Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Spiegelvervangen burgman 650

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Spiegelvervangen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Spiegelvervangen burgman 650   Spiegelvervangen burgman 650 Emptyvr 05 dec 2008, 22:56

Spiegelvervangen burgman 650 Oct 19, '07 2:56 PM
by frans19511 for everyone

Heeft er iemand ervaring met spiegelglas vervangen van de linker spiegel
Burgman 650?
Mijn linker spiegelglas is kapot nu wil ik deze vervangen geinformeerd bij mij dealer deze zeg dat de totale linker spiegel moet worden vervangen kosten E 162,- nu vind ik dit nog al veel want het gaat alleen maar om het glas.

groetjes
Frans
Tags: forum: technisch
Prev: warm lopen bij filerijden of betergezegd stilstaan
Next: fotos Ermax scherm

reply share



9 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Oct 19, '07
O.K.Hier is tante Kaat.......Maak een mal in karton van de omvang.Laat een spiegeltje snijden door een glazenier die een zandstraalmachine heeft.Kleef dat boven de gebroken of wat er nog van over is met sillicone.Wel eerst een testje doen of betreffende sillicone de spiegel niet aantast.
Voila,voor enkele Euro zie je terug naar achteren.
Kwestie is nog een zelfstandige vinden die zich voor enkele Euro wil inzetten,dat zou wel eens een probleem kunnen worden.Maar voor 162 Euro toch het wagen waard.Zou wel eens 150 Euro verschil kunnen maken.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuudy.

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 18, '07
H챕 Frans,

Indien je spiegelglas nog niet is vervangen.
Toevallig was ik gisteren in een auto 5 vestiging in Gent Belgie.Er stond daar een bak met overzet (lijm/plak)spiegelglazen voor auto's.Een 50 tal verschillende vormen.
Het zou me verwonderen indien daar niks bij was dat bij benadering pastte voor een Burg?Desnoods eerst een zwart plastiek of triplex plaatje als ondergrond om het gat perfect te vullen.Daarna het glas op het plaatje lijmen,kan zeker niet misstaan.Maximaal blijft er ergens een klein zwart randje zichbaar.Mogelijks kan men het glas ook wel ergens een beetje bijslijpen euhhh afslijpen.(v.b. brillenzaak)
Prijs +/- 12 Euro,doch even het overwegen waard met je kostenraming van 162 Euro,maakt toch 150 Euro verschil.
De vestigingen van auto 5 vindt je in Belgie bij de Carfour supermarkten.In iedere grote stad zijn er wel een paar van.....o.a. Antwerpen.Mogelijks ook in Nederland????
Greets,Ruuuuuuuuuudy.

replymsn-frans19511 wrote on Nov 19, '07
Hai Ruuuuuuuuudy

Het is leuk maar ik heb de spiegel toch laten vervangen door de Suzuki dealer voor 162 euri even pijn maar weer vergeten bedank voor je advies.

groetjes
Frans


replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 19, '07
Franske.....Franske....dadis...toch...efffffe....balen....man.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

replymsn-engelandvaarder wrote on Nov 19, '07
Tja... dat doet me denken aan de herstelling die ik binnenkort moet laten doen aan mijn AN650: het kleine "START"-knopje, om alles op te starten dus, aan de rechterkant van het stuur, is afgebroken. Ja, dat kleine, plastieken zwarte knopje.
Kostprijs herstelling: 200 (tweehonderd) euro.
Gelukkig betaalt de tegenpartij, maar ik begrijp het allemaal niet meer...

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 20, '07
Haaaaaaaaaaaaaaaallllooooooooooooooooooooo,

200 Euro voor een schakelaartje,dadis bijna 400 Gulden of 8.000 Bfr.
Zal waarshijnlijk een verguld exemplaar zijn.
200...200...200...Grrrrrrrrrrrrr
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRudy.

replymsn-engelandvaarder wrote on Nov 21, '07
Wat betreft die 200 euro om dat schakelaartje te vervangen: ik heb een bestek laten maken op twee plaatsen in Vlaanderen, bij twee Suzuki-dealers.
Buiten een verschil in prijs van werkuren kostte het stuk (de hele knoppenblok die rechts op je stuur zit) op beide plaatsen evenveel.
Ik kan ondertussen wel starten door met een balpen op de onderliggende naakte witte startknop (kan iedereen nog volgen? ;-) ) te duwen.

Die prijs... tja, als ik het zelf moest betalen, ik zou het niet doen.
Ik zal beleefd blijven in deze Burgmannen- en vrouwengroep, maar ik heb dus wel degelijk een uitgesproken gedacht over de fabrikanten die zoiets verzinnen...

replymsn-fistyscoot wrote on Nov 21, '07
ik heb soms ook mijn bedenkingen over prijzen van vervangstukken, vb LUCHTFILTER: is ocharme bijna zo groot als een agendaboekje, 35 EURO zonder werkloon maar dat is niet alleen bij Burgman hoor, overal slaan ze eerst munt uit de onderdelen en dan pompen ze er nog een fiks bedrag werk bij

allez ,blijven lachen en zoveel mogelijk zelf doen

groetjes

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Nov 22, '07
Nog iets over de luchtfilter van de 650,

De eerste maal dat ik hem verwijderde om uit te blazen had ik bijna een takelwagen nodig om hem eruit te krijgen.
Heb bij hermontage de rubberen dichting voorzien van een weinig Vaseline.Bij de eerstvolgende vervanging kwam hij er probleemloos uit.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
Spiegelvervangen burgman 650
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GPS op je Burgman
» burgman en GPS
» Burgman 200 of 400
» burgman AN 400
» burgman 650

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: