen wie kan me vertellen waar ik op moet letten?

Ik heb deze vraag eerder gesteld maar is toen verloren gegaan door het probleem wat er was op het forum.

mvg

Ed Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty
BerichtOnderwerp: Re: waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?   waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
waar op te letten bij aanschaf van een 650 burgman?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanschaf Burgman 400 Jun 20, '07 2:37 PM
» Aanschaf topkoffer Burgman 400 type 2000
» vragen ivm aanschaf 650
» Burgman 200 of 400
» bougie waar vind ik die

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: