Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 inruilen burgman 650

Ga naar beneden 
+2
ChrisHG
rene
6 plaatsers
AuteurBericht
PanNick

PanNick


Aantal berichten : 12
Leeftijd : 58
Woonplaats : Hasselt-Belgie
Registration date : 17-11-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 14 maa 2010, 22:27

Rene,
Niks blijft heel; alles gaat vroeg of laat kapot.
De bout van de CVT, wacht af, hoeveel ken je er die effectief stuk zijn.
De Pan zou hier en daar problemen met de thermostaat hebben, so....
We hebben hier zowel ne Pan als ne Burg en doen geen van beiden weg, ze rijden véééééél te fijn, alletwee!
Greetz, Nick farao
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 58
Woonplaats : apeldoorn
Registration date : 12-04-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: vertrouwen in suzuki   inruilen burgman 650 Emptyza 13 maa 2010, 23:45

Burgmannen,

ik heb toch maar besloten om mijn 650 niet in te ruilen voor een Pan European What a Face , ik hoop maar dat ik geen problemen krijg met de cvt affraid , en zorg maar goed voor mijn burgman.
ga hem maar extra verwennen sunny want volgende week worden de kleppen gesteld en de elektronische ontsteking gesteld.

eigenlijk rijd en zit er niets beter dan de BUrgman 650 executive

dus......................................

blijf ik hier (op deze site) voorlopig nog maar effe !!!!!!!!! cheers cheers cheers cheers

groetjes René
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: even nadenken   inruilen burgman 650 Emptyza 13 maa 2010, 22:24

Hé Scoots,
Gezien het bouten fenomeen aanhoudt nog even een bedenking.
Ten eerste beaam ik dat het vervangen van de bout i.d.v. aangewezen is,zeker gezien de matige kostprijs.Dus volledig akkoord Will wat betreft preventief vervangen (sorry voor je tenen Laughing )
Maar wanneer zich zo een probleem voordoet ga ik daar veel verder op in en wil de oorzaak kennen.Daarbij stel ik me enkele bedenkingen.Is de vario kapot gedraaid door het afbreken van de bout..... Question ...of is de bout afgebroken door het blokkeren van één van de rollagers in deze vario? Question De kwaliteit van de Japanse lagers kennende heb ik zowat vermoedens,zeker wat betreft de sterk belaste lagers van een aandrijf riemschijf.Het blokkeren van die lager zal de vario shaften doen meedraaien en in dit geval zal de bout afbreken zonder meer.Tegen dergelijk grote krachten is die bout "zeker" niet opgewassen.
Tweede mogelijkheid;Het gebruik van de tiptronic vergt wel degelijk enkele ervaring en ik heb het de eerste maal ondervonden.Toen ik de eerste malen "eens probeerde" te schakelen lostte ik uit gewoonte met klassieke systemen mijn gas.Daardoor ontstonden geweldige kloppen in de vario.......en zeker ook zware klappen op het boutje.Sommige mensen willen dan ook nog sportief rijden en uitsluitend schakelen wat de gehele toptronic bediening en het boutje nog meer belast.Daardoor rij ik bijna uitsluitend automatisch,waar de Burg initieel ook voor is ontworpen.
Zo zien we,bij kapotdraaien van dit vario gedeelte zal volgens mij 9 op 10 het betreffende 6 Euro boutje ook afbreken.....zonder er de oorzaak van te zijn...... Rolling Eyes
Als laatste denk ik dat de Suzuki ingenieurs wel zo vakbekwaamd zijn om indien dat boutje werkelijk de oorzaak was een terugroep actie i.d.v. te regelen en het desbetreffende voor hun enkele centen kostende boutje te vervangen onder garantie.Dit kon zelfs voor hun bijna uurloon kostenloos indien dit tijdens een onderhoudsbeurt gedaan werdt. Exclamation Idea
Greets Ruuuuudy. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: kostprijs CVT-bout   inruilen burgman 650 Emptyza 13 maa 2010, 11:47

Hoi burgermannetjes,

ik heb eens geïformeerd bij mijn dealer ("Motorweelde" - officiele Suzuki-dealer) en daar wist men mij te vertellen dat de bout net geen 6 Euro koste, dus wat Max T zei er voor betaald te hebben. Ik heb er meteen twee besteld.

Groetjes
De Will
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyma 08 maa 2010, 10:52

kweet nie waar jullie dit vandaan hebben 5 euro voor deze bout???



Ja jongens

Ik heb die bout bij een officiele Suzuki dealer gehaald

ik heb geen 12€ betaald voor de twee
Suzuki Verboven in Malle


http://www.hermanverbovenmotoren.be

Dus volgens mij ben je bestolen
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 58
Woonplaats : apeldoorn
Registration date : 12-04-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyma 08 maa 2010, 09:52

Max T schreef:
Bout heb ik bij een officiele dealer gehaald kostprijs 5,95€
Ik heb hier al gelezen van prijzen van 25€ per bout,die haal je niet bij een dealer maar wel bij een dief

t max,

heb de bout bij een dealer gekocht, en na nog een telefoontje naar zijn leverancier moest hij er toch 26,95 voor beuren en hij vertelde dat hij het echt niet anders kon doen.

hierbij gaf hij mij ook nog iets korting omdat hij dit boutje ook wel erg duur vond

kweet nie waar jullie dit vandaan hebben 5 euro voor deze bout???

rené
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyma 08 maa 2010, 01:37

Op de Amerkiaanse site heb ik foto's gezien van een 'final gear drive' (je weet wel de tandwieltrein naar het achterwiel) waarbij verscheidene tandwielen in de soep zijn gedraaid. Is dat een reden om meteen elke 'final gear drive' bij elke burgman te gaan vervangen?

Halloooooo....final geare heeft niks te zien met da boutje hoor...... Rolling Eyes
Ruuuuudy. Wink

Maar goe gezien vriend.....nie vergelijkbaar hé... Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyma 08 maa 2010, 01:11

Hé jongens,

zie je, de kostprijs van die bout - ± 6 Euro - weegt niet op tegen de schade die zich "eventueel" kan voordoen aan de CVT met een heel wat duurder kostenplaatje - ± 3.000 Euro volgens de Franse site - tot gevolg.
Dank zij de kennisname van het probleem (dat zich hier en daar "occasioneel" voordoet) weet ik nu dat ik deze bout in de gate moet houden. "Beter voorkomen dan genezen". Dus schaf ik mij nu een paar van die bouten aan en vervang ik de bout indien nodig.
En als er zich hier en daar zich nog een "sporadisch" probleem (al is het een ... in een fles) voordoet, wil ik ook hier graag kennis van nemen, zodat ik met de nodige controle "panne"vrij (???) en "kostenbesparend" (???) kan blijven touren.

Drive carefully and be happy!!

Groetjes
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 23:13

Top Max: zal er een in voorraad nemen, bedankt, Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Max T




Aantal berichten : 99
Leeftijd : 66
Woonplaats : Oelegem,Belgie
Registration date : 07-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 23:06

Bout heb ik bij een officiele dealer gehaald kostprijs 5,95€
Ik heb hier al gelezen van prijzen van 25€ per bout,die haal je niet bij een dealer maar wel bij een dief
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 22:41

Hi Burgi Will, ik denk toch dat rené niet echt serieus gelooft in dat boutjes verhaal maar heel serieus een Pan wil. dit was mijn reactie op zijn verhaal

Tja René het lijkt er op dat jij jouw besluit reeds genomen hebt. Het zijn twee totaal niet met elkaar te vergelijken fenomenen. Ik begrijp dat je veel over problemen met de Burgman leest maar ze in die zin nog niet hebt meegemaakt. Het lijkt er op dat jij jezelf naar een grotere wens dan de Burgman toeleest en daar is geen enkel commentaar en/of gezond verstand tegen opgewassen. 1995 is 9 jaar ouder, ook in slijtage. Ik wil geen enkele poging ondernemen jou, op welke wijze dan ook, te beinvloeden maar ik zou er toch nog maar eens goed over nadenken en indien je zeker weet een PAN te willen denk dan eens na te sparen voor een minimaal identiek of jonger bouwjaar. Ik wens je wijsheid, Chris.
Terug naar boven Ga naar beneden
'Burgi'Will

'Burgi'Will


Aantal berichten : 42
Leeftijd : 69
Woonplaats : Turnhout (B)
Registration date : 08-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 22:07

Halo jongens,

Inderdaad de boodschap is niet panikeren!!!
Als je bekijkt hoeveel Burgmannetjes er rondrijden en je bekijkt dan hoe dikwijls die bout voor problemen heeft gezorgd aan de CVT dan denk ik dat dit procentueel gezien te verwaarlozen is.
Op de Duitse sites noch op de Amerkiaanse heb ik over dit probleem horen spreken. En ik denk dat er in die landen heel wat burgmannekes ronderijden, niet?
Op de Franse site heb ik voor het eerst gelezen over dit probleem. Ik heb de tekst gewoon vertaald en aan jullie meegedeeld. Naar mijn mening is het toch de bedoeling van een forum om alle zaken te belichten, ook de fouten en problemen die ergens opduiken, zodat je de zaak in de gate kan houden en ook eigen ervaringen te delen met andere leden of ben ik mis?
En moest het nu zo zijn dat ik met het plaatsen van de tekst uit de Franse scootersite iemand heb doen panikeren, nu dan mijn excuses hiervoor dit was zeker niet mijn bedoeling!!!
Verder. Op de Amerkiaanse site heb ik foto's gezien van een 'final gear drive' (je weet wel de tandwieltrein naar het achterwiel) waarbij verscheidene tandwielen in de soep zijn gedraaid. Is dat een reden om meteen elke 'final gear drive' bij elke burgman te gaan vervangen? Heeft die pechvogel ooit wel de olie in deze tandwieltrein vernieuwd en/of het oliepeil nagezien?
Ik doe in geen geval mijn burgmanneke weg.
Wat ik wel ga doen is gewoon bij elk onderhoud die bout eens even bekijken. Blijkt hij schade te vertonen dan vervang ik hem. Ik denk niet dat dit de kosten van een onderhoud hoog doet oplopen.
Ik heb begrepen dat MaxT die bout al heeft vervangen, misschien kan hij ons de prijs van die bout eens meedelen.
Rest mij nu nog één vraag aan alle leden-burman-650-rijders van het forum: Hoeveel kilometer hebben jullie al gedaan met jullie burgman en heeft iemand tot nu toe al last of stukken gehad met zijn CVT?
Ik zou zeggen rijden maar en genieten van elke rit!

Grtz
Will
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 19:18

Citaat :
ik vind het verder een zeer prettige motorscooter, zeker met de kids achterop.

twijfel nog wat ik ga doen, heb helaas geen geld om een nieuwe aan te schaffen, zou er dan zeker 4000 euro bij moeten betalen en dat word me teveel

ga er nog maar een paar nachten over slapen ofzo

groetjes rené
[/quote]

Rene,

Goed overwegen man,je Burg inruilen voor een Pan van 15 jaar oud. Rolling Eyes Eens je daar kosten aan krijgt zal je echt in de problemen zitten.Je hoeft echter het vertrouwen in je AN 650 niet te verliezen.Wat bedoel je met dieselen....????...alle oudere types van de AN650tigs dieselen een beetje op rallenti (= vrijloop) zelfs vanaf ze nieuw waren.In dat geval niks van aantrekken,er is nog nooit een ernstig technisch probleem uit voortgekomen,altans op de verschillende fora niet gekend.Dit is enkel te wijten aan een min of meer onbelangrijk tandwieltje dat een beetje "lodderd"Hoe lang is het echter geleden dat je kleppen nog zijn nagezien.... Rolling Eyes ....??????.... Rolling Eyes ...even laten regelen kan wonderen verrichten. Laughing
Verder vindt ik de Pan een verdomd machtige machine.Vergeleken met de Burg...een zeer krachtig,zwaar en lomp stuk ijzer om te manipuleren....ik zei dus vergeleken met de Burg.Voor je Kids en duo zeker een stuk minder comfortabel dan de Burg.Voor lange reizen zou ik ook voor de Pan opteren,alhoewel ik hem nu op mijn 61tigste nog moeilijk een ganse dag zou meester zijn.....Alles op z'n tijd he Rene. Laughing
Nog één goede raad....alvorens te beslissen doe zeker een proefritje met de Pan.
Greets Ruuuuudy. Rolling Eyes Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 58
Woonplaats : apeldoorn
Registration date : 12-04-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 11:16

Ruuuuudy schreef:
Hé Rene,

Zo zie je maar wat een paniek iemand kan veroorzaken door het verspreiden van een bepaald gerucht.Men heeft "ergens" gelezen dat er "ergens" heel ver weg in Spanje eventueel een c.v.t zou kapotgedraaid zijn.Deze "eventueel" door een defecte bout onderaan in het carter ter blokkering van 2 onderdelen in dat c.v.t..Iedereen massaal bouten gaan vernieuwen.Bepaalde mensen gaan zelfs momentsleutels lenen om die bout toch maar correct aan te spannen????Foto's en verklaringen brengen aan het licht dat de meeste bouten slechts minimale (normale) sporen van schade vertonen.
Bepaalde mensen overwegen zelfs de verkoop van hun machtig goede AN650...man...man...man...waar zijn we mee bezig???
Rene, uw 650 omruilen,zeker doen.....Maar dan voor een AN 650 K10,of voor een recente Pan.Een Pan van 15 jaar oud met 60.000km.,best mogelijk,maar doorgaans zijn dat kilometer vreters en 4.000 km. ,per jaar??????héél weiniig gebold mijn gedacht.Blijkt me eerder wat om in één maand te bollen.Maar de 6 maand garantie,toch goed meegenomen.
Greets Ruuuuudy. Wink

ruuuuuuuuuuudy,

ik heb de cvt borgbout vervangen en nu is naar mijn idee dat hij nog dieseld, en ik heb het idee dat hij wat "stroever"rijdt, ben bang dat ik in de toekomst problemen krijg, of met de cvt, of met de aandrijving.
ik begin het vertrouwen te verliezen in de burgman...........................jammer want ik vind het verder een zeer prettige motorscooter, zeker met de kids achterop.

twijfel nog wat ik ga doen, heb helaas geen geld om een nieuwe aan te schaffen, zou er dan zeker 4000 euro bij moeten betalen en dat word me teveel

ga er nog maar een paar nachten over slapen ofzo

groetjes rené
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruuuuudy




Aantal berichten : 224
Leeftijd : 75
Woonplaats : Evergem Belgie ( bij GENT)
Registration date : 05-12-08

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 10:33

Hé Rene,

Zo zie je maar wat een paniek iemand kan veroorzaken door het verspreiden van een bepaald gerucht.Men heeft "ergens" gelezen dat er "ergens" heel ver weg in Spanje eventueel een c.v.t zou kapotgedraaid zijn.Deze "eventueel" door een defecte bout onderaan in het carter ter blokkering van 2 onderdelen in dat c.v.t..Iedereen massaal bouten gaan vernieuwen.Bepaalde mensen gaan zelfs momentsleutels lenen om die bout toch maar correct aan te spannen????Foto's en verklaringen brengen aan het licht dat de meeste bouten slechts minimale (normale) sporen van schade vertonen.
Bepaalde mensen overwegen zelfs de verkoop van hun machtig goede AN650...man...man...man...waar zijn we mee bezig???
Rene, uw 650 omruilen,zeker doen.....Maar dan voor een AN 650 K10,of voor een recente Pan.Een Pan van 15 jaar oud met 60.000km.,best mogelijk,maar doorgaans zijn dat kilometer vreters en 4.000 km. ,per jaar??????héél weiniig gebold mijn gedacht.Blijkt me eerder wat om in één maand te bollen.Maar de 6 maand garantie,toch goed meegenomen.
Greets Ruuuuudy. Wink

P.S. Zie ook de goede raad van onze vriend Chris.....ook beetje ouder en ........wijzer.... Laughing


Laatst aangepast door Ruuuuudy op zo 07 maa 2010, 19:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
ChrisHG

ChrisHG


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 83
Woonplaats : Nieuw Vennep
Registration date : 22-03-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 00:26

Tja René het lijkt er op dat jij jouw besluit reeds genomen hebt. Het zijn twee totaal niet met elkaar te vergelijken fenomenen. Ik begrijp dat je veel over problemen met de Burgman leest maar ze in die zin nog niet hebt meegemaakt. Het lijkt er op dat jij jezelf naar een grotere wens dan de Burgman toeleest en daar is geen enkel commentaar en/of gezond verstand tegen opgewassen. 1995 is 9 jaar ouder, ook in slijtage. Ik wil geen enkele poging ondernemen jou, op welke wijze dan ook, te beinvloeden maar ik zou er toch nog maar eens goed over nadenken en indien je zeker weet een PAN te willen denk dan eens na te sparen voor een minimaal identiek of jonger bouwjaar. Ik wens je wijsheid, Chris.
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 58
Woonplaats : apeldoorn
Registration date : 12-04-09

inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Emptyzo 07 maa 2010, 00:02

zorgen !!!!

ik bezit een burgman 650 bj 2004 en lees nog al eens problemen met cvt en dergelijke, zodoende denk ik erover om mijn burgman in teruilrn voor een pan european

deze honda heeft geen enkel probleem en kun je vele kilometers mee rijden zonder dat er iets kapot gaat wat heel duur in reparatie zou zijn.

kan mijn burgie nl kietom ruilen met een pan european 1995 met 60.000km op teller incl 6 maanden garantie en denk erover om dit te doen, want ik rij nu niet meer lekker op mijn burman.........................................

helaas

wat vinden jullie????????????????????????????????

rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





inruilen burgman 650 Empty
BerichtOnderwerp: Re: inruilen burgman 650   inruilen burgman 650 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
inruilen burgman 650
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Burgman 400 Aug 5, '06 11:30 PM
» Burgman 200 of 400
» Burgman of BMW May 19, '08 1:17 PM
» burgman 650
» burgman 200 ????

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Algemeen-
Ga naar: