Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 fibreren v/d motor/aandrijfing

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptyvr 19 dec 2008, 21:58

Ernie schreef:
Hallo Ruuuuudy en Fisty,

Ben nog geen 88 hoor hahahaha, heb gewoon een bouw lol! jaar ingevult , zal maar niet met een glas gaan luisteren Arrow

Wat zou je eventueel kunnen horen met een schroevendraaier ? Hebben jullie daar ervaring mee ?
Heb het wel eens gedaan, maar wat je hoort zijn alleen mechanische geluiden.

Groet Ernie

Ja Ern,
Daarvoor verwees ik u naar een "ervaren" Suzuki dealer/technieker.De kwestie is hier de normale mechanische geluiden te onderscheiden van abnormale slijtage geluiden.Dit is voor doe het zelvers zéér moeilijk.Alhoewel een ruisende/versleten rollager met een schroevendraaier duidelijk hoorbaar is.Zit die echter ergens binnenin de motor wordt het natuurlijk moeilijker.
Greets Ruuuuudy.
P.s. 88 was best mogelijk hoor.In de G.S.C. zit er een kranige van 85 meen ik.Kocht zich 3 jaar geleden nog een nieuwe AN400.Als je natuurlijk ouderdom en bouwjaren begint te verwisselen komen er garantie problemen
.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptyvr 19 dec 2008, 20:01

Hallo Ruuuuudy en Fisty,

Ben nog geen 88 hoor hahahaha, heb gewoon een bouw lol! jaar ingevult , zal maar niet met een glas gaan luisteren Arrow

Wat zou je eventueel kunnen horen met een schroevendraaier ? Hebben jullie daar ervaring mee ?
Heb het wel eens gedaan, maar wat je hoort zijn alleen mechanische geluiden.

Groet Ernie
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptyvr 19 dec 2008, 10:41

fistyscoot schreef:
Rudy,

afluisteren kan je ook met een koffietas of een glas lol! , hoor je mee door de muur Laughing
heb zo al menige leugens afgeluisterd op hotels, zo van :ik zie u gerne lol!

het blijft toch een probleem wat op langere tijd meer slijtage gaat geven, zoveel is zeker,

Fisty santa

Hé maat Fist,

Zal me op onze volgende reizen dan maar een kamer in een ander hotel nemen. Evil or Very Mad
Nee,maar een technische stetoscoop heeft een dikke,lange naald aan de luisterzijde.Daar kan je plekken mee beluisteren van één vierkante millimeter.Met een tas of glas zal een klein onderdeel moeilijk,onmogelijk worden bereikt.
Indien je Ern aanzet om met een glas aan zijn oor op een draaiende motor te gaan..........Juist ja,zou hem wel een oor kunnen schelen,als het mis gaat. Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy. Wink :cheers
:
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptyvr 19 dec 2008, 01:47

Rudy,

afluisteren kan je ook met een koffietas of een glas lol! , hoor je mee door de muur Laughing
heb zo al menige leugens afgeluisterd op hotels, zo van :ik zie u gerne lol!

het blijft toch een probleem wat op langere tijd meer slijtage gaat geven, zoveel is zeker,

Fisty santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydo 18 dec 2008, 20:24

[quote="Ernie"][
Okee Ruuuudy, ik zal je raad opvolgen en er naar laten luisteren.....
Heb verders geen dealer, omdat ik eigenlijk alles zelf doe, maar voor dit probleem maak ik een uitzondering.
Laat het jullie wel weten wat het uiteindelijke probleem zal zijn.

Hé Ern,

88 en nog zo bezeten van motoren.Jij bent echt een uitzondering en schijnbaar nog goed op de hoogte van mechaniek.Als je werkelijk geen geld wil uitgeven aan een dealer is er nog een oplossing zonder stetoscoop.Je houdt een grote schroevendraaier op de vermoedelijke defecte zone en houdt je oor op het handvat.De eventuele slijtage trillingen/ruisen zal redelijk goed hoorbaar zijn.De schroevendraaier fungeert zo een beetje als stetoscoop.Natuurlijk zal een "ervaren" dealer beter weten waar hij moet zoeken.Mogelijks heeft hetzelfde fenomeen zich reeds eerder voorgedaan.Alhoewel ik je ervaring en kennis niet onderschat Ern. Hou ons op de hoogte vriend.
Greets Ruuuuudy. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydo 18 dec 2008, 20:07

Hoi Fisty,

De fabrieks problemen zijn mij allen bekend, heb toen ik de scoot kocht gelijk alles gecheckt en de mijne is op al deze punten in orde
(Achterwiel, carb verwarming, extra massakabel,.... etc.)

Maar toch bedankt voor het meedenken!

Groet Ernie


quote="fistyscoot"]dat is niet zo gemakkelijk om de juiste diagnose op afstand te vinden, het kan zoals Rudy zegt ,van alles zijn,

als je hem op de middenbok zet en de motor laat draaien, kan je dan iets abnormaals vaststellen aan het achterwiel

ikzelf heb een 400 gehad van 1999 en daar bleek een fabrieksfout in de getande bus van het achterwiel te zijn, op een gegeven moment tijdens het rijden, alleen nog gas geven, maar rijden NIKS meer, alle tanden waren weg

veel zoekgenot, en laat ons hopen dat het niks ernstig is

Fisty[/quote]
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydo 18 dec 2008, 20:01

[
Okee Ruuuudy, ik zal je raad opvolgen en er naar laten luisteren.....
Heb verders geen dealer, omdat ik eigenlijk alles zelf doe, maar voor dit probleem maak ik een uitzondering.
Laat het jullie wel weten wat het uiteindelijke probleem zal zijn.

Groet Ernie


quote="Ruuuuudy"]
Ernie schreef:
Hee Ruuuuuuudy,


Zal het een en ander nog eens controleren aandrijflijn, anders ga denk ik maar eens het blok uit elkaar trekken, om het en en ander te checken op speling lagers e.d., het zou eigenlijk niet mogen bij zo'n lage kmter stand.

groet Ernie

Hé Ern,
Het ganse blok uit elkaar halen???Gaten boren om een simpel regel probleemke op te lossen....Fisty zou zeggen "gij zij gene normale gij".....Ik zou zeggen tracht eens naar mij te luisteren.Ga naar je dealer en laat de draaiende motor met een stetoscoop beluisteren.

Greets Ruuuuudy. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: hardhorig   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydo 18 dec 2008, 11:13

[quote="Ernie"]Hee Ruuuuuuudy,


Zal het een en ander nog eens controleren aandrijflijn, anders ga denk ik maar eens het blok uit elkaar trekken, om het en en ander te checken op speling lagers e.d., het zou eigenlijk niet mogen bij zo'n lage kmter stand.

groet Ernie

Hé Ern,
Het ganse blok uit elkaar halen???Gaten boren om een simpel regel probleemke op te lossen....Fisty zou zeggen "gij zij gene normale gij".....Ik zou zeggen tracht eens naar mij te luisteren.Ga naar je dealer en laat de draaiende motor met een stetoscoop beluisteren.

Greets Ruuuuudy. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydo 18 dec 2008, 01:14

dat is niet zo gemakkelijk om de juiste diagnose op afstand te vinden, het kan zoals Rudy zegt ,van alles zijn,

als je hem op de middenbok zet en de motor laat draaien, kan je dan iets abnormaals vaststellen aan het achterwiel

ikzelf heb een 400 gehad van 1999 en daar bleek een fabrieksfout in de getande bus van het achterwiel te zijn, op een gegeven moment tijdens het rijden, alleen nog gas geven, maar rijden NIKS meer, alle tanden waren weg

veel zoekgenot, en laat ons hopen dat het niks ernstig is

Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptywo 17 dec 2008, 22:22

Hallo Fisty,

Het is duidelijk geen onbalans in de wielen en alles zit goed vast, geen trillingen in het stuur. Geen ruimte op het balhoofd of wiellagers.
Het is echt hoog freqent.

Groet Ernie
fistyscoot schreef:
voel je de vibraties ook in het stuur? zou kunnen dat uw voorwiel niet goed uitgebalanceerd is ,of kapotte lagers

de 400 heeft het achterwiel maar op één arm, daar mag ook geen speling op de lagers zitten of het is koekenbak
staat het achterwiel goed vast op de getande as?

Groetjes Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptywo 17 dec 2008, 22:18

Hee Ruuuuuuudy,

Nee, nee ga geen gaatje boren in m'n motorblok om te kijken wat er aan de hand is clown
Motorisch doet ie het verders prima, hij klink verders wel wat rauw, maar presteerd goed. Hij doet het dus alleen onder het rijden, het ergst bij ca 85/90 km/h
Zal het een en ander nog eens controleren aandrijflijn, anders ga denk ik maar eens het blok uit elkaar trekken, om het en en ander te checken op speling lagers e.d., het zou eigenlijk niet mogen bij zo'n lage kmter stand.

groet Ernie

Ruuuuudy schreef:
Ernie schreef:
Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor;
Heb tijdens het rijden last van hoog freqente fibraties, deze verdwijnen bij gasgeven en komen weer terug bij gelijk blijvende snelheid, het lijkt wel een onbalans in het aandrijfgedeelte (vario, snaar, koppeling) maar heb reeds deze onderdelen vervangen zonder enig verschil.
Nu heeft de Burgman 400 een balansas, zou daar eventueel de onbalans onstaan ? Ruimte op lagers etc.... ?

Het gaat om een Burgman 400 bj 2000, 27000 kmters

gr Ernie

Hé Ernie,

Problemen van hoogfrequente trillingen kan je hier zo maar niet oplossen hoor.We kennen allen wel iets van mechaniek,doch zijn geen helderzienden hé.Ik zou ergens gaan zoeken in de richting van een rollager met speling of zo.Maar ik kan evengoed nog een tiental andere boosdoeners opnoemen.Zo had ik dergelijke trillingen in mijn eerste occasie brommer.Volgens de verkoper had zijn kleine broer een vijsje in de benzinetank laten vallen,niks erg hoor.Achteraf bleek er een zuigerveer gebroken.Balans assen zullen de motor een meer rustige en regelmatige loop geven,om het gebrek aan meerdere cilinders op te vangen.Hoogfrequente trillingen komen meestal uit een andere bron (slijtage).Tracht het in ieder geval niet op te lossen door ergens gaatjes te gaan boren hé Ern...hi...hi..hi. Very Happy
Ga naar je dealer en laat de draaiende motor even beluisteren met een stetoscoop.Dit zou de boosdoener kunnen identificieren. Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptywo 17 dec 2008, 00:14

Ernie schreef:
Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor;
Heb tijdens het rijden last van hoog freqente fibraties, deze verdwijnen bij gasgeven en komen weer terug bij gelijk blijvende snelheid, het lijkt wel een onbalans in het aandrijfgedeelte (vario, snaar, koppeling) maar heb reeds deze onderdelen vervangen zonder enig verschil.
Nu heeft de Burgman 400 een balansas, zou daar eventueel de onbalans onstaan ? Ruimte op lagers etc.... ?

Het gaat om een Burgman 400 bj 2000, 27000 kmters

gr Ernie

Hé Ernie,

Problemen van hoogfrequente trillingen kan je hier zo maar niet oplossen hoor.We kennen allen wel iets van mechaniek,doch zijn geen helderzienden hé.Ik zou ergens gaan zoeken in de richting van een rollager met speling of zo.Maar ik kan evengoed nog een tiental andere boosdoeners opnoemen.Zo had ik dergelijke trillingen in mijn eerste occasie brommer.Volgens de verkoper had zijn kleine broer een vijsje in de benzinetank laten vallen,niks erg hoor.Achteraf bleek er een zuigerveer gebroken.Balans assen zullen de motor een meer rustige en regelmatige loop geven,om het gebrek aan meerdere cilinders op te vangen.Hoogfrequente trillingen komen meestal uit een andere bron (slijtage).Tracht het in ieder geval niet op te lossen door ergens gaatjes te gaan boren hé Ern...hi...hi..hi. Very Happy
Ga naar je dealer en laat de draaiende motor even beluisteren met een stetoscoop.Dit zou de boosdoener kunnen identificieren. Rolling Eyes
Greets Ruuuuudy. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydi 16 dec 2008, 23:49

nog even dit; volgens mij kan dat niet liggen aan de riem of polie, de riem zou die vibraties absorberen ,


Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydi 16 dec 2008, 23:37

voel je de vibraties ook in het stuur? zou kunnen dat uw voorwiel niet goed uitgebalanceerd is ,of kapotte lagers

de 400 heeft het achterwiel maar op één arm, daar mag ook geen speling op de lagers zitten of het is koekenbak
staat het achterwiel goed vast op de getande as?

Groetjes Fisty
Terug naar boven Ga naar beneden
Ernie




Aantal berichten : 16
Leeftijd : 104
Woonplaats : Britsum (Nederland)
Registration date : 12-12-08

fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Emptydi 16 dec 2008, 22:47

Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor;
Heb tijdens het rijden last van hoog freqente fibraties, deze verdwijnen bij gasgeven en komen weer terug bij gelijk blijvende snelheid, het lijkt wel een onbalans in het aandrijfgedeelte (vario, snaar, koppeling) maar heb reeds deze onderdelen vervangen zonder enig verschil.
Nu heeft de Burgman 400 een balansas, zou daar eventueel de onbalans onstaan ? Ruimte op lagers etc.... ?

Het gaat om een Burgman 400 bj 2000, 27000 kmters

gr Ernie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





fibreren v/d motor/aandrijfing Empty
BerichtOnderwerp: Re: fibreren v/d motor/aandrijfing   fibreren v/d motor/aandrijfing Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
fibreren v/d motor/aandrijfing
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» motor mover
» CVT defect - motor afgeschreven
» afslaan van motor bij AN 400
» tikkende motor
» Afslaan van de motor tijdens het rijden.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: