Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Xenon verlichting

Ga naar beneden 
+3
Burgman650Gold2008
fistyscoot
Peter
7 plaatsers
AuteurBericht
keesdevisser




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 63
Woonplaats : dordrecht
Registration date : 04-12-09

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyma 20 sep 2010, 22:13

ik heb gewoon xenon in allebij de koplampen op het moment dat ik start dimpt hij eerst en dan gaat hij branden en allebij de kastjes zijn gewoon achter de kuip weggebouwd .
Terug naar boven Ga naar beneden
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 22 jan 2010, 16:13

Thnx,
zal straks eens checken of ik ze aan de praat krijg en ook een paar foto'kes nemen
van de plaats waar de "bakskes" weggestoken zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 22 jan 2010, 15:58

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 16:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 22 jan 2010, 12:11

Toch nog een klein vraagje:
De plus kabel dien ik te verlengen voor rechtstreekse aansluiting naar de de batterij.
Dat is geen probleem.
De massakabel moet steeds zo kort mogelijk blijven.
Waar neem ik best massa vooraan?
Heb ergens zo 2 torx schroeven gezien aan de kader met zo een uitspringend pinnetje in de schroef.
Die lijkt me het beste .....?
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptywo 13 jan 2010, 00:40

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 16:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptydi 12 jan 2010, 20:14

Ok T-Max das pas klare info.
En dat linkje had ik nog niet aan gedacht....ik die nogthans bijna gans
internet afschuim opzoek naar info.
Een filmpje zegt meer dan 100 paginas tekst.

Ik ga voor een compromis :
Heb een set Bi-Xenon H4 8000K besteld voor in de wagen (dus dubbel)
en enkel die ga ik monteren.
De H7 halogeen ga ik gewoon vervangen door een Blue Vision toestand.
Dit om verschillende redenen :
1) er hoeft slechts 1 hoogspanningsmodule te worden weggestoken.
2) bij het opstarten is er dus ook maar 1 die extra spanning vraagt
3) bij mn aankoop vandaag vertelde de dealer dat bij sommigen deze module
kan leiden tot niet starten van de Burg door storing naar het electronisch
start/imobilizer systeem , en hij aanraade om deze met een verlengkabel
verder van het dashboard te monteren.
En zodoende ik er maar 1 hoef te verlengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyma 11 jan 2010, 23:21

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 16:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyma 11 jan 2010, 18:06

Thnx T-Max

maar heb toch nog extra vraagjes :
klopt het dat je bij die H4 Bi-Xenon aanpassingen moet doen om hem te laten passen?

Had ergens op een ander forum gelezen dat een Bi-Xenon H4 iets langer is.

Een Bi-Xenonsetje heeft een grotere inbouwmaat achter de lamp vanwege het relais dat de lamp naar voren/achteren beweegt bij groot-licht gebruik. Hiermee wordt de inbouwmaat ongeveer 2cm groter.

Over het afregelen had ik idd ook iets van gelezen.

En hoe branden deze lampen?
Bij dimlicht alle 2 ? (H4 en H7)

Mvg,
Pascal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyma 11 jan 2010, 01:37

clown


Laatst aangepast door Max T op wo 17 maa 2010, 16:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bompie




Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gent - België
Registration date : 08-01-10

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyzo 10 jan 2010, 19:55

heb een extra vraag ivm Xenon verlichting.
Op m'n silverwing had ik ook gewone Xenon zitten,
met als enige nadeel dat als je dimde (dit was een aparte halogeenlamp er net onder)
het net leek alsof je een kaarsje aanstak,maw dimmen of niet de Xenon gaf het meeste licht.

Ik lees hieronder dat je voor een Burgman een H4 en H7 setje nodig hebt.
Is er dan 1 voor normaal licht en 1 voor dimlicht ?

Zo ja :als je dimt,moet die dan toch ook eerst opstarten of zie ik dit verkeerd?
Of maken jullie gebruik van Bi-Xenon lampen?
Wat is Bi-Xenon (Dual-Action)
De Bi-Xenon ook wel Dual-Action lamp genoemd (alleen H4) heeft zowel groot als dimlicht




Maw wat zijn de spec's van de gebruikte Xenons?

1x H4 Normale Xenon of Bi-Xenon?
1x H7 Normale Xenon of Bi-Xenon?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mattetoet




Aantal berichten : 3
Leeftijd : 65
Woonplaats : Meise
Registration date : 18-08-09

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptydi 18 aug 2009, 14:25

Hoi Peter,

Ik weet dat dit al een oude post is, maar je weet nooit, 't kan nog van pas komen.
Ik heb zelf een setje Xenon ingebouwd van bij Bike Parts & Things.
Echt de moeite waard. De halogeen verlichting op een Burg 650 is van huize uit al goed, maar dit.... Voordeel is ook dat je van ver opgemerkt wordt. Let wel, niet te hoog afstellen!
In tegenstelling tot wat hier beweerd is, heb ik na wat zoekwerk toch de plaats gevonden om beide ballasten onder de kap weg te steken. Mocht het nodig zijn kan ik, wanneer ik de kap de volgende keer eraf haal, een paar fotookes nemen. Laat maar weten!
Verder, geen extra schakelaars gemonteerd, just "plug and play".
Succes nog ermee
Terug naar boven Ga naar beneden
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Prima verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 19 dec 2008, 23:24

Peter schreef:
Heren (en dames) burgrijders,
Ik ben al enige tijd aan het dubben om xenon verlichting in mijn Burg te schroeven.
Als je zo links en rechts op het net neust kom je van allerlei tips, do's en don'ts tegen. Echter heel weinig info/ervaring van
de gerenomeerde Burgman ruiters.
Bikeparts & Th. heeft een twee delige conversie kit in de aanbieding. (1 H4 en 1H7 en 2 omvormers)
Maar als ik het goed begrijp van B&T is er onder de tupperware bekleding maar plaats voor 1 omvormer en zul
je de andere omvormer in een dashbordvakje moeten installeren/plakken. Dat vind ik een schamele optie helaas.
En, zou er een schakelaar bij moeten om de verlichting aan te schakelen als de motor draait.
Dit ivm de hoge spanning die de omvormers nodig hebben bij het opwarmen/voorgloeien/ontsteken. (ook dat nog, nog meer schakelaars!)
Maar, alom een heel technische verhaal met reele plussen en minnen.
Daarnaast zijn er ook rijders die "zweren" bij de Osram Nightbraker halogeenlamp.

Wellicht zijn er hier Burg rijders die al reeds hun bolide hebben (laten)voorzien van xenon en/of andere fellere halogeen pitjes.
Wie kan mij verder helpen met mijn keuze.

Hoi Peter,

Ik rijd nu al zo'n dik half jaar met xenon-verlichting in mijn Goldie, Burgman 650 dus. Prima verlichting, een zee van licht op de weg voor je, verkeersborden en wegmarkeringen worden perfect beschenen door de 8000K lampen. Inderdaad een H4 en een H7. Niks extra schakelaar, als je het contact aan draait, gaan de lampen direct branden en zijn binnen 2 seconden op volle sterkte. daarna gewoon de motor starten zonder problemen.
Goldie staat iedere dag buiten, ook in de vrieskou totaal geen problemen met de accu.
Ingebouwd via Hans Reijmerink, Bike Part & Things dus. Eén omvormer kan onder het dashboard prima weggewerkt worden, de andere moet inderdaad in het rechter dashboardkastje ( met bijgevoegde tape wordt deze tegen de bovenzijde bevestigd, dus je ziet 'm niet eens). Prima oplossing dus en een aanrader voor je veiligheid en zichtbaarheid in het verkeer.

Groetjes, Hans. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
fistyscoot

fistyscoot


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 68
Woonplaats : Limburg
Registration date : 04-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 19 dec 2008, 21:13

Peter,

ik denk dat je moet opletten met bepaalde landen, zoals Duitsland en mss nog andere, Xenon lichten zijn aan bepaalde regels gebonden
vb: http://www.well-done-xenon.be/Webwinkel-Page-16212/Wetgeving.html

veel zoekgenot nog Fisty santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter




Aantal berichten : 13
Leeftijd : 63
Woonplaats : Limburg Nederland
Registration date : 12-12-08

Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Xenon verlichting   Xenon verlichting Emptyvr 19 dec 2008, 20:46

Heren (en dames) burgrijders,
Ik ben al enige tijd aan het dubben om xenon verlichting in mijn Burg te schroeven.
Als je zo links en rechts op het net neust kom je van allerlei tips, do's en don'ts tegen. Echter heel weinig info/ervaring van
de gerenomeerde Burgman ruiters.
Bikeparts & Th. heeft een twee delige conversie kit in de aanbieding. (1 H4 en 1H7 en 2 omvormers)
Maar als ik het goed begrijp van B&T is er onder de tupperware bekleding maar plaats voor 1 omvormer en zul
je de andere omvormer in een dashbordvakje moeten installeren/plakken. Dat vind ik een schamele optie helaas.
En, zou er een schakelaar bij moeten om de verlichting aan te schakelen als de motor draait.
Dit ivm de hoge spanning die de omvormers nodig hebben bij het opwarmen/voorgloeien/ontsteken. (ook dat nog, nog meer schakelaars!)
Maar, alom een heel technische verhaal met reele plussen en minnen.
Daarnaast zijn er ook rijders die "zweren" bij de Osram Nightbraker halogeenlamp.

Wellicht zijn er hier Burg rijders die al reeds hun bolide hebben (laten)voorzien van xenon en/of andere fellere halogeen pitjes.
Wie kan mij verder helpen met mijn keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Xenon verlichting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Xenon verlichting   Xenon verlichting Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Xenon verlichting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verhoogde rijvaardigheidtraining & Xenon
» Verlichting AN650 K4???
» Verlichting Burgman 400 K6
» Afstellen verlichting AN400

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: