Suzuki Burgman NL BE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Suzuki Burgman NL BE

Een forum voor alle liefhebbers van de Suzuki Burgman.
 
Inloggen  RegistrerenRegistreren  IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  

 

 Verwijderen accu Burgman 400

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Burgman650Gold2008
Admin
Burgman650Gold2008


Aantal berichten : 464
Leeftijd : 61
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 02-12-08

Verwijderen accu Burgman 400 Empty
BerichtOnderwerp: Verwijderen accu Burgman 400   Verwijderen accu Burgman 400 Emptyvr 05 dec 2008, 21:56

Verwijderen accu Burgman 400 Jan 1, '08 1:37 PM
by beejee for everyone

Ik wil gedurende de winterperiode de accu verwijderen van mijn (nieuwe) Burgman 400.
In de gebruiksaanwijzing staat vermeld dat de accu in het dashboardkastje zit en dat het klepje, na verwijdering van een schroefje, eruit gehaald kan worden. Daarachter bevindt zich de accu.

Het probleem is dat ik na verwijdering van het schroefje het klepje met geen mogelijkheid eruit krijg. De onderzijde kan enigszins omhooggetild worden, maar niet voldoende om de accu eruit te halen.
Aan de bovenkant van het klepje heb ik nog getrokken etc.etc. helaas zonder enig resultaat.

Het zal wel weer iets simpels zijn, maar blijkbaar niet simpel genoeg voor mij.
Wie kan mij vertellen met welk handigheidje het klepje verwijderd kan worden, uiteraard zonder e.e.a. te forceren????
Tags: forum: technisch
Prev: lading en totaal gewicht
Next: Noodstopschakelaar

reply share



10 Comments
ChronologicalReverseThreaded
replymsn-fistyscoot wrote on Jan 1
hoe dat moet weet ik niet direkt, maar waarom hang je geen druppellader aan je batterij, dan blijft die altijd op punt

en heb je geen werk en kans om iets stuk te doen

groetjes nog voor het nieuwe jaar

Fisty

replymsn-ruuuuuuuuuudy1 wrote on Jan 1
H챕 "Burger",

Hoe het dekseltje te lossen kan ik uiteraard van op afstand niet zien.Bij mijn vorige 400 gaf dit volgens ik me herinner geen probleem.Kijk eens goed of er toevallig niet nog ergens een schroefje verborgen zit!
Ik kan je echter wel een goedkope en eficiente oplossing geven.
Na het verwijderen van het dekseltje (eventueel met T.N.T of semtex) boor je er 2 gaatjes in.
In deze gaatjes plaats je 2 vrouwelijke banane stekkertjes.
Respectievelijk een rode,te verbinden met de + pool aan de batterij.Vervolgens een zwarte te verbinden met de - pool aan de batterij.Langs deze 2 fiches kan je dan steeds je batterij met een licht ladertje max 2 amp.(of druppellader)opladen,zonder ooit nog iets te moeten losmaken.Het ladertje moet je dan wel voorzien van 2 mannelijke stekkertjes.
Tevens kunnen die fiches dienen voor het aftakken van stroom voor een looplampje of dergelijke.
Greets,Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudy.

replymsn-beejee wrote on Jan 6
Een druppellader is geen optie in mijn geval. Bedankt voor het meedenken. Ik ben er nog niet uit, maar ga verder informeren.

replymsn-beejee wrote on Jan 6
Ook Ruud bedankt voor het meedenken.

replymsn-dotternetta wrote on Jan 6
Bij mijn 2000 burgman 400 zit het deksel met 2 schroefjes vast.

replymsn-bachus3 wrote on Jan 6
Ik zelf heb een Burgmann 400 en heb in het vakje aan de rechterkant waar je eventueel wat in kunt doen, de klem er uit gehaald en van abs (plastic) een plaatje gemaakt waar in ik een sigareten aansteker plug heb gemaakt met de draden door een klein gaatje in de bodem van het opbervakje rechtstreks naa de accu gemaakt. Eens per maand drukik van mijn druppellader de stekker erin. en hij blijft dan zo'n dag of twee aan de druppel lader hangen. Laat de druppel lader niet pernament aan de accu hangen, de meeste accu's gaan dan niet zo lang mee. Als je hem eens permaand even bij tankt.blijken accu's langer mee tegaan. Het opbergvakje rechts boven kun je eigenlijk niet veel mee, te klein dus vandaar sigarentte plug gr bachus

replymsn-beejee wrote on Jan 13
Mijn Burgman is van 2007. Ik zal nogmaals kijken of ik geen schroefje over het hoofd heb gezien.

replymsn-gerrit wrote on Jan 21
Bij mijn Burgman 400 moet ik aan de voorzijde het klepje naar beneden duwen. Daar achter bevindt zich een afdek plaatje die is bevestigd met 2 schroeven. Door de schroeven te verwijderen kan ik het plaatje uitnemen en kijk ik tegen de accu aan. Ik kan de accu klemmen eraf schroeven en dan de accu eruit nemen door naar voren te trekken.

Groet, Gerrit



replymsn-beejee wrote on Jan 29
Heb je ook een Burgmann 400 uit 2007?
Ik heb namelijk maar 챕챕n schroef. Zal van de week ens langs de dealer rijden. Heb ik tot nu toe nog niet kunnen doen.

Bedankt voor je reactie.

replymsn-erteeke wrote on Feb 14
Heb vorige week hetzelfde gedaan bij mijn Burgman 400 en het is vrij eenvoudig : nadat je het onderste schroefje hebt verwijderd, neem je gewoon een platte schroevendraaier. Als je goed naar de bevestiging bovenaan kijkt, zul je zien dat het afdekplaatje over 2 "geleiders" met een drempeltje zit (die "geleiders" steken een beetje uit, de 2 gaten van het afdekplaatje zitten eromheen). Als je je schroevendraaier daar nu tussen steekt en een kwartslag draait, komt het gaatje van het afdekplaatje vanzelf over dat drempeltje heen en kan je het afdekplaatje eruit trekken. Terug vastmaken gaat nog simpeler : gewoon de gaatjes over de geleiders duwen en dan klikt het gewoon vanzelf terug vast. Poepsimpel, zoals wij dat hier zeggen ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://suzuki-burgman-nl-be.actieforum.com
 
Verwijderen accu Burgman 400
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe de "tupperware" verwijderen?
» Burgman of BMW May 19, '08 1:17 PM
» Spiegelvervangen burgman 650
» burgman 200 ????
» GPS op je Burgman

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Suzuki Burgman NL BE :: Technisch-
Ga naar: