Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Werkplaats Reparatie Handboek

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyza 20 maa 2010, 21:25

Hoi Burgermannekes,

heb eindelijk mijn werkplaatshandboek te pakken. Hij bevat de uitbreidingen tot en met K9. cheers
Van de kostprijs was het wel even schrikken: 139 Euro. Shocked Shocked Crying or Very sad

Grtz
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyza 13 maa 2010, 00:43

Hai Rudy, heb besteld het is zonder supplement van 2009, prettig weekend-- Chis --
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 14:28

Een brandnew handboek tot en met K7 met supplement waarschijnlijk tot en met K9 ( wordt even uitgezocht) voor 100,00 klinkt mij als muziek in de oren.

Hé Chris,

100 Euro rond klinkt me een beetje veel en onmogelijk tenzij het een prijs was bij benadering.De 2 boeken die ik kocht minder dan 80 zelfs voor de 650K4 (2delen) Zoals ik zei betaalde een vriend enkele weken geleden nog slechts 40 Euro voor het K5 boek....Mogelijks zijn recentere delen duurder en worden ze goedkoper naarmate de ouderdom van het voertuig.Neem even info bij Caset of bij Den Engel (Joske) in Belgie.In ieder geval zal je zeker verrast zijn van de degelijkheid van de manual.Heeft zichzelf na no time terugbetaald en je weet wat er aan je scoot is verricht. Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy. Wink


P.s. Het windprobleem staat in de desbetreffende rubriek...we moeten een beetje on topic blijven..... Embarassed ...anders komen er reacties..... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: K9 van 2009   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 12:06

Rudy, het is niet altijd even eenvoudig om de diepere roerselen van de geest te verklaren. Gedurende overwegingen en tijdens besluitvormingsprocessen spelen vaak, voor derden, irrelevante zaken een grote rol. Het is dus niet zo dat ik denk dat het het meest verstandige besluit zou zijn mijn Burgje in te ruilen, ik ben zeker nog niet zo ver, maar overwegen doe ik het nog steeds. Zojuist een bedrag van 3.000 door gekregen dus jij zat knap scherp. Een brandnew handboek tot en met K7 met supplement waarschijnlijk tot en met K9 ( wordt even uitgezocht) voor 100,00 klinkt mij als muziek in de oren. Er wordt nogal gediscussieerd over de onderdruk bij grotere windschermen ervaar jij dat ook zo. Ik denk dat wanneer ik er last van zou hebben toch dat clearvieuw scherm ga proberen Als de barometer enigermate consequent 15 gaat aanwijzen ga ik maar weer eens rijden Krijg net telefoontje handboek gewoon t/m K9 dus besteld. Prettige dag en tot wederhoren, Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 11:36

ChrisHG schreef:
Goede morgen Rudy, onomstotelijk 2009, zag haar uit 't ei komen. Ben nog steeds benieuwd wat er bij moet, prettige (werk)dag Chris

Halo Chris,
En wij nog steeds benieuwd waarom je hem reeds na 8 maand en met 10.000 km. wil omruilen???Hij kan er nog makkelijk 240.000 aan hoor. Laughing
Hoe het in Nederland zit weet ik niet precies.Wat ik weet bij ons is dat we 21% b.t.w. betalen + een éénmalige som bij inverkeerstelling van een nieuw voertuig.Dit komt ongeveer overeen met een 2.500 Euro voor een AN650 met wat opties.Bij overname is deze som dus sowieso reeds verdwenen,plus de waardevermindering van het voertuig na 1 jaar.Reken daarbij nog de winstmarge die de dealer moet hebben op dat voertuig bij verkoop en het resultaat zal zéér teleurstellen denk ik.Ik schat toch een totaal verlies van een 3.500 Euro en minder gunstige voorwaarden op de nieuwe wegens de overname.Enige optie om nog iets of wat terug te krijgen van zo'n recent machien is het voertuig zelf verkopen,maar dat is ook zéér moeilijk wegens (terecht) wantrouwen van potentiele kopers.
Mijn Burg is in perfecte staat en heeft 46.000 km.Hij staat reeds enkele weken te koop op 3 posten,tot hiertoe net één reactie gehad met een belachelijk bod.Denk dat niet alleen de crisis,maar ook de lang aanslepende winter parten speelt.Wie gaat nu met een 2 wieler op de weg als het niet echt moet hé. Voor 9.000 Euro heb je reeds een degelijke Dacia break,zit je lekker warm en droog.
Bij ons is het zelfs moeilijk om uw voertuig te laten overnemen door dealers,ze staan nu allen met massa's occasies die ze zelf niet kwijtraken.In Gent heeft de dealer in ieder geval geen interesse.Dit ondanks het feit dat ik reeds een AN 400 bij hem kocht zonder overname en nu ga voor een Nieuwe AN 650.Zal me dus voor een verse terug gedwongen wenden tot W.Vlaanderen,moest het niet lukken bol ik deze zomer wel nog een beetje verder met de huidige..no problemo.
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 10:19

Goede morgen Rudy, onomstotelijk 2009, zag haar uit 't ei komen. Ben nog steeds benieuwd wat er bij moet, prettige (werk)dag Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 01:11

Hé Fisty,
Terug uit je winterslaap oude vriend?Ja ook ik sta stomverbaast bij de laatste berichten........ Laughing Laughing Laughing
Greets,Ruuuuudy. Rolling Eyes Wink


@ Chris,
Je spreekt over een 2.009 model Chris.Is het echter een werkelijk 2.009 model of een K8 ...de eerste maal gebruikt in Juli 2.009?Heb je b.v.b. reeds zadel en handvat verwarming?Dikwijls vergissen de mensen zich en verwarren bouwjaar met datum inschrijving (eerste maal gebruikt).Mijn Burg is b.v.b de eerste maal ingeschreven eind December 2.005,zeg maar eerste maal gebruikt begin 2.006,doch is van bouwjaar 2.004.Het enige verschil is het kleur van de pinklichten 2.004 oranje glas,2.005 wit glas/oranje lampjes.Zo is een werkelijk bouwjaar niet steeds makkelijk te achterhalen,zeker niet bij een motor die jarenlang hetzelfde model aanhoudt.
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptyvr 12 maa 2010, 00:36

ik wil niks zeggen, of toch??, of je bent niet tevreden over jou K9 of je hebt er ene los , of meerdere, die van jou is nu pas ingereden en zal je nog veel plezier verschaffen,
mijn gedacht

Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 20:53

ja Criss de dealer dat we bezochten op het Benelux meeting 2009 is de beste uit Vlaanderen gezien hij de 2de plaats dus Zilver gewonnen zie:
Op 24 & 25 oktober werd in het hoofdkwartier van Suzuki in Hamamatsu (Japan), de 2e Suzuki World Technical Skill Competition georganiseerd en daar heeft een Belg het mooie weer gemaakt. Goeie service éénmanszaak en niet te duur
Benny Becue (zaakvoerder en technicus van motorzaak De Engel) diende de Belgische eer hoog te houden tijdens de Europese finale die doorging op het Europese hoofdkwartier van Suzuki in het Duitse Bensheim. Benny zelf ging naar Duitsland met de intentie om z’n beste beetje voor te zetten, terwijl hij van collega deelnemers hoorde dat die al op voorhand bezig waren met voorbereidingen onder begeleiding van de technische staf van de nationale Suzuki-importeurs. Benny verbaasde echter en ging in Duitsland met de eindzege aan de haal.

Groetjes
Georges Suzuki verdeler"Den Engel" verdeler Suzuki Ichtegem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 20:46

ChrisHG schreef:
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn hé Rudy, ga het morgen gelijk regelen bij de leverancier van mijn 650. Zaanstad motoren in Alkmaar. Overigens een vraagje van geheel andere orde. Heb jij enig idee wat ik moet bij betalen op mijn K9 van juli 2009 met 10.000 km. dealer onderhouden op een nieuwe 650 exe?
Eeeeeeeeuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,
Geen enkel gedacht vriend........maar een...2.009 inruilen voor net dezelfde 2.010...klinkt me "zéér" raar en ongewoon hoor maat.In ieder geval,vroeg verkopen is veel verliezen...mijn gedacht.
Maar de 100.000 Euro vraag................waarom een K9 wegdoen??????voor een gelijke K10 is niks aan veranderd.... Rolling Eyes
Eeeeuuuuh..ben ik mis????...Ruuuudy. Rolling Eyes Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: WRH   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 20:08

Wat kan het leven toch eenvoudig zijn hé Rudy, ga het morgen gelijk regelen bij de leverancier van mijn 650. Zaanstad motoren in Alkmaar. Overigens een vraagje van geheel andere orde. Heb jij enig idee wat ik moet bij betalen op mijn K9 van juli 2009 met 10.000 km. dealer onderhouden op een nieuwe 650 exe?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 19:58

P.s. eigenlijk heb jij in een vorig bericht om 12.56 al antwoord gegeven op deze vraag. Nou ben ik niet echt thuis in Belgische dealernamen maar die zaak die wij tijdens de Benelux meeting 2009 bezochten zal wellicht meer weten[/quote]

Chris......de uitgever.............Suzuki natuurlijk.Via een dealer in Belgie....kan hoor,maar waarom niet meteen via een Suzuki dealer bij jullie.Normale procedure voor 16 uur bestellen = morgen binnen.Wil je toch een adres in Belgie....Caset in Lichtervelde b.v.b....algemeen dealer,ik en anderen bestelden daar probleemloos de originele Suzuki manual.
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: WRH   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 19:38

Hi Rudy, zijn we weer, snap het. Uit jouw verhaal maak ik tevens op dat die boeken dus ergens gewoon nieuw te koop zijn. En daar ga ik dan voor. Ik heb gekeken naar de downloadable exemplaren maar dat lijkt mij niet echt alles en dan voornameliijke wat de kwaliteit betreft. Dus ga ik een paar van de eerste pagina's op internet inkijken om te zien wie de uitgever c.q. de drukker is. Mogelijk weet jij meer in deze dan houd ik mij aanbevolen. Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, Chris

P.s. eigenlijk heb jij in een vorig bericht om 12.56 al antwoord gegeven op deze vraag. Nou ben ik niet echt thuis in Belgische dealernamen maar die zaak die wij tijdens de Benelux meeting 2009 bezochten zal wellicht meer weten
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 19:00

ChrisHG schreef:
O.k. tot dusverre begrijp ik het dus vraag ik om een WRH voor mijn scoot uit 2009, is het dan correct dat ik hem een K9 noem?/

Ik denk dat Joske bedoeld het te downloaden werkhuishandboek is van 2.006.Een 2.009 origineel handboek in occasie vinden zal moeilijk zijn.Iemand die dat boek koopt is niet zinnens om zijn scoot na 1 jaar te verkopen hé Chris.Onze vriend T.Max weet ook wel één en ander i.d.v. hoor.Maar echt technisch heeft de AN650 in de loop der jaren maar details gewijzigt,zeffs met een ouder boek en enige technische bagage zal je reeds een heel eind op weg zijn.
Bij bestelling in Belgie opletten.....K3 is ook een meidengroep hoor...... Laughing De levering zou wel eens een verrassing kunnen worden Embarassed
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 18:31

O.k. tot dusverre begrijp ik het dus vraag ik om een WRH voor mijn scoot uit 2009, is het dan correct dat ik hem een K9 noem?/
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 18:26

Sorry
K9 = 2009
K6 = 2006
K3 = 2003
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: WRH   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 18:22

Hi Joske goedenmiddag, sneller dan het geluid nog niet gevraagd en al antwoord!! Dank u. Wat bedoelt u met het is geen K9 maar een K6??
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske

Joske


Aantal berichten : 84
Leeftijd : 67
Woonplaats : Zedelgem (Belgie)
Registration date : 03-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 18:00

Hier een link naar enkele werkplaatsboeken voor Suzuki zie onderaan de link Werkplaatsboek
Het is geen K9 maar K6
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.berloo.be
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: WRH   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 15:50

Thanks Rudy ik zal Joske eens vragen, vriendelijke groet, Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 14:56

ChrisHG schreef:
Wie weet er de hand te leggen op een WRH study . voor de Burgman 650 K9 executieve voorzien van afbeeldingen van goede kwaliteit en leesbare tekst. Ik wacht met spanning af.

Hé Chris,

De officiele service manual is in Belgie via iedere Suzuki dealer bestelbaar.Ik bezit die voor 2.003/2.004 + suplement met aanpassingen model 2.004 (o.a. A.B.S.) Zéér duidelijke foto's en uitleg,wel in het Engels.Kostprijs voor die 2 delen was destijds een 75 Euro.Een collega scooteraar betaalde enkele weken geleden slechts nog een 40 Euro voor zijn K 5 model.
Let op, sommige dealers beweren dat die manual niet te krijgen is....niks van geloven,desnoods eens elders informeren.Die van mijn K5 400 bestelde ik in Amerika omdat mijn dealer destijds ook beweerde dat een boek versie niet bestond.....larie.
Op sommige sites kan je ook bepaalde versie's downloaden....meestal van mindere kwaliteit.Wanneer je echter de kosten van de inktcasettes (zéér veel foto's af te drukken) in overweging neemt betwijfel ik of je nog veel profijt zal maken en zit je nog steeds met een illegale copy....toch... Embarassed (meestal zijn die zaken auteursrechtelijk beschermt)
Succes met je zoektocht Chris. Wink
Ruuuuudy.
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Emptydo 11 maa 2010, 13:02

Wie weet er de hand te leggen op een WRH study . voor de Burgman 650 K9 executieve voorzien van afbeeldingen van goede kwaliteit en leesbare tekst. Ik wacht met spanning af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Werkplaats Reparatie Handboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Werkplaats Reparatie Handboek   Werkplaats Reparatie Handboek Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Werkplaats Reparatie Handboek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Handleiding/service manual Burgman 650 en 400
» reparatie stuurkap

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Te Koop: Aangeboden / Gevraagd-
Ga naar: