Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Uitlaat 400K4

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Burg400NL

Burg400NL


Aantal berichten : 5
Leeftijd : 71
Woonplaats : Leidschendam
Registration date : 03-03-09

Uitlaat 400K4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitlaat 400K4   Uitlaat 400K4 Emptyzo 12 jul 2009, 03:23

Ik heb inmiddels m'n uitlaatje er op zitten! Een LeoVince 4Road, zoals in de vorige post.
Via e-Bay in Italië besteld en gratis in NL geleverd! Voor 250 eurie's!

De dealer heeft 'm er op gezet en er ontbraken geen onderdelen. Persoonlijk vind ik dat 'ie iets minder mooi staat, want hij is een stuk slanker en zo'n standaard vette pijp heeft wel wat. Maar 500 eurie vind ik wel veel. En hij kan niet roesten, maar verkleurt wel.
Het geluid is, zeker bij gas open draaien, een stuk "sportiever" en de vermogensafgifte is wat veranderd, maar omdat ik tegelijkertijd een nieuwe vario heb gekregen kan ik 't niet helemaal goed vergelijken.

In ieder geval heeft 'ie de vakantie naar zuid Duitsland goed meegedaan en ik moet zeggen dat de Burgman mij in de heuvels en bergen niet tegenviel. Uiteraard moet je geen Ducatie gedrag voorstellen, maar je komt goed -en veilig- mee met het overige verkeer.
De tocht ging via het Zwarte Woud naar de Beierse Alpen en daar is zelfs een flink stuk weg van 24% procent genomen (Kehlstein), mét passagier. Je spuit dan welliswaar niet omhoog, maar het autoverkeer had er duidelijk meer last mee! En zo'n helling weer af is een aanslag voor je remmen, want op de motor afremmen is onmogelijk affraid . Dus gloeiend hete schijven als je beneden komt.

Al met al zo'n 3000 km's weggereden in 14 dagen, uit en thuis. Dus als er mensen zijn die twijfelen of de Burgman 't in de bergen volhoudt: geen probleem!

Groeten en een zwaai!

Marten.
Terug naar boven Ga naar beneden
le sage

le sage


Aantal berichten : 64
Leeftijd : 62
Woonplaats : maasmechelen(belgë limburg)
Registration date : 17-12-08

Uitlaat 400K4 Empty
BerichtOnderwerp: Uitlaat 400K4   Uitlaat 400K4 Emptydi 14 apr 2009, 15:51

Terug naar boven Ga naar beneden
TinCanzanger

TinCanzanger


Aantal berichten : 10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Retie
Registration date : 03-12-08

Uitlaat 400K4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitlaat 400K4   Uitlaat 400K4 Emptyma 13 apr 2009, 22:18

Hoi Marten,

Ik heb zelf een Burgman 400 gehad uit 1999.
ook ik had een versleten uitlaat , en die vervangen zou me 600€ kosten volgens de dealer.
na lang zoeken heb ik via ebay een andere uitlaat gevonden die volledig uit RVS gemaakt is, voor slecht 165€ en dat was MET verzendingskosten.
Het enige dat er niet bij was was het stukje van de motor tot de uitlaat zelf (korte bochtje) maar dat was niet versleten. het model was genaamd Streetfighter, meer weet ik er niet meer van.
enkel dat ik hem bij mad4bikes besteld had.
in ieder geval ben ik zeer tevreden over het geluid, en het feit dat hij roestvrij is. (ik wou niet zo'n vervelend knettergeluid)

succes in ieder geval met je zoektocht


Laatst aangepast door TinCanzanger op wo 15 apr 2009, 22:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/debonanzas
Burg400NL

Burg400NL


Aantal berichten : 5
Leeftijd : 71
Woonplaats : Leidschendam
Registration date : 03-03-09

Uitlaat 400K4 Empty
BerichtOnderwerp: Uitlaat 400K4   Uitlaat 400K4 Emptyzo 15 maa 2009, 14:38

Hallo!

Tijdens een recente beurt blijkt mijn uitlaatdemper stuk. Vlg. de dealer wordt dat een hele uitlaat vervangen; kosten rond 500 eurie!
Om hier niet meteen in te stappen ben ik eens aan het rondsnuffelen geslagen. Wat ik, zeker bij buitenlandse rijders (USA), nogal eens tegenkom zijn de LeoVince uitlaten. Alleen een duidelijk verhaal over de ervaringen vind ik dan weer niet.
Dus:
- zijn er onder jullie die ervaring hebben met een LeoVoince uitlaat op een Burgman 400 uit 2004?
- idem, maar voor andere modellen?
- ervaring met andere modellen/fabrikaten?
- een betrouwbare leverancier?
- heeft iemand toevallig nog een goede (gebruikte) demper/uitlaat liggen?
- alle andere adviezen en ideeen zijn welkom!

Ik wacht jullie reacties af!

Met een grote zwaai,

Marten Hoogstraat.

NB: ik heb dit bericht ook gepost onder "Te Koop:"


Laatst aangepast door Burg400NL op zo 15 maa 2009, 14:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Verwijzing naar "Te Koop" gedeelte)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Uitlaat 400K4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitlaat 400K4   Uitlaat 400K4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Uitlaat 400K4
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe uitlaat voor mijn Burgman 200
» uitlaat AN 400
» Chroom eind stuk AN 400 K 5
» Levensduur van een uitlaat
» sierstuk uitlaat

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: