Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.

Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

Beslagen helm

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008

Aantal berichten : 464
Leeftijd : 62
Registration date : 02-12-08

Beslagen helm Empty
BerichtOnderwerp: Beslagen helm   Beslagen helm Emptydo 11 dec 2008, 20:58

Beslagen helm Dec 31, '06 2:44 PM
by kees399 for everyone

Ik heb een burgman 650 en een Schubert C2 helm. Het leek mij dat dat een goede combinatie was. Helaas na de eerste regenbui was mijn vizier beslagen en nat en dat bleef zo. Alleen als ik mijn vizier gedeeltelijk openzet was er zicht maar ook water als het regent. Ik zag op ergens anders dat iemand hetzelfde probleem heeft met een Nolan helm en een andere motor. Misschien is het de combinatie van motor/scooter en de helm. Ik heb nu een FogCity plakvizier er in gezet, dat is iets beter maar nog niet ideaal.
Mijn vraag is aan ander "doorrrijders" is welke helm gebruiken jullie op de Burgman en wat is jullie ervaring in de wintertijd?

8 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-rodgers3451 wrote on Dec 31, '06

Beste Kees,

Ik heb een nolan systeemhelm met
een pinlock en heb er eigenlijk weinig last van
alleen omdat ik een bril draag heb ik tegnwoordig een
probleem
Maar die pin lock helpt echt, en
ik rij ook in de winter .

paul Rutjes

replymsn-fistyscoot wrote on Jan 1, '07
wij hebben een Lazer helm open, en als je hem niet volledig toeklapt, gaat het goed,ivm aanslaan,

voor de laaghangende zon, heb ik een stuk zwarte strip op het doorschijnend scherm gekleefd, bovenkant,zoals een zonnescherm in de auto, wel niet helemaal het scherm toeplakken, dan ben je een zwartrijder, grapsje, h챕,
ik rij zelfs zonder handschoenen als het rond de 5 graden hangt, met een Givi scherm met verbredingen, gaat dat goed, wel op de normale snelheid tss 50 en 100 per uur, erboven zal het iets kouder zijn
fisty

replymsn-kees399 wrote on Jan 1, '07
Beste Rodger,
ik draag ook een bril, wat is dan je probleem?
Wat voor scherm heb jij op je Burgman?

replymsn-rodgers3451 wrote on Jan 1, '07

Een orgineel scherm, wat die bril betreft die beslaat maar
mijn vizier niet dat is het verschil, zonder bril kon ik rustig met gesloten
vizier rijden,maar omdat mijn bril beslaat moet ik hem
nu open laten.
En nog de beste wensen.

Rutjes

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Jan 1, '07
Probleem beslagen bril of visier,

Er zijn producten in de handel waarme men kan behandelen dat de bril zelfs boven een dampende fluitketel niet meer aandampt.Op de jaarbeurs te Gent staat er reeds jaar en dag een demonstratiestand van dit wondermiddel.(eind september) Is waarschijnlijk ook te krijgen op het voedingsalon te Brussel.Rad verkoopt ook een redelijk goed product Sonax,doch dit laat een lichte grijze waas na.Momenteel is er bij Aldi een product in 1 malige aanbieding,hermetisch verpakte doekjes voor bril en helm.(ga ik nu uittesten)
Helpt tegen aandampen ,maar is hoofdzakelijk een zeer goed reinigings product.
Bij iedere optieker kan men antie damp middelen kopen,opletten echter voor de helm (kunststof visier ! )
Groeten Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy

replymsn-molleke38limb wrote on Jan 2, '07
Hallo

Eerst even de beste wensen door geven van ons he!

De aanslag heb ik ook en heb nog een andere helm, moet hem dus ook een stukje open laten.
Hangt ook veel van de wind af!!!
Dus mijn mening ne is het door het windscherm en de airodinamik die de burgman heeft.
Ook met het verbreed givi scherm blijf ik met dat probleem zitten ook al heb ik het naderhand lager gemaakt.
Denk als je het windscherm kort genoeg afzaagt dat de afzuiging betert, maar ja dat is dan ook weer geen zicht meer zeker.

Is dus iets waar we gaan moeten mee leren leven denk ik,
Of der moest ne helm op de markt komen waar boven aan extra verluchting gegeven word dat naar het scherm lijd,
Dat is namelijk de enigste plaats waar je iets of wat rijwind krijgt he.

Groetjes aan allemaal en nog veel veilige kmetertjes he

replymsn-burgman1953 wrote on Jan 9, '07
Ik zit met hetzelfde probleem.Of probleem,dat is een groot woord.
Ik doe altijd het vizier op een kiertje.
Je kunt bij een Schubert helm het vizier een klein stukje naar voren trekken,aan de bovenkant.
Doordat de wind erover gaat,regent het niet in,en aan de onderkant is ie dan dicht.Het geeft wel meer lawaai.
Een heel goed en afdoend lapmiddel is,mocht je om de een of andere redenen,je vizier dicht willlen laten,bv als het nog iets kouder wordt,dat is het vizier heel licht inwrijven met Dubro afwasmiddel.Klinkt misschien vreemd,maar werkt zeer goed,en kost bijna niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com

Beslagen helm
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» integraal helm
» gedonder in m'n helm 2
» gedonder in mijn helm
» helm en motorkleding voor motorscooter

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum